Ambivalentan odnos države BiH naspram svojih državljana koji nose (duže) brade

181
zemir

Autor: Doc. dr. Zemir Sinanović

U bosanskohercegovačkom društvu i državi nošenje brade je kao i u svim demokratskim državama dozvoljeno; uz doktinarnu razliku: nošenje (duže) brade Bošnajcima/muslimanima u Bosni i Hercegovini znači (i) da se ćete biti stavljeni u jednu vrstu pojačanog društvenog fokusa (unaprijed se sumnjičiti), ali i sveukupno ćete biti (i) društveno izolovani. Potvrda ove teze je (i) činjenica – pitanje: Gdje su danas i kako žive ljudi – Bošnjaci/muslimani sa „dužom bradom i kratkim nogavicama“? Ako napravite vizuelnu analizu npr. zaposlenih u Islamskoj zajednici (čiji su i oni aktivni članovi), vidjet ćete, tačnije nećete vidjeti uposlenika sa „dužom bradom i kratkim nogavicama“?; iako ćete teško/nećete sresti Bošnjaka/muslimana sa „dužom bradom i kratkim nogavicama“ da: pije; krade; ne posti; ne klanja;… a to su ustvari osobine koje moraju da krase muslimana. U državnim institucijama BiH (za razliku od iskustava nekih drugih, pa i zapadnih zemalja) nije mi poznat slučaj da ima zaposlen Bošnjak/musliman sa „dužom bradom i kratkim nogavicama“, iako među njima ima (i) (naj)školovaniji; (naj)pošteniji; (naj)sposobniji;… (čak je u nekim državnim institucijama BiH zabranjeno nošenje brade i mahrame; npr. Ministarstvo odbrane BiH i Oružane snage BiH; iako je nošenje brade i mahrame dozvoljeno u mnogim vojskama zapadnih zemalja). Šta onda raditi sa njima?; jer su (i) oni samo ljudi i „samo“ nose „dužu bradu i kratke nogavice“! Odgovor na ovo pitanje trebaju/moraju dati (prije svih) bošnjački politički/državni predstavnici ali i Islamska zajednica; jer ljudi sa „dužom bradom i kratkim nogavicama“ ih biraju na izborima/daju im svoje povjerenje, a i aktivni su članovi Islamske zajednice.

Međutim, na drugoj strani, ako ste Srbin i još nosite dugu bradu; i još pripadate Ravnogorskom četničkom pokretu; i još nosite uniformu Ravnogorskog četničkog pokreta; i još se postrojavate (kao vojska) u Višegradu, gdje su počinjeni masovni zločini nad Bošnjacima;… vas niko neće državno i društveno sankcionirati, a sve više i više postajete „ogledalo“ mladim generacijama. Uobičajena bosanskohercegovačka (npr. jučerašnja) vijest, prošla je bez bilo kakve institucionalne reakcije, posebno bez reakcije bošnjačkih političkih/državnih predstavnika: „Više od stotinu pripadnika Ravnogorskog četničkog pokreta jučer se okupilo u centru Višegrada, obučeni u crna odijela, sa šubarama i kokardama, dugih neurednih brada. Isti folklor kao i krvave 1992. godine kada su kretali u klanja, silovanja i protjerivanja Bošnjaka iz Višegrada“. Uzmimo, drugu supoziciju, da se npr. okupi i postroji više od stotinu Bošnjaka/muslimana „sa dužim bradama i kratkim nogavicama“, ali (i) u uniformama; možemo pretpostaviti obim i jačinu reakcije države Bosne i Hercegovine ali i međunarodne zajednice.Bošnjački institucionalni predstavnici očito neće/ne znaju/ne mogu (iz)boriti se za pravo i pravdu u državi i društvu, gdje sve više i više nepravda postaje pravda nad Bošnjacima, samo zato što su muslimani.

Posebo je važno napomenuti, godinama se na nivou BiH ne donosi Zakon o zabrani djelovanja fašističkih i neofašističkih organizacija. Zašto? Navedenim Zakonom bi se napravio istinski popis fašističkih i neofašističkih organizacija – ne po sumnjičenju već po (ne)djelima. Na tom popisu onda se ne bi mogli naći nevini Bošnjaci/muslimani – samo zbog toga što nose „dužu bardu i kratke nogavice“, tačnije prestala bi potreba njihovog daljeg društvenog proganjanja. Na tom spisku bi se našli oni iza kojih je krvava prošlost popločana zločinima ali genocidom nad Bošnjacima, koji bi se onda morali društveno proganjati. Dok se ovo ne desi, u Bosni i Hercegovini pravdu treba preimenovati u nepravdu i obrnuto; u protivnom bit ćemo najbolesnije društvo i država na planeti; jer (previše) sumnjičimo ljude po izgleda, a (premalo) sumnjičimo ljude po (ne)djelima/krvavoj ratnoj prošlosti, obilježenoj genocidima nad Bošnjacima-samo zato što su muslimani.