Francuski historičar: Islamofobija je potaknuta križarskim ratovima

716

Francuski historičar Alain Ruscio smatra da je sistemsko neprijateljstvo prema islamu u velikoj mjeri ukorijenjeno u zapadnjačkoj misli.

Potaknuto je kršćanskom religijom i njegov izvor je u duhu križarskih ratova.

Smatra da je ovo neprijateljstvo procvjetalo tokom kolonijalne ekspanzije i da se njegova snaga vratila s “ratom protiv terorizma”.

Terminološki posmatrano, Ruscio primjećuje da je izraz “islamofobija” ušao u francuski jezik prije skoro 100 godina, ali da neprijateljstvo prema islamu vuče korijene iz povijesnih napetosti između Zapada i islamskog svijeta prisutnih u proteklim stoljećima te ratova, sukoba, kolonijalizma i otpora koji su sve to pratili.

U svojoj studiji, koja je nastala prije nekoliko godina, a objavio ju je francuski internet portal Orient XXI, Ruscio kaže da je islamofobija bila vidljiva pojava već nekoliko stoljeća i da je historijski neodvojiva od antiarapskog rasizma i križarskih ratova u Srednjem vijeku, a zatim i u doba evropske renesanse.

Ovaj francuski akademik pojašnjava da prva upotreba termina “islamofobija” datira iz 1910. godine, kada je pisac Alain Quellien predložio definiciju koja je još uvijek upotrebljiva, a prema kojoj je “među narodima zapadnokršćanske civilizacije postojala i još uvijek postoji predrasuda prema islamu”.

“Za neke su muslimani prirodni i nepomirljivi neprijatelji kršćana i Evropljana. Islam je apsolutno poricanje civilizacije, a od muslimana se može očekivati samo barbarstvo, okrutnost i zlonamjernost.”

Ovo razumijevanje je crpilo snagu u eri kolonijalizma, iako je slabila upotreba tog pojma, ali do njegovog snažnog povratka dolazi sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća, kao posljedica Iranske revolucije i problema integracije muslimanskih zajednica u pojedine zapadne države.

Nasuprot tome, na Zapadu se počinju čuti i glasovi koji su oštro kritizirali ovakvo razumijevanje, pogotovo što “muslimani Francuske ne trebaju nikoga da ih brani, jer većina njih odbacuje religijski fanatizam i brane autentičan, moderan i teolerantan islam, dok ostaju vjerni svojim ubjeđenjima”.

Francuski list Le Monde Diplomatique objavio je u novembru 2001. godine članak Alaina Gresha pod naslovom “Islamofobija”, iako su mnogi, u svojim pokušajima da opovrgnu i osude logiku konfrontacije, upotrebu ovog termina vidjeli kao činjenje ustupka teroristima, ili barem onima koji prakticiraju intelektualni terorizam.

Sociolog Vincent Geisser objavio je 2004. godine prvu sveobuhvatnu studiju o ovoj temi pod nazivom “Nova islamofobija”, a zatim je sljedeće godine još jedan istraživač, Thomas Deltombe, objavio djelo u kojem analizira “imaginarni islam i medijsku konstrukciju islamofobije u Francuskoj, 1975-2005”.

Izvor: Al Jazeera