SAFF

Šta „ naša braća“ šije pišu i govore o imamu Ebu Hanifi i hanefijskom mezhebu

Facebook
Twitter
WhatsApp
shiizam

Aktuelna rasprava o uticaju, odnosno opasnostima širenja šiizma u Bosni i Hercegovini svakim danom dobiva na intezitetu. Raspravu pojačavaju oni koji brane šije, odnosno oni koji otvoreno napadaju sve i svakoga ko se drznuo nametnuti ovu temu. Spomenuti zaštitinici šiizma mišljenja su da su šije naša braća, da oni uopće nisu opasni za BiH i muslimane Bošnjake. Pojedinci, kao što je tuzlanski efendija Rusmir Šadić, zaljubljenik u lik i djelo šijskog šejha Akbara Eydia, pokušavaju skrenuti pažnju i nametnuti lažni dojam u javnosti da su oni koji upozoravaju na opasnosti širenja šiizma u BiH obični lažovi, koji bez ikakvog razloga napadaju „ našu braću” šije.

U nastavku donosimo argumente koji će jasno pokazati ko govori istinu a ko laže. Slijedi dokaz šta „ naša braća” šije otvoreno pišu i propovjedaju o muslimanima sunijama, o pripadnicima hanefijskog mezheba, o našem imamu Ebu Hanifi? Sljedeći citat prenosimo sa web portala www.shijeimam-ali.com, portala koji uređuju Bosanci, pripadnici šiizma. U tekstu naslovljenom „ Tajne širenja sunijskih mezheba” navodi se sljedeće. „Onaj ko pomno pročita knjige historije i ono što su prethodnici u njima zapisali naći će, bez sumnje, da su se četiri sunijska mezheba u to vrijeme proširila među ljudima voljom vladajuće vlasti i njenim upravljanjem. Zato su pristalice ovih mezheba mnogobrojne, jer ljudi slijede vjeru svojih vladara… Kada pogledamo povijest naći ćemo da je Malik, osnivač mezheba, približio se vlasti i vladarima i pristajao njihovoj povorci. Tako je postao poštovan čovjek i poznati učenjak. Njegov mezheb se širio metodama zastrašivanja i poticanja…

Isto tako, nalazimo da je razlog širenja mezheba Ebu Hanife nakon njegove smrti bio taj što su Ebu Jusuf i Šejbani sljedbenici Ebu Hanife i njegovi najiskreniji učenici u isto vrijeme su bili bliski Harunu Rešidu, abasijskom halifi, i oni su odigrali veliku ulogu u jačanju njegove vlasti, pružali su mu podršku i pomoć. Harun nikom nije dozvolio da zauzme položaj sudije bez njihove saglasnosti. A oni bi se saglasili samo ako je dotični sljedbenik hanefijskog mezheba. Tako je Ebu Hanifa postao najveći učenjak, a njegov mezheb nejrašireniji mezheb na području fikha, uprkos tome što ga je ulema iz njegovog vremena, dakle, njegovi savremenici, proglašavali nevjernikom i smatrali ga bezbožnikom. ..

Šafijin mezheb se proširio i ojačao kada je skoro bio zaboravljen. Ojačao je onda kada ga je podržala tiranska vlast…

Ali, nema sumnje, da su se ovi mezhebi proširili i postali poznati samo uz podršku i blagoslov vladara. Isto tako, nema sumnje, da su svi ovi vladari, bez izuzetka, bili neprijateljski raspoloženi prema Imamima Ehli-bejta, jer su stalno osjećali da im od njih prijeti opstanak i gubitak njihove vlasti. Zato su stalno radili na njihovom odbacivanju i udaljavanju od ummeta, umanjivanju njihovog značaja i ubijanju onih koji su ih slijedili. Logično je da su ovi vladari postavljali one učenjake koji su njima bili ponizni i ulagivali im se, kao i one koji su izdavali takve fetve koje su se slagale sa ciljevima njihove vlasti i njenim opstojanjem”. U drugom tekstu na istom portalu naslovljenom „Vladari nasilja su ti koji su postavili Imame ehli sunneta”, „ naša braća” šije kažu za imama Ebu Hanifu sljedeće. „Ono što nam dokazuje da su Imami četiri mezheba ehli sunneta, također, prekršili propise Allahove knjige i Poslanikova sunneta, a koji im naređuju slijeđenje čistog potomstva, jeste to što nijedan od ovih mezheba ne nalazimo da je pogeo vrat, da se popeo na njihovu lađu i da poznaje Imama svog vremena. Imamo Ebu Hanifu koji bio učenik Imama Džafera Sadika, čije su riječi poznate: ‘ Da nije bilo ovih dvije godine, Numan bi propao! ‘ Nalazimo da je on izmislio mezheb koji počiva na kijasu (analogiji) i djelu po ličnom nahođenju kada imamo jasan kur'anski tekst ili Poslanikovu predaju”.

Znamo da će i poslije ovakvih jasnih dokaza biti onih koji će nas optužiti za stvaranje nepotrebne rasprave, pa čak i smutnje. Rijetki su oni koji žele čuti pravu istinu, lakše se praviti slijep kod očiju, naročito ako se to isplati. Istina je često gorka, ali njeni plodovi su slatki!

Facebook
Twitter
WhatsApp

PREPORUKA