SAFF

Visoka temperatura i bolest općenito nisu opravdanje za neklanjanje namaza

Facebook
Twitter
WhatsApp

Aktulena pitanja  i deileme

Odabrao: Mr. Semir Imamović

Propuštanje namaza zbog visoke temperature

Selam alejke. Da li se čovjek koji ne klanja akšam i jaciju zbog visoke temperature a naklanja sljedećeg dana smatra licemjerom? Ako uzmemo u obzir da je smrtno ranjeni vojnik na bojnom polju molio ahbaba da mu pomogne da klanja namaz, uistinu se pitam da li sam ja licemjer u odnosu na njega i uopšte da li i kako se gleda na takav postupak?

Dr. Enes Ljevaković, fetva-i-emin

Esselamu alejkum! Visoka temperatura i bolest općenito nisu opravdanje za neklanjanje namaza. Bolesnik je dužan klanjati namaz onako kako može. Ako ne može stojeći može sjedeći, a ako ne može ni sjedeći može ležeći. Ako nije u stanju uzeti abdest, može uzeti tejemmum. Tako će postupati sve dok je svjestan svojih postupaka. U slučaju da ipak propusti neki namaz, dužan je naklanjati ga. Da li je osoba samim tim što propusti klanjati neki namaz licemjer (munafik), teško je reći. U svakom slučaju radi se o grijehu koji musliman ne bi trebao činiti. U jednom hadisu se navode tri, odnosno četiri znaka (alameta) munafika: kada govori laže, kada obeća ne ispuni obećanje, kada mu se nešto da na povjerenje iznevjeri, a u jednoj verziji ovog hadisa se navodi četvrti znak: kada se spori, bezobziran (bezobrazan) je. (www.rijaset.ba, Pitanja i odgovori)

Spajanje namaza prije napuštanja mjesta stanovanja

Da li je dozvoljeno putniku koji još nije napustio mjesto stanovanja, a putuje nakon nastupanja podne-namaza, spojiti podne i ikindiju i krenuti na put?

Muhammed ibn Salih el-Usejmin

Hvala Allahu i neka je mir i spas na posljednjeg poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem.

Osoba koja kreće na put nakon nastupanja podnevskog vremena, a još nije napustila mjesto stanovanja, neće spajati podne i ikindiju, osim u slučaju postojanja realne pretpostavke da neće biti u stanju obaviti namaz na putu, bilo zbog toga što autobuski prijevoznik, ukoliko putuje autobusom, nema u svom programu planirane stanke za vrijeme kojih je moguće obaviti namaz, ili zbog toga što se putovanje završava u akšamsko vrijeme. Zna se desiti da avion poleti prije nastupanja podnevskog vremena, a na odredište stigne u akšamsko vrijeme. U tom slučaju ne samo da je dozvoljeno spojiti ova dva namaza, nego je to i obaveza, jer bi se, u protivnom, desilo da jedan ili više namaza budu odgođeni i obavljeni izvan propisanih vremenskih okvira. (Izvor: www. Medžmūu’ fetāvā ve resāil, 15/432.)

Uslovi za šerijatsko vjenčanje

Selam alejke. Zanima me koji su uslovi za vjersko vjenčanje, ili preciznije dali se mora biti član Islamske zajednice i ako niste koje i kolike obaveze treba izmiriti da bi ono bilo omogućeno. Imam neka saznanja da treba izmiriti određeni period unazad i jednu godinu unaprijed, što kad se izračuna je povelika cifra. Ovdje da napomenem da moji roditelji s kojima živim redovno izmiruju svoje obaveze. Da li su  od ove obaveze barem u neku ruku oslobođeni nezaposleni, što bi po mome mišljenju trebali biti, jer se na ovaj način još više sputavaju mladi da stupe u bračnu zajednicu koji se i zbog raznih drugih, a mimo ovog razloga, teško odlučuju na ovaj korak. Smatram da ovakav stav samo može naškoditi i stvoriti empatiju prema Islamskoj zajednici.

Dr. Enes Ljevaković, fetva-i-emin

Esselamu alejkum! Članstvo u Islamskoj zajednici, odnosno plaćanje članarine i izvršavanje obaveza prema Zajednici nije šerijatski uvjet sklapanja braka, ali jeste uvjet koji postavljaju organi IZ za pružanje svojih usluga, od kojih je i provođenje procedure šerijatskog vjenčanja koju vodi ovlašteni imam. Pitanje članarine, te ko je dužan, a ko ne plaćati članarinu u nadležnosti je medžlisa IZ, a u nekim slučajevima džemata, pa to pitanje trebate riješiti s odgovornim ljudima u tim organima.  Slažemo se s Vama da mladima, posebno ako su nezaposleni, treba pomoći prilikom stupanja u bračnu zajednicu, pa ako treba i besplatnim vjenčanjem, kao vid doprinosa džemata na tom ..

Preuzmite BESPLATNO najnoviji broj SAFF-a (broj 300) ovdje

Facebook
Twitter
WhatsApp

PREPORUKA