DropSite News otkrio je da je Google potpisao ugovor vrijedan 45 miliona dolara s uredom izraelskog premijera Benjamina Netanyahua kako bi promovirao narativ Izraela i sakrio zločine koje je činio protiv Palestinaca u Pojasu Gaze 700 dana, u jednoj od najdužih i najbrutalnijih humanitarnih tragedija modernog doba.
DropSite News izvijestio je prošle srijede da Google, prema šestomjesečnom ugovoru vrijednom 45 miliona dolara s Netanyahuom, pomaže u promicanju poruka izraelske vlade i umanjivanju humanitarne krize u Gazi.
Prema web stranici, ugovor je potpisan krajem juna i opisuje Google kao “ključnog igrača” u podršci Netanyahuovoj strategiji širenja laži o agresiji na Gazu.
Prema izvještaju, oglasima se upravlja putem YouTubea i Googleove platforme Display & Video 360 i u vladinim dokumentima su okarakterisani kao “hasbara” – hebrejski izraz koji se često prevodi kao “propaganda”.
U julu, nakon što je UN zvanično proglasio glad u Gazi, izraelsko Ministarstvo vanjskih poslova lansiralo je video na YouTubeu uz tvrdnju: “U Gazi ima hrane. Sve druge tvrdnje su laž.” Video je imao više od šest miliona pregleda, pri čemu je većina dolazila iz Googleovih plaćenih oglasa.
Dio oglasa bio je usmjeren na diskreditaciju UNRWA-e, glavne agencije UN-a za palestinske izbjeglice, uz optužbe za “sabotiranje” pomoći. Drugi oglasi promovirali su optužbe protiv Hamasa, oslanjajući se na osporene izvještaje, kao i napade na organizacije koje dokumentuju izraelske ratne zločine.
Osim Googlea, izraelska vlada je za kampanje platila i drugim platformama: 3 miliona dolara X-u (bivšem Twitteru) te oko 2,1 milion dolara kompaniji Outbrain/Teads.
Prema podacima Ministarstva zdravstva u Gazi, najmanje 367 Palestinaca, uključujući 131 dijete, umrlo je od gladi i pothranjenosti od početka rata. Uprkos tome, okupacioni ministri, među njima Bezalel Smotrich i Amichay Eliyahu, javno su zagovarali uskraćivanje hrane i vode Palestincima kao sredstvo pritiska.