Član Predsjedništva Asocijacije nezavisnih intelektualaca Krug 99 i bivši rektor Univerziteta u Tuzli prof. dr. Enver Halilović je, kao uvodničar na današnjoj sesiji Kruga 99 o temi “Odbraniti Sarajevo od demonizacije!”, izjavio da se Sarajevo politički demonizira na različite načine, ne samo kao glavni grad, već i kao simbol Bosne, skoro dva stoljeća, a posebno od devedesetih godina do danas.
– Zato je njegova odbrana i danas, kao i u periodu 1992-1995., odbrana Bosne. Njegova demonizacija je izraz i posljedica demonizacije Bosne, i obrnuto. Demonizacija Sarajeva je ideološki motivirana. Njen cilj je denuncijacija takozvanog političkog Sarajeva, znači političke Bosne i Hercegovine, pred domaćom i internacionalnom javnošću kako bi se postigli separatističko-secesionistički ciljevi u BiH. Usmjerena je protiv obnove funkcionalne države i političkog jedinstva bosanskohercegovačkog društva – kazao je Halilović na pres-konferenciji prije početka sesije Kruga 99.
Po njegovim riječima, evidentan oblik demonizacije tzv. političkog Sarajeva, odnosno političke Bosne, odvija se na više načina.
– Prvo, pod izgovorom borbe protiv tzv. unitarizma. Državni unitarizam je izgovor za separatizam i secesionizam, ili odbrana secesionizma i separatizma je unitarizam, pozivanje na unitarizam. Njegovim odbacivanjem oni osporavaju pravni i politički suverenitet države na njenoj cijeloj teritoriji. Praktično to znači ograničenje pravnog i političkog suvereniteta BiH na cijeloj njenoj teritoriji; znači neprihvatanje presuda Ustavnog suda BiH na cijeloj teritoriji BiH; znači blokade rada državnih organa vlasti – Parlamenta BiH i Vijeća ministara BiH takozvanim entitetskim vetom i vetom naroda.
Drugo, demonizacija političkog Sarajeva odvija se u vidu borbe protiv tzv. prenošenja nadležnosti entiteta i kantona na državu. Treće, demonizacija političkog Sarajeva je oblik borbe za stvaranje trećeg etnoteritorijalnog entiteta, odnosno za stvaranje političke teritorije za secesiju postojećeg entiteta RS – kazao je Halilović.
Dodao je da se svi navedeni oblici demonizacije Sarajeva sažimaju u negaciji mogućnosti građanskog koncepta države i društva, u njegovom imenovanju tzv. bošnjačkim nacionalizmom.
– Stvaranje percepcije o Sarajevu kao bošnjačkoj prijestonici je alibi etnonacionalista da naprave svoje pravne i političke centre etnoteritorijalnih federalno/konsocijacijskih entiteta BiH nasuprot Sarajevu. Demonizacija političkog Sarajeva je način političke borbe za stvaranje “male Srbije” i “male Hrvatske” u Bosni – kazao je Halilović.
Kidnapovan termin “političko Sarajevo”
Član Predsjedništva “Kruga 99” i profesor na Mašinskom fakultetu u Sarajevu prof. dr. Hazim Bašić je posebnu pažnju u svom izlaganju obratio na termin “političko Sarajevo”
Po njegovim riječima, termin “političko Sarajevo” je kidnapovan od antibosanskih političkih snaga.
Napominje da u normalnom političkom žargonu termin “politički Brisel”, “politički Washington”, “politički Berlin” označavaju zapravo središte donošenja političkih odluka jedne države.
– Kada je u pitanju Bosna i Hercegovina, ovaj termin se reducira i služi zapravo za stigmatizaciju grada Sarajeva, za njegovu teritorijalnu stigmatizaciju i osporavanje grada kao mjesta donošenja političkih odluka. Na ovaj način gradu se nastoji oduzeti i autoritet, ali i njegova simbolička pozicija, pozicija glavnog grada jedne države. Na taj način se ostatak države nastoji odvojiti od njenog glavnog grada, na taj način se sve odluke koje su donesene u Sarajevu nastoje predstaviti kao partikularne odluke, a ne odluke koje se odnose na cijelu državu kroz demokratsku proceduru – istaknuo je Bašić.
Dodao je da iz tog razloga termin “političko Sarajevo” treba vratiti u regularnu upotrebu, na način da se taj termin što češće koristi u samom gradu Sarajevu.
– Na taj način bi zapravo vratili paradigmu samog pojma politički glavni grad, bilo koja država da je u pitanju – zaključio je Bašić.
Rat na ekranima i u algoritmima
Urednik agencije Patrija i predsjednik NVO “Čuvari Bosne” Rasim Belko je kazao da se specijalni rat protiv Sarajeva “danas vodi na ekranima i u algoritmima”. To je spoj stare propagande i nove digitalne dominacije.
– Odgovor na to nije samo politički, on je zajednički i društveni. Kao građani, medijski radnici i intelektualci, imamo obavezu da se suprotstavimo dehumanizaciji – da gradimo institucionalne alate, digitalnu nezavisnost i kulturu istine. Vrijeme je da prestanemo samo dijagnosticirati probleme, nego da počnemo konkretno djelovati – kazao je Belko.
Član Predsjedništva “Kruga 99”, diplomata i publicista Fuad Đidić je kazao da je genocid u Gazi Milorad Dodik koristio za “prljavu, brutalnu i do sada u svijetu neviđenu kampanju protiv Sarajeva”.
– U razgovorima za desničarske listove poput “Jerusalem Post”, “Jewish National Syndicate” (JNS) “Israel Hayom”, “Arutz Sheva”… koje je vodio od juna 2022. do augusta 2025. godine, Dodik je poticao ili suučestvovao u nastavku genocida u Gazi, ali i vrlo arogantno i smišljeno Sarajevo dovodio u kontekst “islamskog ekstremizma”, “militantnog nadzora”, “orijentalne agresivnosti” i “ideologije porobljavanja hrišćana”. Inspirisan cionističkim osporavanjem prava na državu palestinskom narodu, Dodikov politički plan bio je i jeste da predstavi Sarajevo kao mjesto izvan i protiv evropske civilizacije i da ga pervertira u središte anti-hrišćanske ideologije koji zbog svega toga, ne može biti prijestolnica jedne normalne, evropski organizovane države – kazao je Đidić.
Udaljavanje Sarajeva od Banje Luke
Dodao je da je Dodik Sarajevo smatrao “inostranstvom” kako bi ga u konačnici udaljio od Banje Luke i na tim osnovima Bosnu i Hercegovinu redefinisao, u najboljem slučaju, kao “konfederaciju” ili “aparthejd državu”.
– Kroz pomenute cionističke medije Dodik je odašiljao poruke zapadnim vladajućim elitama kako je njihova predstava o evropskom Sarajevu čista himera i da je nada u evropsku BiH samo puka iluzija u kojoj nikada neće biti mira i stabilnosti – naveo je Đidić.
Po njegovim riječima, “politički slom Milorada Dodika kojem svjedočimo govori o granicama njegova prkosa, arogancije i političke destrukcije ustavnog poretka zemlje i mjesta i uloge Sarajeva u tom poretku”.
– Međutim, njegov politički pad ne treba tumačiti kao kraj jedne ere. To je više početak nove faze u našoj bitci odbrane ustavne pozicije Sarajeva i njegove otpornosti pred ukorijenjenim političkim pokroviteljstvom – zaključio je Đidić.








