U kolumni “Rupa kralja Artura”, objavljenoj na pomenutom blogu, 31. januara 2010. godine, Vasić objašnjava kako je brak institut između muškarca i žene radi djece.
“To u zakonu ne piše ali u prirodi piše. Svaki drugi odnos, koji nije radi djece, jednako je odnos kafanskog prijateljstva između ljubitelja žuje i apatinskog. Nadam se da oni neće nikada tražiti legalizaciju da se, dok piju pivo, ispod stola miluju za.”
Kolumnu Vasić završava riječima: “Legalizacija pederluka i istoudnih brakova, jasno je rušenje civilizacije. I jedna od varalica, kao i politička akcija zelenih, prava manjina, borba protiv globalnog grijanja, uvoz demokratije…”
Književnik i novinar Selvedin Avdić dao je tada svoj komentar na spornu kolumnu.
“Naravno, nisam toliko naivan pa da pomislim kako je Rajko Vasić usamljen slučaj, jasno mi je da su stavovi slični njegovim uobičajeni u Bosni i Hercegovini koliko čaša vode uz espresso. Ali, Vasić nije neki frustrirani skinhead, mahalski lajavac, on je sekretar najmoćnije političke partije u Bosni i Hercegovini, čovjek koji ima moć da raspolaže zemljom i upravlja životima. Kada bi se političar njegovog ranga, u bilo kojoj normalnoj zemlji (ovo je frazetina, ali je ponovo neophodna) usudio da izrekne djelić Rajkovih stavova o istospolnim brakovima, njegov javni angažman bio bi zauvijek okončan”, piše Avdić u tekstu “Vulgarni homofob”.
Kada 2009. godine poslanici SNSD-a u državnom parlamentu nisu glasali da se donese zakon o zabrani svih neofašističkih organizacija u BiH, Vasić je situaciju iskoristio kako bi još jednom iskazao svoj stav o gej populaciji.
Tada izvršni sekretar SNSD-a pita “ako se u BiH okupljaju pederi zašto ne bi mogli i četnici ili oni koji sebe zovu četnicima”.
2. Fatmir Alispahić
Fatmir Alispahić, tuzlanski publicista i magistar književnosti, jedna je od ličnosti koja već godinama u svojim tekstovima i javnim istupima ne bira riječi kojima će govoriti o LGBT populaciji. Koristeći govor mržnje i nazivajući LGBT osobe “bolesnima”, Alispahić kontinuirano verbalno vrijeđa sve one koji se bore za ljudska prava LGBT stanovnika naše zemlje.
“Ima nešto u čemu ćemo se složiti s pederima: ta njihova bolest, koja je 1973. u okolnostima korupcije skinuta s liste mentalnih oboljenja, ne može se zvati homoseksualizmom, već se treba zvati pederlukom, a kao politički projekt – pederizmom. Naime seksualnost je u funkciji produžetka vrste, pa kao takva ne može biti istospolna, homoseksualna. To što u prirodi ima slučajeva da majmun siluje majmuna izraz je defektnosti prirode, koja bi, da je takva, odavno izumrla. Čovjek, valjda, nije majmun da bi se ugledao na te izrode u majmunskom rodu.”
Alispahić u istoj kolumni nastavlja: “Oni danas agresivno teže prikazivanju svoje suštine, i u jezičkom, i u manifestacionom obliku, i kad si o vrat vješaju natpise ‘Peder u duši’, i kad na ‘povorkama ponosa’ hodaju našminkani kao prostituke, polugoli, pijani i drogirani, kad jedni po drugima mokre i meljaju se izmetom, prezentirajući narodu svoje devijantne običaje i opća demokratska dostignuća. (Npr.
zombietime.com)”
“Normalni ljudi se raduju rađanju djeteta, pa seksualnost vide kao razlog za produžetak i smisao života, dok se u pedera nema šta roditi, osim hemoroida i fekalija, koji su produžetak njihove vrste. Jer ako čovjek od sebe odrekne potomstvo, i ako svoju seksualnost izopači i centrira u stražnjicu, onda je i on sam to na šta je sebe sveo. Prirodna seksualnost je potrebna da bismo zanovili život, i mi smo taj život, mi smo ta vrsta, to dijete koje se rađa, a suprotnost tome je pederski razvrat koji ide za negacijom rađanja i svođenjem ljudske vrste na opsesiju fekalnim otvorima i produktima. Normalni će ljudi zanjihati dijete, dok pederi nemaju šta drugo zanjihati doli komade smrada, fizičkog i mentalnog”, piše tada Alispahić.
I prije ovakvih kolumni, Alispahić je imao svoje javne homofobne ispade. Tako je gostujući u dijaloškoj emisiji “Piramida”, 2008. godine, Alispahić okarakterisao ljudska prava LGBT osoba kao manje vrijedna od drugih “starijih i prečih” prava.
“Ako se radi o ljudskim pravima, onda uvažite ljudsko pravo prvo muslimana da imaju dostojanstven ramazan, uvažite ljudsko pravo Sarajlija, svih Bosanaca i Hercegovaca da imaju pravo na svoju tradiciju, na svoje običaje. To je pravo starije i preče od prava onih koji su uz pomoć para izbrisali svoju bolest iz registra bolesti.”
Među nešto novijim reakcijama Alispahića, nalazi se i njegov osvrt na “misteriozni” napad na učesnike “pederskog filmskog festivala ‘Merlinka'” u kolumni
“Sarajevski pederistan” iz 2014. godine
“Nalazimo se pred ambisom koji treba da ozvaniči kako je maltretiranje Bošnjaka i skrnavljenje džamija nešto što treba prešutjeti, pa time i odobriti, dok je napad na pedere uzbuna najvećeg ranga. Uistinu, da li bi ikakvo nasilje u BiH potaknulo Američku ambasadu da se oglasi, kao što se oglašava u povodu tog zakukuljenog napada pod kukuljicama u kome su tri pederska lica zadobila lakše ozlijede. Sa tim lakšim ozljedama prevezeni su na Kliniku urgentne medicine, gdje se inače dovoze ljudi kad im crijeva ispadaju, a ne kad imaju lakše ozljede. Urgentna je halabuka, a ne medicina.”
1. Haris Zahiragić
Bez mnogo dileme prvo mjesto ove liste odnosi predsjednik Studentskog parlamenta Univerziteta u Sarajevu,
Haris Zahiragić, koji je početkom marta dospio u centar medijske pažnje zbog svojih homofobnih izjava na Facebooku.
Zahiragić iznosi svoje stavove o tome kako je “pederluk sistematska i zarazna bolest” i poručuje da “nas preko 90% u BiH smatramo da je to bolest koju treba liječiti, a ne promovirati, tako da vam nećemo dopustiti da te brojeve promijenite”.
Zahiragić u svojim komentarima dodaje i kako homoseksualizam može biti “sexualna orijentacija u dijelu pederski orijentirane ateističke zapadne Evrope”, a zatim homofobne stavove ponavlja i u
javnom demantu koji je uslijedio na
reakciju Foruma mladih SDP-a.
“Moj svetonazor, koji temeljim na religiji, mi ne dozvoljava da bilo koga sudim, osuđujem, a naročito ne da pozivam na fizičke ili bilo koje druge napade na neku skupinu ili pojedinca. Međutim, isti taj svetonazor, kao i moral, mi ne dozvoljavaju da prihvatim da su seksualne zajednice između istih spolova normalna i prirodna stvar, čak i poželjna u današnjem vremenu, nego ih ja posmatram kao asocijalnu deformaciju, te smatram da tim ljudima treba medicinski i društveno pomoći – što je svakako moje pravo, propisano Evropskom konvencijom o ljudskim pravima, mnogim drugim konvencijama i svim pozitivno-pravnim propisima u državi Bosni i Hercegovini”, navodi Zahiragić.
Zahiragićeve izjave, dovele su do podijeljenosti studentske zajednice, ali i ukupne javnosti. Na jednoj strani, nekoliko studentskih udruženja ogradilo se od postupaka predsjednika SPUS-a i zatražilo njegovu smjenu, dok je veliki broj njih izrazio svoju podršku i slaganje sa Zahiragićevim stavovima.