utorak, 22. novembar 2022 / 28. rebi'u-l-ahir 1444

SAFF

Profiliranje promiskuitetnog ponašanja među osnovcima u školama Kantona Sarajevo

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
zdravistilovizivota

Piše: Ramiz Hodžić

Do školske 2013/2014. godine osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje u Kantonu Sarajevo bilo je krajnje zakržljalo pa mu je trebala hitna reanimacija. Patologija koja je uništavala naš obrazovni sistem i „zombirala djecu“ snajperski precizno je uočena – ime joj je Vjeronauka. U tom su trenutku na scenu stupili nadrihirurzi koji su, po zvanju upitni, a po namjeri podli, operirali naš obrazovni sistem. Kako je operacija izvršena? Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo u saradnji sa „avangardno“ usmjerenom nevladinom organizacijom Asocijacijom XY pokreće projekt „osvještavanja mladih“ nazvan Zdravi životni stilovi i infiltrira ga, poput infuzije, u obrazovni proces. Zdravi životni stilovi postaju alternativni predmet učenicima osnovne škole od 5. do 9. razreda. Po sadržaju mnogostruk, a po ideji ciljano destruktivan, predmet Zdravi životni stilovi alternativa je  Vjeronauci, prije svega islamskoj. Zašto učenici trebaju birati između Vjeronauke i Zdravih životnih stilova, a ne između Biologije, Hemije, Tjelesnog i zdravstvenog odgoja i Zdravih životnih stilova? Valjda zato što je Vjeronauka sinonim nezdravih životnih stilova hirurškom timu koji želi „utjecati na postepenu promjenu svijesti, način razmišljanja, životnih navika te uvođenjem zdravih životnih stilova afirmisati nužne promjene u životima mladih ljudi“.

Kakve su to nužne promjene i zdravi životni stilovi koje novi predmet afirmira? Na Vjeronauci učenik dobija poruku da je za njega najbolje da u seksualne odnose stupi kada je u bračnoj zajednici jer mu ona omogućava punu slobodu, ali i zahtijeva odgovronost.  Na predmetu Zdravi životni stilovi učenik uči da je jedino važno da se dobro zaštiti kada stupa u seksualne odnose. Stoga se autori drugim licem množine apelativno obraćaju svojim čitateljima (UČENICIMA OSNOVNE ŠKOLE OD PETOG DO DEVETOG RAZREDA) da obrate pažnju na pravilno korištenje kondoma (Obratite pažnju na pravilno korištenje kondoma, str. 79, Zdravi životni stilovi).  Time se cijeli sistem nužne psihološke i fiziološke zrelosti za stupanje u seksualni odnos (na koju vjersko učenje konstantno usmjerava svoju pažnju) sveo na, za kreatore Zdravih životnih stilova mnogo važniju, dovitljivost odabira prave veličine kondoma. Dok poruke koje učenici dobijaju na Vjeronauci utječu na formiranje morala ličnosti i ispravne percepcije intimnih odnosa i važnosti formiranja porodice, Zdravi životni stilovi ohrabruju mlade da što ranije stupe u seksualni odnos potičući ih na promiskuitetno ponašanje. Pored odjeljka o muškom kondomu nalazi se odjeljak o adolescentskoj trudnoći, i to ne slučajno. Adolescentska trudnoća prikazana je samo kao nepoželjan rizik u poželjnom seksualnom činu od koje nas štiti „leteks premazan lubrikantom“. Međutim, ni trudoću tvorci Zdravih životnih stilova ne vide kao veliki problem nudeći rješenje u abortusu koji je „jednostavan i siguran postupak“, a njegovo izvođenje „je legalno u našoj zemlji“ (str. 79, Zdravi životn stilovi). Seksualni čin bez ikakvih posljedica, kako ga Zdravi životni stilovi predstavljaju, postaje vrlo primamljiv mladom čovjeku. Da u ranom stupanju u seksulani odnos Zdravi životni stilovi ne primjećuju problem, svjedoči i eksperiment koji učenici osnovne škole trebaju uraditi a koji se sastoji od dvije nedovršene tvrdnje. Zadatak učenika je da završe tvrdnje:

  1. Muškarac koji nosi kondom u džepu je…, i
  2. Žena koja u torbici nosi kondom je…

Zdravi životni stilovi uče nas da je muškarac s kondomom u džepu odgovoran član društva, a žena s istim u torbici ona koja je uspjela raskrstiti sa kulturnim i vjerskim „tabuima“ koji je sprečavaju da često mijenja partnere. Na ovaj način, Zdravi životni stilovi organizirano i suptilno nastoje mladim ljudima promijeniti cijeli vrijednosni sistem potičući ih da svoju slobodu i razvijeno kritičko mišljenje iskažu ne kroz poštivanje moralnih načela i apstiniranje u pogledu seksulanog užitka, već kroz odabir odgovarajuće zaštite. Stoga, dragi roditelji, nemojte biti iznenađeni kada u školskoj torbici svoje kćerke koja pohađa osmi razred osnovne škole pronađete paketić kondoma kupljenih od novca za užinu koji ste joj dali! Težnju da afirmiraju vrijednosti homoseksualnih odnosa, Zdravi životni stilovi ostvaruju i kroz odjeljak koji nosi naziv Seksualno uzbuđenje. U tom nas odjeljku Zdravi životni stilovi dobronamjerno moderniziraju objašnjavajući nam da je „sasvim normalno da tokom puberteta osjetiš privlačnost prema osobama različitog ili istog spola“ (str. 97). Ovdje se sada tvorci obraćaju svakom učeniku pojedinačno objašnjavajući mu da svijet ne treba postojati na zdravo izgrađenim muško-ženskim odnosima, već da je savim u redu (ili, bolje rečeno, poželjno) da muškarci osjete uzbuđenje prema muškarcima, a žene prema ženama. Valjda ćemo se na ovaj način osloboditi naših životnih navika koje su utemeljene na moralnom prosuđivanju života kojeg živimo i postati moderni članovi društva koje je izgubilo svaki transcedentalni smisao, moralni uzor, granice i postalo društvo bez stida. Mnogi dijelovi udžbenika Zdravi životni stilovi imaju za cilj destrukciju sistema vrijednosti koje su univerzalne i o kojima učenici uče na časovima Vjeronauke.

Ispravnost, poštivanje najviših zakona, ponašanje u skladu s univerzalnim vrijednostima, osjećaj stida u djelovanju nepotrebni su modeli u svijetu koji konstruiraju Zdravi životni stilovi. Međutim, projekt Zdravi životni stilovi nije slučajan i jedini pokušaj da se učenici otuđe od svega onoga što vjera stavlja u prvi plan i da im se neke druge vrijednosti nametnu kao ispravne i moderne. Ovakvi pokušaji, nažalost, sve su češći i dolaze sa područja koja imaju moć i snagu da utječu na formiranje svijesti mladih ljudi. Riječ je svakako o obrazovnim institucijama i pojedincima koji obnašaju određene pozicije u datim institucijama. Nameće se zaključak da organizacije poput Asocijacije XY i pojedinaca koji su angažirani da podrivaju sve što je nacionalno i vjersko te krovna obrazovna institucija Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade KS smišljeno pokušavaju djelovati na mlade ljude kako bi stvorila istomišljenike kojima će u budućnosti upravljati. Promjena svijesti i jeste moguća samo dok se individua ne formira kao ličnost te postaje očito zašto se s ovakvim pokušajima počinje u osnovnoj školi.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

PREPORUKA