Sa zalaskom sunca u nedjelju nastupa ramazan, sveti mjesec za muslimane širom svijeta, mjesec posta, dobra, ibadeta i početka objave Kur’ana.
Povodom toga, o radosti zbog ramazana i Gazi kao sramoti cijelog čovječanstva, Muslimansko-jevrejskoj inicijativi za mir, ali i situaciji u BiH, za “Avaz” je govorio reisul-ulema Islamske zajednice (IZ) u Bosni i Hercegovin Husein-ef. Kavazović.
Uvaženi reisul-ulema Kavazoviću, u kakvom raspoloženju dočekujete ramazan i može li radost kod Bošnjaka biti potpuna, s obzirom na sve što se dešava u BiH i svijetu?
– I pored svih iskušenja koja kao narod i država prolazimo, imamo brojne blagodati na kojima bismo trebali biti zahvalni. Kada vidimo šta se dešava u Gazi, Ukrajini, Sudanu i brojnim drugim kriznim područjima, shvatamo koliko su mir, ali i međunarodni odnosi krhki. Zato trebamo biti svjesni blagodati koje imamo kako bismo se odlučnije borili. Tu, prije svega, mislim na blagodat vjere, slobode, mira i domovine. Nad ovim vrijednostima valja bdjeti i ne uzimati ih zdravo za gotovo. Dolazak ramazana je uvijek radost za vjernike, jer je to mjesec posebne Božije milosti i izvor nade u Božiju milost i oprost. Ramazan je i mjesec našeg individualnog i kolektivnog preispitivanja, stremljenja za izgradnjom boljih nas i naših međusobnih odnosa. Najbolje je to vrijeme da se zagledamo u svoje slabosti i propuste i da se, osnaženi vjerom, odlučno suočimo s njima.
Čini mi se da svaki razgovor, pa i radost ramazana, pomuti neka nesreća, epidemija, rat, ali Gaza ostaje neizbrisiva mrlja na savjesti čovječanstva…
– Sve što se dešava u Gazi ovih dana je sramota svih nas, čitavog čovječanstva. Mislim da oni koji učestvuju u zločinu, koji ga podržavaju i koji prikrivaju istinu o onome što se dešava nisu svjesni dalekosežnih posljedica koje će ovo zlo imati na generacije koje dolaze. Narušeno je povjerenje u međunarodno pravo, međunarodne aktere koji imaju moć zaustaviti ovo zlo, pa čak i u muslimansku solidarnost. Po reakcijama i posljedicama jasno je da to više nije problem samo Bliskog istoka i tamošnjih politika koje su odgovorne za rat. I što se prije zlo rata zaustavi i što se prije postigne pravedan mir u Svetoj zemlji, to je bolje za sve nas. Na nama je da pokušamo sačuvati vjeru i vjerska osjećanja od zloupotrebe u ovom sukobu, da uradimo sve kako se zločini ne bi generalizirali. Najbitnije je da, bez obzira na sve, ljudi vjere uvijek budu na strani istine, pravde i mira.
Nedavno ste komentirali neslogu među probosanskim strankama i umišljenost i neznanje njihovih lidera. Nije li ta umišljenost prisutna već godinama, pa i kroz ignoriranje Vaših apela da se povede računa o povratnicima u RS? Na koga se odnose Vaše kritike?
– Moja upozorenja, prije nego kritike, kojima skrećem pažnju onih koji odlučuju u naše ime i koji su preuzeli odgovornost na javnim pozicijama, dolaze od brojnih članova i pripadnika Islamske zajednice, ali i građana ove zemlje koji od nas očekuju da i mi kažemo ono što oni govore i misle, ali se njihov glas ne čuje. Ni Islamska zajednica ni ja lično nemamo želju da se bavimo dnevnom politikom, ali o krupnim pitanjima koja se tiču budućnosti ove države i našeg naroda uvijek ćemo imati jasan stav. Spremni smo, kad takve stavove iznesemo, da čujemo i kritike i neslaganja, ali na nama je da slobodno govorimo.
Plašite li se za budućnost BiH?
– Budućnost ove zemlje je zagarantirana dok god je kćeri i sinova koji su joj vjerni i koji su spremni za nju se žrtvovati. Pitanje je samo koliko će nas neke neodgovorne politike iscrpljivati i kolika će cijena njenog opstanka biti. Ove politike podjela i mržnje i sanjanja nekih etnički čistih „velikih“ država samo dovode do toga da nam mladi ljudi odlaze, da nas zaobilaze investicije i da živimo u društvima koja imaju sve manje slobode, a sve više korupcije i jednoumlja. Ja sam u stalnom kontaktu s građanima ove zemlje, i s mladima, i siguran sam u budućnost ove zemlje, ali moramo biti budni jer je očito da ima neodgovornih koji bi zbog ličnih interesa riskirali budućnost ovih ljudi.
Šta su prepreke potpisivanju ugovora IZ BiH s državom?
– Politizacija i zlonamjernost. Ne znam otkud tolika mržnja i zloba kod nekih političara. Očita je namjera da se Islamska zajednica i muslimani diskriminiraju ne samo na onim područjima s kojih su protjerani, nego i u čitavoj državi. Apsurd je da potpisivanje ovog ugovora godinama blokiraju oni koji Bošnjake optužuju za neku navodnu želju za dominacijom i majorizacijom.
(Preporod)