Saudijska Arabija koristi pametne tehnologije i platforme vođene vještačkom inteligencijom za pružanje usluga za blizu dva miliona hodočasnika tokom ovogodišnjeg hadža.
Vlasti ove zemlje predstavile su niz pametnih digitalnih usluga.
Jedna od tih usluga je Manarah 2, robot zasnovan na vještačkoj inteligenciji koji komunicira na više od 20 jezika i pruža informacije u stvarnom vremenu te asistenciju hodočasnicima na ključnim lokacijama.
Tu su i Nusuk kartice, koje omogućavaju hodočasnicima da rezervišu termine za posjetu Revdi u Poslanikovoj džamiji.
Pomoću ovih kartica, hodočasnici također imaju pristup svojim kontakt informacijama i detaljima o smještaju, što doprinosi smanjenju broja izgubljenih osoba.
Centar za usmjeravanje autobusa u Mekki, opremljen pametnom tehnologijom, radit će u saradnji s Nusuk platformom i pametnom platformom Arshidni kako bi se osigurala sigurna i tačna prevozna usluga i dolazak hodočasnika do njihovih smještaja.
Aplikacija Tawakkalna, mobilna zdravstvena aplikacija, ažurirat će hodočasnike o njihovom zdravstvenom stanju i omogućiti pristup potrebnim medicinskim uslugama.
Saudijska Arabija takođe uvodi Smart Enrichment Assistant, inovativnu aplikaciju koja informiše posjetioce na više jezika o brojnim korisnim uslugama, uključujući vrijeme namaza, raspored imama i lokacije vjerskih predavanja.
Vlasti Saudijske Arabije pokrenule su i inicijativu “Makkah Route”, visokokvalitetnu uslugu koja pojednostavljuje putne procedure za hodočasnike još u njihovim matičnim zemljama i omogućava lako i efikasno obavljanje formalnosti na mjestu polaska.
Također je pokrenut sistem za kodiranje i sortiranje prtljaga, kako bi se olakšalo rukovanje prtljagom na aerodromima i dostavljanje do smještaja hodočasnika u Mekki ili Medini.
Postoje i mobilne aplikacije za učenje i učenje napamet Kur’ana, koje doprinose dubljem duhovnom doživljaju hadža.