Tokom opsade Sarajeva u periodu ‘92. – ‘95., odnosno tokom 1.425 dana, ubijeno je 11.541 Sarajlija, od čega 1.600 dijece. Snajperi, granate po kućama, po ulicama, po pijacama, redovima za hljeb i vodu… Smrt, ranjavanja, vatra, glad, nedostatak vode, hladnoća, mučenja, iživljavanja… sve je to i mnogo više preživjelo Sarajevo, osim ovih 11.541 stanovnika. Nije zabilježeno nijedno ozbiljno izvinjenje upućeno Sarajevu.
Osim kao nelogičnost, neistinu i sumnjiv projekat, kako drugačije posmatrati mural nacrtan na zidu Srednje ekonomske škole u Sarajevu, koji je poruka mira, a kojeg je naslikao hrvatski umjetnik Lonac u sklopu projekta “Let's paint peace” i “Beton festa 2015.”?
“Lik (Maja) predstavlja alegoriju koja balansira dvije staklenke: otvorena staklenka s maslinama predstavlja mir, a zatvorena staklenka sa ‘sijamskim borcem’ predstavlja rat”, rako je za medije Lonac.
Nije li zbog svoje ratne patnje i sačuvanog dostojanstva čudno da Sarajevo svako malo nekome šalje poruku mira (čiatj: “izvinjenja”), makar to bilo i dio umjetničke poruke? Zar Sarajevo, pored svih zvjerstava koje su mu priredili velikosrbi, nije poslalo poruke mira upravo u ratu kada se tu nisu činili zločini, a oni sporadični i pojedinačni su prilično brzo zaustavljeni i njihovi počinioci procesuirani? Zar sarajevo nije poslalo poruke mira netom po završetku rata kada je uvjeravalo srpsko stanovništvu da mogu ostati u svojim domovima koji su se poslije reintegracije našli u Federaciji Bosne i Hercegovine?
Kome da se Sarajevo izvinjava? Ovakve akcije imaju dublju poruku: na ovakav način se Sarajevo i ostali slobodarski gradovi u BiH izvode iz statusa žrtve na ravan krivca, a da bi se zlo iz Zvornika, Višegrada, Prijedora, Banjaluke, Foče nekako zatomilo i zaboravilo. Inverzija odgovornosti. Neka iz ovih i većine gradova u RS šalju poruke mira, jer su se tamo ogriješili o mir, a ni danas ga ne baštine.
Upozoravamo i na neislamsku dimenziju ovakvih projekata. U islamu je zabranjeno prikazivanje likova kao što je Majin mural u Sarajevu. Dodajmo opće dojmove da ovaj gigantski lik, svojim elementima (ugao svjetlosti, oreol od sjene, nijansiranje) neodoljivo podsjeća na kršćanske svece. Očekujemo od sarajevskih vlasti da reaguju naknadno jer oni predstavljaju građane Sarajeva, a njih 85% su Bošnjaci-muslimani.
U Šeheru slobodno postavljaju kipove u centru grada bez ičijeg znanja i bez ijedne dozvole, pa ne čudi što tamo neki umjetnik Lonac crta polusvece i šalje poruke mira u ime grada kojem se niko nije izvinuo. Dokle?