Piše: Amir Durmić
Izvor:Minber.ba
Muslimani koji su skloni šerijatski neutemeljenom tekfiru ili oni koji su u potpunosti zaronili u ovaj mračni bezdan iz kojeg se samo rijetki, Allahovom milošću, izvuku bez trajnog oštećenja duše i mozga, u globalu uopće ne poštuju današnje učenjake niti ih priznaju kao autoritete, što je općepoznato. Ako se pak i pozivaju na učenjake, onda se po pravilu radi o učenjacima koji su već davno preselili na bolji svijet tako da ih niko ne može priupitati šta su određenim citatima ili komentarima u svojim djelima u suštini željeli kazati. Međutim, tekfirovci, tj. neoharidžije, i ove učenjake citiraju selektivno, odnosno, iz njihovih fetvi i djela biraju samo ono što se uklapa u njihovu nakaradnu percepciju islama, dok, s druge strane, u potpunosti zanemaruju riječi i stavove istih tih učenjaka koji suštinski kontriraju njihovim zadrtim stavovima. Kada im se kaže da su učenjaci (koje je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nazvao nasljednicima poslanīkā) današnjice ti koji su najpozvaniji da u potpunosti rastumače govor tradicionalnih učenjaka i ummetu predstave srž onoga što su oni u stvarnosti kazali, neoharidžije to ne žele ni čuti, već dotične učenjake po kratkom postupku, “na osnovu jasnih dokaza”, protekfire i proglase nekompetentnim da išta kažu, jer “murdžije i sluge vladara kjafira ne mogu tumačiti vjeru”. Nažalost, od ovih odvratnih klasifikacija nisu poštedjeli ni velikane ummeta iz zadnjeg stoljeća, poput šejhova Ibn Baza, Ibn Usejmina i Albanija, Allah im se smilovao, a o današnjim učenjacima i daijama da i ne govorimo.
Šejh Ahmed b. El-Hazimi, virtualni miljenik neoharidžija
Ipak, postoji jedan savremeni alim kojeg ova skupina navodno poštuje i cijeni. Posjetite li neki od (pro)tekfirskih web portala ili internetskih video kanala, vrlo često ćete se susresti sa imenom šejha Ahmeda b. Omera el-Hazimija (u daljnjem tekstu samo Hazimi). Na desetine, a možda i na stotine kraćih ili dužih audio obraćanja ovog šejha prevedeno je i na naš jezik. Teme su uglavnom jednolične i gotovo stopostotno se radi o pojašnjenju i pravilima, a čega drugog do pitanja tekfira. To, naravno, ne znači da dotični šejh ne drži predavanja iz drugih oblasti, jer na njegovom web portalu postoje i stotine predavanja iz fikha, usuli fikha, hadisa, fikhskih pravila, tefsira pa čak i arapske gramatike i stilistike, međutim, po pravilu selekcije koje smo već spomenuli, neoharidžije iz naučnog opusa ovog šejha prevode samo ono što će dodatno potvrditi njihove “zacementirane” stavove. Titlovi i prijevodi tih jednoličnih predavanja ili kratkih audio poruka variraju od solidnih do očajno loših, a i sa naslovima je situacija ista. Evo nekih naslova: “Važnost tevhida”, “Kufr u taguta”, “Tekfir mušrika je od aslud-dina”, “Tekfir nije babaroga”, “Vrste i pravila tekfira”, “Da li je odricanje od mušrika od aslud-dina?”, “Opravdanje neznanjem u velikom širku u meselama tekfira”, “Upao je u kufr, ali kufr nije pao na njega”…
Ko je šejh Ahmed el-Hazimi?
Primarni cilj ovog osvrta nije detaljna analiza lika i djela šejha Hazimija niti precizno i argumentirano ukazivanje na njegove eventualne greške i propuste, jer bi to zahtijevalo mnogo vremena, truda i prostora, međutim, kako bi slika o ovom šejhu bila jasnija, ukratko ćemo navesti nekoliko činjenica. Prije svega, šejh Hazimi je alim iz Saudijske Arabije gdje se školovao i stjecao znanje. Fakultet je završio na Univerzitetu “Ummul-Kura” u Meki, međutim, pored formalnog obrazovanja, učio je i pred šejhovima u Meki kao što su Muhammed Hadr eš-Šenkiti, Muhammed Alijj Adem el-Itjubi, Muhammed Emin el-Herevi, Muhammed Osman, Abdurrahman Adžlan, Abdulkerim Hudajr i drugi. Šejh Hazimi je hafiz Kur’ana, a napamet zna i desetine metnova, tj. skraćenih djela iz raznih islamskih disciplina, na koja daje detaljne komentare na svojim predavanjima. Trenutno je imam i hatib u džamiji Bedr u naselju Zahir u Meki. Više o njemu vidjeti: http://ar.wikipedia.org/wiki/أحمد .
Kritike upućene Hazimiju zbog pretjeranog tekfira
Jedan od savremenih alima koji je na izuzetno lijep i pristojan način, u okviru serijala od pet tekstova, ukazao na pogreške i propuste šejha Hazimija te upozorio na njegovo pretjerivanje u tekfiru i opasnost istog jeste egipatski alim dr. Tarik Abdulhalim, a navedeni tekstovi mogu se pročitati na sljedećem linku:
http://www.almaqreze.net/ar/news.php?readmore=2387.
Ukratko, šejh Tarik Abdulhalim Hazimiju najviše zamjera što je i najobičnije muslimane, dakle, one koji nisu šerijatski obrazovani “zarazio” pitanjima tekfira pojedinaca i džemata i obavezao ih detaljnim poznavanjem tih vrlo preciznih pitanja koja bi trebala ostati na razini učenjaka i istinskih alima ovoga ummeta, te im nametnuo praktičnu primjenu istih. Svojom tvrdnjom kako i najobičniji muslimani imaju pravo i obavezu pojedinačno tekfiriti one muslimane za koje im se na osnovu “vlastitih spoznaja potvrdi” da su učinili djelo kufra, Hazimi je otvorio vrata neopravdanom i šerijatski neutemeljenom tekfiru jer je potpuno neuke i u šerijatskom smislu totalno neobrazovane muslimane obavezao onim čemu oni ni izbliza nisu dorasli. To je dovelo do velike fitne – smutnje među muslimanima, pogotovo danas na području Sirije i Iraka gdje različite muslimanske grupacije otvoreno tekfire jedni druge, što dovodi do međusobnih oružanih sukoba i ubijanja, zabrane da se ubijeni sa protivničke strane kopaju u mezarluke muslimana ili zabrane da porodica dotičnog naslijedi njegov imetak (jer “vjernik ne nasljeđuje nevjernika”) itd.
Pored ovoga, stavovi šejha Hazimija u ovim osjetljivim pitanjima definitivno kontriraju zvaničnim stavovima priznatih učenjaka iz Saudijske Arabije, kao što su bili šejhovi Ibn Baz i Ibn Usejmin, Allah im se smilovao, a i stavovima mnogih živućih alima u ovoj zemlji. Recimo, šejh Hazimi ne samo da otvoreno tekfiri kuvajtskog daiju dr. Tarika Suvejdana i egipatskog daiju Amra Halida, već zindikom, tj. nevjernikom, smatra i one koji ne tekifre ovu dvojicu jer smatra da je njihov kufr potpuno jasan i da se za neke svoje izjave nikako ne mogu opravdati niti neznanjem niti bilo kakvim drugim opravdanjem.
Vidjeti link: http://www.youtube.com/watch?v=gDQOKaakO4Y.
Tajna koju balkanske neoharidžije moraju (sa)znati
Vrijeme je da neoharidžije naših prostora saznaju nešto što o šejhu Hazimiju vjerovatno ili nisu znali ili su svjesno prešućivali i još uvijek prešućuju radi svojih plitkih i individualnih interesa. Naime, opće je poznato da neoharidžije bez izuzetka tekfire sve današnje vladare koji se nalaze na čelu muslimanskih zemalja i u tome ne prave nikakav izuzetak. Najveća poslastica su im, naravno, vladari sa Arabijskog poluotoka, ali i zvanična ulema iz ovih država. Ekstremne neoharidžije ne samo da ne sumnjaju u njihov kufr, već kjafirima smatraju i sve one koji ne tekfire ove vladare jer kod njih, bez ikakvih dodatnih pojašnjenja i preciziranja, važi opće pravilo: “Ko ne tekfiri kjafire, i sam je kjafir”. Iz primjene ovog pravila ne izuzimaju nikoga, pa čak ni najobičnije muslimane jer je za njih kufr ovih gore spomenutih, kako kažu, “potpuno jasan i očit”. Međutim, na njihovo veliko razočarenje, šejh Ahmed el-Hazimi ne misli tako. Naime, u komentara djela Lum‘atul-i‘tikad, sedamnaesto predavanje postavljeno 20. marta 2012. godine, i dostupno u audio formatu na oficijelnoj stranici šejha Ahmeda el-Hazimija na sljedećem linku:
http://alhazme.net/articles.aspx?article_no=974
ili na kanalu YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=InKRtnba_9w#t=13,
šejh jasno potvrđuje da su vladari u Saudijskoj Arabiji muslimani i da sude po Allahovoj Knjizi i sunnetu Njegovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem! Ova konstatacija nijednom normalnom muslimanu čija duša nije zaražena opakim neoharidžijskm virusom uopće neće biti čudna, međutim, za njih je ona apsolutno neprihvatljiva. Dobar dio predavanja sa gornjeg linka, pogotovo zadnjih dvadesetak minuta, za neoharidžije će biti izuzetno sporan, međutim, ovdje prenosimo samo one dijelove koje će ih “oboriti s nogu” i primorati ih da, ako ostanu dosljedni svojim blesavim principima, protekfire i svog dojučerašnjeg miljenika, šejha Ahmeda b. Omera el-Hazimija!
Naime, šejh Hazimi, između ostalog, na audio snimku sa gornjeg linka od: 1:14:36 do 1:14: 49 kaže:
… نحن لا نقول: الحكام كلهم على الإسلام، وإنما في مثل هذه البلاد يُعلن فيها الشرع تحكيم الشرع، نحن لا نُحكّم هنا إلا الكتاب والسنة…
“Ne tvrdimo da su svi vladari (u muslimanskim zemljama) nužno muslimani, međutim, u državama kao što je ova (tj. Saudijska Arabija) zvanično je na snazi Allahov šerijat i suđenje po njemu i mi ovdje za presuditelja ne uzimamo (ništa drugo) osim Kur’an i sunnet…”
Također od: 1:15:23 do 1:15:54 kaže:
…ولذلك من السفه ما يفعل الآن، يعني: بعضهم لا يرتئي أو ما يرتضي أن يكون بين بلاد المسلمين، يخرجون إلى بلاد الغرب، هذا غريب، سعد الفقيه ومن على شاكلته لم يرضوا أن يكونوا تحت راية آل سعود هنا، وهم يُحكّمون الشرع ويُصلون مع المسلمين وظاهرهم ظاهر المسلمين ويتركون عباد الله يصلون ويصومون إلى آخره، ويرضى بحكم بلير وغيره، هل هناك مقارنة؟ ما فيه مقارنة أبدًا، ليس هناك مقارنة البتة…
“Zato se u bezumnost ubraja ono što danas čine neki (muslimani) koji nisu zadovoljni time da borave u muslimanskim zemljama, već sele u zapadne zemlje, i takvo ponašanje je vrlo čudno. Recimo, Sa‘d el-Fekih[1] i svi njemu slični nisu bili zadovoljni time da ovdje (tj. u Saudijskoj Arabiji) budu pod zastavom Alu Saud (Porodice Sauda) koji sude po šerijatu, klanjaju sa muslimanima i koji svojom vanjštinom pokazuju da su muslimani te Allahovim robovima dozvoljavaju da slobodno obavljanju namaze i poste itd., a zadovoljni su (tj. Sa‘d el-Fekih njemu slični) da im sude Tony Blair i drugi! Da li se ovo dvoje uopće može porediti?! Ovo dvoje se ne može porediti! Zaista se ovo dvoje nikako ne može porediti…”
Na ovom predavanju, šejh Ahmed, također od 1:16:43 do 1:17:27, kaže:
… لكن عندنا هنا مثلاً مملكة، ما يوجد هذا كله، لا يوجد بلد مثل هذه البلد نسأل الله يحفظها، والمكائد تدار كل من أجل إحباط الأمن الموجود في هذه الدولة، ويتمسكون ببعض المنكرات العامة، نعم ما نرتضي المنكرات، ما أحد يرضى، لكن كيف نتعامل مع هذه المنكرات نخرج ونسب ونلعن؟ ما بصحيح هذا، وإنما نجاهد في إصلاح الخلق، هذه دعوة الرسل…
“Međutim, kada je riječ o situaciji kod nas, ovdje u Kraljevini (Saudijskoj Arabiji), nema ovih stvari (sprečavanja da se živi po islamu i islamskim propisima). Ne postoji država kao što je ova (tj. Saudijska Arabija), Allaha molimo da je sačuva! A mnogo je spletki koje imaju za cilj da se ponište mir i sigurnost koji postoji u ovoj državi. Oni (tj. kritičari Saudijske Arabije) kao argument (za svoje postupke) navode neke opće loše pojave koje su u njoj prisutne, a ni mi nikako nismo zadovoljni tim lošim pojavama niti iko s tim može biti zadovoljan, međutim, pitanje je kako se postaviti prema njima? Da li to znači da trebamo izaći (protiv vlasti) te vrijeđati i proklinjati? To nikako nije ispravno, već se trebamo truditi da popravimo stanje ljudi jer je to u suštini bila misija Allahovih poslanika…”
Naravno, šejh Hazimi zbog ovih riječi nije dugo ostao bez žestoke replike. Izvjesni Ebu Mejsera eš-Šami napisao je i na internetu objavio poduži proglas u kojem se okomio na Hazimija te mu zamjerio mnogo stvari od kojih ovdje izdvajao samo dvije. Ebu Mejsera eš-Šami tvrdi:
1. Hazimi ne samo de se nije lično odazvao džihadu u Siriji, već ni na svojim predavanjima nikoga ne podstiče na odlazak i priključivanje mudžahidskim skupinama u ovoj zemlji. Autor ovog proglasa doslovno kaže: “Imajući u vidu da Hazimi trenutno sjedi (tj. ne bori se) zajedno sa ženama u hladu tagutskih režima i to u vremenu kada je džihad farz ajn (tj. obaveza svakom muslimanu ponaosob), pitamo se, da li se od ovakvog čovjek uopće može uzeti znanje ili se za njega može ustvrditi da je fasik (tj. veliki grješnik) koji se više ne može smatrati pouzdanim? Zato se od njega treba distancirati i osuditi njegove stavove!”
2. Hazimi pravi razliku između onih “koji obožavaju kabure i onih koji obožavaju palače vladara” (odnosno onih koji su zadovoljni vladarima koji u cijelosti ne sude po Allahovom zakonu). Naime, ove prve Hazimi jasno i otvoreno smatra nevjernicima i tvrdi da se oni ni u kojem slučaju ne mogu opravdati neznanjem, dok ove druge ne smatra nevjernicima i tvrdi da se oni mogu opravdati neznanjem i nekim drugim faktorima. Zbog ovog stava Hazimi ne tekfiri vladare Arabijskog poluotoka niti one koji su pod njihovom vlašću, a u isto vrijeme tekfiri obične neznalice koji su od predaka naslijedili obilazak kabura i upućivanje dova mrtvima.
Zbog ovih i slični “kontradiktornosti” autor ismijava i omalovažava Hazimija te ga indirektno naziva kukavicom i licemjerom. Na kraju svog pismenog obraćanja, autor svim simpatizerima šejha Hazimija koje naziva hazimijevci, doslovno poručuje: “Ili protekfirite svoga šejha ili jednostavno začepite gubicu, jer, tako mi Allaha, upali ste u očitu kontradiktornost!”
Cijeli tekst dostupan je na sljedećem linku: http://justpaste.it/gkg3
Nakon svega iznesenog, ostaje da se vidi kako će se domaće balkanske neoharidžije, od Triglava pa do Đevđelije, ali i one iz mile im i drage dijaspore, postaviti prema svom dojučerašnjem ljubljenom šejhu? Hoće li mu tražiti nekakvo opravdanje ili će ga jednostavno prekrižiti sa liste muslimana i verbalno otjerati u džehennemske provalije kao što su učinili sa svim učenjacima koji su im se usprotivili i osudili njihove stavove? Ako tako i postupe, to uopće neće biti čudno jer tekfirska zabluda je golema i pregolema, tolika da je riječi ne mogu opisati, niti zdravi umovi u potpunosti dokučiti, što svaki njihov novi potez samo dodatno potvrđuje. Allaha molimo da živimo i umremo na principima Kur’ana i sunneta!
[1] Sa‘d el-Fekih je saudijski opozicionar, po struci hirurg koji je zbog neslaganja sa zvaničnim režimom napustio Saudijsku Arabiju i nastanio se u Velikoj Britaniji. (op. aut.)