Piše: dr. Muhamed Ratib en-Nabulsi – Preveo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Zašto mnogi muslimani danas ne klanjaju?
Čemu taj nemar i zanemarivanje ove velike stvari?
Gdje je problem?
Jesi li se ikada zapitao: ”Zašto ja kao musliman ne klanjam namaz?
Što su ljudi koji klanjaju bolji od mene?
Zašto oni klanjaju namaz, a ja ne?”
Nisi našao odgovor?!
Dobro, pitat ću te: ”Da li zanemaruješ namaz zato što si ohol prema Allahu?
Zar si toliko ohol da ne želiš spustiti glavu na zemlju pred Allahom?
Hoćeš li to reći i priznati da si ohol? Naravno da nećeš.
Pa zašto onda ne klanjaš?
Uredu, ostavljaš li namaz pod izgovorom da si zauzet i da nemaš dovoljno vremena?
Jesi li stvarno zauzet? Sa čime?
Sa svojom ženom, sa svojom djecom, poslom, studiranjem, gradnjom kuće, izlascima, putovanjima, serijama i filmovima ili aktivnostima na društvenim mrežama?
Dobro, zauzet si, ali čime i od koga?
Jesi li toliko zauzet da nemaš vremena za Allaha?
Zauzet si i nemaš vremena za Onoga Koji te je stvorio od kapi hude tekućine, i Koji te hrani i poji, i Koji bogatstvo i siromaštvo daje?
Zar nisi čuo za Allahove riječi: ”O vjernici, neka vas imanja vaša i djeca vaša ne zabave od sjećanja na Allaha. A oni koji to učine, bit će izgubljeni.” (El-Munafikun, 9.)
Zar nisi čuo za hadisi-kudsi u kojem je Allah rekao: ”Mi spuštamo imetak radi obavljanja namaza i davanja zekata. Kada bi čovjek imao jednu dolinu zlata, poželio bi da ima drugu, a kada bi imao dvije doline zlata, poželio bi i treću. Čovjeka ne može ništa zasititi, niti njegova usta napuniti osim zemlje; a Allah prima pokajanje od onoga ko se pokaje.” (Sahihul-Džami’)
I dalje ostaje pitanje, zašto ne klanjaš?
Bojiš se da ćeš izgubiti posao, mušteriju ili nešto od imetka?
Da li znaš da onaj koga dunjaluk odvrati od klanjanja namaza potpada pod riječi Uzvišenog Allaha: ”Ali, vi više život na ovome svijetu volite, a onaj svijet je bolji i vječan je.” (El-A'la, 16.-17.)
Uzvišeni Allah u hadisi-kudsiju, rekao je: ”O sine Adamov, posveti se ibadetu Meni, napunit ću ti grudi bogatstvom i otklonit ću siromaštvo od tebe, a ako to ne učiniš, napunit ću tvoje ruke zauzetošću i radom, a neću otkloniti siromaštvo od tebe.”
Jesi li uvjeren da Allah daje i uskraćuje opskrbu?
Ako jesi, zašto onda ne klanjaš?”
Reći ćeš mi: ”Nije li rad ibadet?”
Odgovorit ću ti: ”Posao koji te odvraća od izvršavanja obaveznog ibadeta kao što je namaz, znači robovanje šejtanu. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: ‘Propao je rob dirhema i dinara!”’ (Buharija)
Zar ne znaš da je Iblis postao nevjernik i da je protjeran iz Dženneta i da će vječno biti u Džehennemu, samo zbog jedne sedžde koju je iz oholosti odbio učiniti, a od tebe se traži da klanjaš namaz pet puta dnevno sve do smrti.
Možda zanemrauješ namaz iz lijenosti i u potrazi za odmorom?!
Tako ti Allaha, zar se musliman uopće može odmoriti ako ne klanja namaz?
Kako ćeš se odmoriti bez namaza, a namaz unosi smirenost u srce?!
Zar nisi čuo za riječi Uzivšenog Allaha: ”Čovjek je, uistinu, stvoren malodušan: kada ga nevolja snađe – brižan je, a kada mu je dobro – nepristupačan je, osim vjernika, koji molitve svoje budu na vrijeme obavljali.” (El-Me'aridž, 19.-23.)
Da li ostavljaš namaz pod izgovorom da je važno srce?
Da li si ti jedan od onih koji kaže: ”Allaha mi, ja imam čisto srce, nikome ne činim zlo, volim Allaha i Njegovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i volim ljude, a koliko je onih koji klanjaju a u svojim srcima nose mržnju, obmanjuju ljude, varaju ih i nanose im štetu.”
Ja ću ti na to reći: ”Da je stanje srca dovoljno, onda bi Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovi ashabi imali najviše prava da budu oslobođeni klanjanja namaza, a oni su najviše pažnje posvećivali namazu i njegovom obavljanju na vrijeme.
Brate, zar se ne bojiš Allaha?
Zar se bojiš smrti? Šta čekaš?
Na čemu zasnivaš svoje nade?
Ko ti garantira da ćeš živjeti do sutra?
Razmišljaš li o tome šta se dešava oko tebe?
Zar ne znaš da je prva stvar za koju će čovjek odgovarati na Sudnjem danu namaz?
Šta ćeš odgovoriti svome Gospodaru kada te upita za namaz?”
Imam Ibnul-Kajjim el-Dževzijje, rekao je: ”Ostavljanje namaza uklanja postojeće blagodati i prekida nadolazeće blagodati.”
Sve dok budeš ostavljao namaz, Allah će ukloniti berićet iz tvoga života.
Sve dok budeš ostavljao namaz, tvoje lice će biti tamno.
Sve dok budeš ostavljao namaz, tvoji poslovi i tvoj trud neće biti nagrađeni kod Allaha.
Sve dok budeš ostavljao namaz, tvoje dove neće biti uslišane.
Ostavljanje namaza je dokaz nedostatka upute i lošeg završetka.
Ostavljanje namaza znači udaljenost od Allaha i Njegove milosti.
Ostavljanje namaza donosi poniženje na ovome i budućem svijetu.
Ostavljanjem namaza rizikuješ da budeš proživljen sa Hamanom, Karunom, faraonom i Ubej ibn Halefom.
Ostavljanje namaza uskraćuje ti blagodat viđenja Allaha na Sudnjem danu.
Ostavljanje namaza smatra se izdajom emaneta.
Onaj ko zanemari namaz lišen je najvažnijeg izvora iskupljenja i brisanja grijeha te uvećanja dobrih djela.
Ako klanjaš namaz, molim Uzvišenog Allaha da te učvrsti i učini postojanim u tome, a ako ne klanjaš namaz, onda molim Allaha da te uputi na namaz i da te učini postojanim u izvršavanju ovog veličanstvenog ibadeta.