Piše: dr. Atije Adlan /Preveo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Između krvi šehida i mastila učenjaka arapski um stoji zaprepašteno i sa frustracijom se pita: Koliko dugo će linija razdvajanja između krvi šehida i mastila učenjaka ostati na svom mjestu, protežući se od Zemlje do neba? Koliko dugo će krv šehida biti na čelu, a mastilo učenjaka na začelju?
Nije li vrijeme da mastilo učenjaka poteče u pravo vrijeme bez zamuckivanja i zbunjenosti, kao što teče krv šehida? Kada ćemo vidjeti islamskog učenjaka, hatiba, vaiza, pisca i mislioca kao predvodnika i komandanta, da bi nakon toga vidjeli bitku i borbu za slobodu koja se odvija kao što se karavana kreće uz glas pouzdanog vodiča.
Istina je da postoji nešto što su učenjaci napisali a što predstavlja osnovni tekst za borce i revolucionare koji oni objašnjavaju i komentarišu na borbenim položajima, ali to je još uvijek rijetko, kao što su rijetke sjenke u pustinji i sokolovi na nebu.
I kad god se neka katastrofa spusti na muslimane, krv poteče potocima i dijelovi muslimanskih tijela leže razbacani na sve strane, prije nego što bojažljivo iscuri i kap mastila muslimanskog učenjaka.
Poruke krvi koje su šiknule u Gazi među njenim ruševinama, prodrle su u percepcije i umove obrazovanih i običnih ljudi. Pronašle su put u savjest i osjećaje, pobudile vjerske i ljudske emocije kod muslimana i nemuslimana, izgradile novu, jedinstvenu svijest u cijeloj generaciji na islamskom i ljudskom nivou, i predstavile ljudima, Arapima i nearapima, jedinstvenu i briljantnu sliku borbe za slobodu.
Gdje smo mi u odnosu na naš historijski kapital?
Gdje su onda naši učenjaci, gdje je njihovo mastilo i gdje su naše knjige i studije koje nadilaze površna pitanja i djelomična neslaganja, koje su usmjerene ka općem i potpunom promatranju budućnosti muslimana i islama, te oblikovanju velikog civilizacijskog projekta koji baštini kulturu i civilizaciju, i koji će biti i ostati baklja i svjetionik ljudima.
Gdje je obećavajuća misao koja se temelji na Allahovoj Knjizi i uranja u glavne probleme kojima su manipulirale filozofije, bilo istočnjačke ili zapadnjačke, sve dok nisu postali skolastičke krpe koje su se istrošile obiljem rasprava i teoretskih naklapanja?
Da li mi – ummet Kur'ana – posjedujemo koherentnu teoriju obrazovanja danas? Imamo li kur'ansku i šerijatsku koncepciju pravila upravljanja sukobima?
Imamo li sposobnost da se ispravno odnosimo prema Božanskim zakonima povezujući ih sa događajima na ispravan način koji rješava intelektualne dileme i psihološke krize s kojima se suočavaju muslimanske generacije? Ko je od nas proveo ozbiljno istraživanje revolucija kako bi otkrio sredstva revolucije i alate za pozitivnu promjenu?
Prije nego što se islamski ummet zaputio na istok i zapad, osvajajući, vodeći i gradeći, prije nego što je krv prolivena na bojnim poljima, Kur'an se učio ljudima malo po malo, a ideje i percepcije su se razvijale i rasle zajedno sa pravnim i doktrinarnim istinama.
Prva generacija muslimana bila je nadahnuta ajetima Kur'ana sofisticiranim razumijevanjem, sveobuhvatnim znanjem, motivirajućim vjerovanjem i uzvišenim težnjama koje su dotakle zvjezdano nebo.
Zbog toga njihov hod životnom stazom nije bio u znaku zbunjenosti, njihovi koraci nisu bili neuravnoteženi, i oni nisu bili indiferentni prema događajima koji su se dešavali i stalno ponavljali.
Čak i nakon smrti Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ova generacija se uzdigla bez idejnih zastranjenja i psihičkih izobličenja, i uspostavila državu i u njoj dijelila pravdu na šerijatskim osnovama.
Oni su putem Kur'ana umirućem čovječanstvu ubrizgali sok života i postavili temelje nauke i civilizacije za generacije koje su ih slijedile i koje su na tim temeljima gradile i nadograđivale u svim oblastima nauke i praktičnog djelovanja.
Koliko nam je samo danas potrebno takvo razumijevanje vjere i naučno-intelektualni skok oslobođen okova slijepog slijeđenja, koji će nas pokrenuti naprijed, koji će biti praćen žrtvom i odricanjem, i putem kojeg će se ostvariti i obistiniti obećanje Gospodara svjetova, Koji nikada ne krši Svoje obećanje.