SAFF

Lov na vještice – slučaj Haris Zahiragić

Facebook
Twitter
WhatsApp

Petog oktobra se preko medijskih servisa proširila vijest da je Haris Zahiragić, predsjednik Studentskog parlamenta Univerziteta u Sarajevu, pred članove Senata UNSA usmeno iznio prijedlog da se petkom, tokom džuma namaza ne zakazuju ispiti i predavanja zbog poštovanja vjerskih sloboda.

Pojedini mediji su prenijeli da je zahtjev/inicijativa već upućena, a na društvenim mrežama traje žustra rasprava. Ovaj događaj je naišao na veliku pažnju javnosti, ali i brojne kritike zbog navodne ‘kršenja multietničke i multikulturalne prirode Univerziteta u Sarajevu’.

U razgovoru za Akos.ba, Haris Zahiragić je iznio svoju stranu priče, razloge pokretanja ove inicijative i šta se zaista desilo na sjednici Senata.

Kako je došlo do iznošenja prijedloga o džumi-namazu pred Senat?

Haris Zahiragić: Nakon preuzimanja Studentskog parlamenta, dobio sam više zahtjeva i žalbi da profesori na pojedinim fakultetima zakazuju ispite za vrijeme džuma namaza, koji je vjerska obaveza muškaraca islamske vjeroispovjesti. Također, na velikom broju fakulteta nastava se odvijala za vrijeme džuma namaza.

Međutim, nismo htjeli da to bude prva inicijativa koja se pokreće nakon preuzimanja Parlamenta, pa smo prioritet dali studentskim pitanjima i promjenama koje su popravljale kvalitet i sadržaj obrazovanja, kvalitet nastave gdje smo pokušale stati u kraj korupciji, varanju na ispitima, samovolji pojedinih profesora, ograničiti profesore da ne rade na više fakulteta kako bi se mogli kvalitetno posvetiti predavanjima na matičnim fakultetima itd…

Šta se desilo na spomenutoj sjednici Senata?

Haris Zahiragić: Na posljednjoj sjednici društvene grupacije Senata UNSA upoznao sam grupaciju društvenih nauka da ću na sljedećoj sjednici Senata upoznati Senat o namjeri da uputim inicijativu da se za vrijeme džuma namaza ne održavaju nastava i ispiti na organizacionim jedinicama (fakultetima) UNSA, gdje sam dobio podršku većine članova grupacije, među kojima su bila dva člana koja nisu pripadnici islamske vjeroispovjesti.

Na sjednici Senata, održanoj 28.09.2016. godine, pod tačkom razno, upoznao sam Senat o mojoj namjeri da na sljedećoj sjednici Senata to pitanje uvrstim kao tačku Dnevnog reda. Dakle, ta tačka, kao što navode pojedini mediji, nije skinuta sa Dnevnog reda, jer se još nije ni našla na istom.

Najveći broj dekana nije imao komentar na inicijativu, prešutili su je, dok se par dekana usprotivilo, međutim bez kvalitetne argumenatacije.
Istina je da sam pojedinim senatorima rekao da govore bez znanja, jer su u pokušajima obaranja mojih argumenata istakli da bi takva odluka Senata bila u suprotnosti sa Zakonom o visokom obrazovanju i Zakonom o radu, što svakako nije tačno. Nije tačno ni to da bi se takva odluka kosila sa multi-etničkim karakterom našeg društva.

Europska konvencija o ljudskim pravima u članu 9. propisuje pravo na slobodu misli, savjesti i vjeroispovjesti. Ograničenja tog prava se mogu desiti samo u slučajevima propisanim zakonom i to kada su neophodna u demokatskom društvu, u interesu javne bezbjednosti, radi zaštitite javnog reda, zdravlja ili morala, ili radi zaštite prava i sloboda drugih…

Član 14. Europske konvenicije o ljudskim pravima (koje ima ustavni karakter u BiH) propisuje zabranu diskriminacije po bilo kojem osnovu, te veliki broj studenata koji odlaze na džumu, smatra da su diskriminisani, jer moraju birati između izvršavanja vjerske obaveze (odlaska na džumu) i sticanja znanja na predavanjima zbog čega su i upisali fakultet.

Nakon toga, mnogi profesori su se javili i rekli da oni tokom predavanja puštaju studente da idu na džumu. Međutim, studenti ne žele da ih se pušta, ne žele da budu uskraćeni za znanje koje su tokom tih sat vremena mogli dobiti na predavanju. I baš se tu vidi taj momenat diskriminacije, da vjernici moraju birati između vjerske obaveze i edukacije zbog koje su i upisali fakultet.

Vaš odgovor na optužbe da inicijativa ugrožava prava studenata iz drugih religijskih skupina?

Haris Zahiragić: Bosna i Hercegovina, Sarajevo, a samim tim i Univerzitet u Sarajevu, jesu i moraju ostati multietnički i multikulturalni, ali ne smatramo da bi ovakvom Odlukom bila ugrožena prava studenata drugih vjeroispovjesti, šta više, naš zahtjev uživa njihovu podršku i oni se solidarišu sa nama, što zapravo i jeste prava multi-etničnost i multi-kulturalnost, isto kao što bi, siguran sam, studenti islamske vjeroispovjesti stali uz svoje kolege i njihov zahtjev da nema nastave za vrijeme mise (hipotetički – kada bi nedelja bila radni dan).

Da je kojim slučajem nedjelja radni dan, mi bismo zahtijevali da studenti koji idu na misu imaju pravo izvršiti svoju vjersku obavezu.

Za Akos.ba razgovarao: Nedim Botić

Facebook
Twitter
WhatsApp

PREPORUKA