Iza predstavljenih borbenih aviona i helikoptera na istanbulskom Teknofestu sjedili su oni koji su s pokrićem najveća nada Turske da realizuje svoje visokotehnološke ambicije.
Redovi klimatiziranih šatora ugostili su timove sačinjene uglavnom od srednjoškolaca i studenata koji su se takmičili u više desetaka oblasti prikazujući izume kreirane na kućnim računarima i u naučnim laboratorijima širom države.
Iako su mnogi posjetitelji ovom festivalu avijacije, svemirskog istraživanja i tehnologije došli da vide atrakcije kao što su tzv. fly-by sistemi avijatičarskog tima Turkish Star na aerodromu Ataturk, mladi inovatori će vjerovatno biti ključni faktor za tursku buduću ekonomsku konkurentnost.
Da bismo naglasili koliki značaj Turska pridaje ohrabrivanju mladih inovatora sutrašnjice, reći ćemo da je čovjek koji je uručio nagradu pobjedničkom timu – Selcuk Bayraktar – bio pokretačka snaga iza turske domaće industrije dronova.
Obučen u crvenu pilotsku jaknu, dok je dijelio nagrade tokom šestodnevnog turnira, ovaj doajen bespilotnih letjelica (UAV) isijavao je dobru volju i ponos dok je uručivao trofeje i čestitao i bodrio svoje mlade fanove.
Gotovo 200 timova se takmičilo na ovogodišnjem Teknofestu u oblastima kao što su inteligentni prijevoz, biotehnologija, obrazovna tehnologija, robotika, leteći automobili i dizajn dronova, bespilotni podvodni sistemi, poljoprivredne tehnologije i inovacije u području turizma.
U proteklim godinama, širom Turske su uspostavljeni STEM centri i laboratorije (sistem obrazovanja u nauci- tehnologiji, inženjerstvu i matematici), a sve veći broj nastavnika prolazi obuku u primjeni STEM-a na stvarne probleme.
Većina stručnjaka bi rado da STEM obrazovanje počinje mnogo prije za turske učenike.
“Zapravo je veoma važno pokušati implementirati STEM obrazovanje od vrtića pa do kraja srednje škole”, kazao je Devrim Akgunduz, direktor Centra za istraživanje STEM obrazovanja pri istanbulskom Univerzitetu Aydin.
“Ipak, naredni korak je da se provede integrisano STEM obrazovanje koje omogućava razvoj različitih vještina kao što su kritičko razmišljanje, kreativnost, komunikacija, saradnja i rješavanje kompleksnih problema”, kazao je on Al Jazeeri. “Na ovaj način, učenici postaju proizvođači.”
IZVOR: AL JAZEERA