SAFF

Mu'džize: ”Meni je Allah, s.v.t., obećao da će Kisra biti ubijen tog i tog dana, u tom i tom mjesecu’

Facebook
Twitter
WhatsApp

Pripremio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Prenosi se da je perzijski car Kisra svom namjesniku u Jemenu, Bazanu, poslao pismo sljedećeg sadržaja: ”Čuo sam da se pojavio neki čovjek iz plemena Kurejš u Mekki koji tvrdi da je poslanik, pa otiđi do njega i traži da se pokaje zbog onoga što govori. Ako se ne pokaje, onda ga ubij i donesi mi njegovu glavu.” Nakon toga je Bazan poslao Kisrino pismo Muhammedu, s.a.v.s., a Poslanik, s.a.v.s., mu je odgovorio: ”Meni je Allah, s.v.t., obećao da će Kisra biti ubijen tog i tog dana, u tom i tom mjesecu.” Kada je Bazan dobio odgovor, rekao je: ”Ako je Muhammed zaista poslanik desit će se ono što je obećao.” Tako se i desilo. Kisra je ubijen u mjesecu i danu koji je spomenuo Poslanik, s.a.v.s., i to od ruke svoga sina Širevejha. Kada je ta vijest došla do Bazana u Jemen, on je istog trenutka izgovorio šehadet i primio islam, a sa njim i kompletna njegova svita. Nakon toga su otišli u Medinu i zvanično potvrdili svoj islam pred Muhammedom, s.a.v.s.

Ostavila prazan, a zatekla pun vrč masla

Enes ibn Malik, r.a., je rekao: ”Moja majka Ummu Sulejm imala je ovcu od čijeg je mlijeka sakupljala maslo u poseban vrč. Nakon što je napunila vrč maslom, majka je naredila sluškinji Rebibi da ga odnese Muhammedu, s.a.v.s., kao poklon. Kada je Rebiba došla kod Poslanika, s.a.v.s., on je naredio da se posuda isprazni, a zatim ju je vratio Rebibi. Sluškinja se vratila i objesila je prazan vrč na mjesto gdje je inače stajao. Ummu Sulejm tada nije bila u kući, a kad se vratila vidjela je da je vrč pun masla i da se niz njega cijedi masnoća. Ne znajući o čemu se radi ona se naljutila na Rebibu i visokim tonom uzviknula na nju: ‘Zar ti nisam naredila da maslo odneseš Allahovom Poslaniku?’ Rebiba je odgovorila: ‘Da, i ja sam maslo odnijela Muhammedu, s.a.v.s., a ti ako ne vjeruješ možemo zajedno otići kod njega.’ Ummu Sulejm jednostavno nije mogla povjerovati, pa je zajedno sa sluškinjom otišla kod Poslanika, s.a.v.s. Kad su ušle u njegovu kuću, Ummu Sulejm je rekla: ‘Allahov Poslaniče, ja sam poslala Rebibu da ti donese vrč masla, pa nisam sigurna da li je ona to uradila?’ Muhammed, s.a.v.s., joj je odgovorio: ‘Ona je donijela maslo, a zašto ti sumnjaš u nju?’ Ummu Sulejm je kazala: ‘Ali, ja Resulullah, ja sam našla taj isti vrč u kući i on je pun masla.’ Onda joj je Muhammed, s.a.v.s., rekao: ‘O Ummu Sulejm, zar se čudiš što te je Allah nahranio kao što hrani Svoga Poslanika?’ Nakon toga se moja majka vratila kući i podijelila maslo siromašnim komšijama, a nama je ostavila neznatnu količinu koju smo koristili dva mjeseca.”

Slabljenje mušrika

Nakon Bitke na Uhudu Muhammed, s.a.v.s., je rekao Aliji, r.a.: ”Zaista Kurejšije neće doživjeti uspjeh i neće im se više posrećiti kao danas, sve dok ne oslobodimo Mekku.” Tako je i bilo, mušrici su stalno slabili, a muslimani jačali i napredovali sve dok ih prilikom oslobađanja Mekke nisu satjerali u zidine njihovih kuća i nastambi. Na dan kada je Poslanik, s.a.v.s., dostojanstveno i ponizno ušao u Mekku i kada je okupljenim mušricima, koji su do jučer njega i njegove sljedbenike mučili i ezijetili i na kraju ih protjerali, rekao: ”Ja vam danas kažem kao što je Jusuf, a.s., kazao svojoj braći: Idite, vi ste slobodni.”

Ja sam se uvjerio u dvije mu'džize, a vi ćete se sigurno uvjeriti u treću

Imam Buharija bilježi predaju od Adija ibn Hatima koji je rekao: ”Bio sam kod Poslanika, s.a.v.s., kada je došao jedan čovjek i žalio se Muhammedu, s.a.v.s., na oskudicu i neimaštinu. Zatim je došao drugi i žalio se na drumsko razbojništvo koje je uzelo maha. Nakon toga je Muhammed, s.a.v.s., rekao: ‘Adi, jesi li ikada vidio Hiru?’ Adi je odgovorio: ‘Nisam je imao priliku vidjeti, ali sam mnogo o njoj slušao.’ Onda mu je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ‘Ako poživiš vidjet ćeš ženu koja će iz Hire putovati sama do Mekke radi obavljanja hadždža, ne bojeći se nikoga osim Allaha.’ Ja sam tada pomislio u sebi: ‘A šta je sa drumskim razbojnicima koji su preplavili zemlju?’ Zatim je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ‘Ako poživiš, Adi, vidjet ćeš pad Perzijskog carstva.’ Rekao sam u čudu: ‘Carstvo Kisre ibn Hurmuza!?’ ‘Da’, odgovorio mi je Poslanik, s.a.v.s., i dodao: ‘Ako poživiš, Adi, vidjet ćeš čovjeka sa punom šakom zlatnika ili srebrenjaka koji traži da podijeli sadaku, ali je neće imati kome podijeliti.’ Nakon što je spomenuo kompletnu predaju, Adij je rekao: ”Ja sam doživio da žena putuje sama iz Hire u Mekku ne bojeći se nikog osim Allaha, zatim sam direktno učestvovao s muslimanima u osvajanju Kisrinog carstva, a vi ako poživite, tako mi Allaha, dočekat ćete i vidjeti čovjeka koji će sa punom šakom zlatnika ili srebrenjaka tražiti nekoga kome je potrebna sadaka, ali neće naći takvog čovjeka.”

A u hadisu koji bilježi imam Muslim od Sevbana stoji da je Muhammed, s.a.v.s., rekao: ”Allah, dž.š., mi je pokazao cijelu zemlju, istok i zapad. Vlast moga ummeta će se proširiti i obuhvatiti sve krajeve i strane koje su mi pokazane, a meni su date dvije riznice blaga, crvena i bijela. Molio sam Allaha da moj ummet ne uništi sušnim godinama i da ga ne uništi vanjski neprijatelj, pa mi je Allah objavio: ‘O Muhammede, kada Ja nešto odredim, Moja odredba se ne mijenja. Tvoj ummet neće biti uništen gladnim godinama, niti će ga uništiti vanjski neprijatelj, pa makar se sa svih strana okupili, već će se tvoj ummet među sobom uništavati i porobljavati.”’

Obavijestio ga o dubokoj starosti i gubljenju vida

Imam Bejheki zabilježio je predaju od Unejse, kćerke Zejda ibn Erkama, koja je rekla: ”Muhammed, s.a.v.s., je posjetio mog oca Zejda koji je bio teško bolestan. Kada je sjeo pored njega, Poslanik, s.a.v.s., je rekao: ‘Ne boj se, Zejde! Ova bolest ti neće naštetiti. Ja se bojim za tebe nečeg drugog. Kako ćeš se ponašati kada poslije moje smrti doživiš starost i oslijepiš!?’ Zejd je odgovorio: ‘Allahov Poslaniče, strpit ću se i nadati se nagradi od Allaha.’ Na to mu je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ‘Ako se strpiš na tom iskušenju u ime Allaha, ući ćeš u Džennet bez polaganja računa.’ Što mu je Muhammed, s.a.v.s., nagovijestio to mu se i desilo. Nakon smrti Poslanika, s.a.v.s., Zejd je oslijepio, a zatim mu je Allah pred kraj života povratio vid, nakon čega je umro.”

U predaji koju prenosi Abdullah ibn Omer stoji: ”Ja sam sjedio sa Poslanikom, s.a.v.s., u mesdžidu na Mini kada su došla dvojica ljudi, jedan ensarija, a drugi iz plemena Sekif. Nazvali su selam, a zatim rekli: ‘Allahov Poslaniče, došli smo da te pitamo o nekim stvarima.’ Muhammed, s.a.v.s., im je odgovorio: ‘Ako hoćete, ja ću vam kazati zbog čega ste došli, a ako hoćete pustit ću vas da pitate, a ja ću vam odgovoriti.’ Odgovorili su: ‘Allahov Poslaniče, obavijesti nas ti zbog čega smo došli.’ Onda im je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ‘Došli ste da pitate za vaš izlazak iz kuća da biste tavafili oko Kabe i kakva je nagrada za to, zatim da pitate o dva rekata namaza nakon tavafa i nagradi za njih, o sa'ju između Saffe i Merve i nagradi za njega, o stajanju na Arefatu i nagradi za to stajanje, o bacanju kamenčića i nagradi za to, o prinošenju žrtve i nagradi za nju.’ Čudeći se Poslanikovom odgovoru, rekli su: ‘Tako nam Onoga Koji te je poslao sa Istinom, upravo smo to htjeli da te pitamo.’ Nakon toga im je Muhammed, s.a.v.s., kazao: ‘Kada izađeš iz kuće i kreneš na put radi obavljanja hadždža, tvoja deva neće podići niti spustiti nogu a da ti Allah za to neće upisati dobro djelo i izbrisati loše djelo, dva rekata namaza nakon tavafa vrijede koliko oslobađanje dva roba iz loze Ismailove, a.s.. Sa'j između Saffe i Merve vrijedi koliko oslobađanje sedamdeset robova, a što se tiče stajanja na Arefatu, znaj da se Allah ponosi muslimanima koji stoje na Arefatu i govori melekima: – Ovo su Moji robovi, umorni i raščupani, došli su iz svih krajeva nadajući se Džennetu. Kada biste imali grijeha koliko ima pijeska, ili koliko ima kapi kiše, ili koliko ima morske pjene, Ja bih vam ih oprostio. Znajte da vam je oprošteno, vama i onima za koga ste se zauzimali i dovu upućivali. A što se tiče bacanja kamenčića na Mini, za svaki kamenčić koji baciš Allah ti oprosti po jedan veliki i upropaštavajući grijeh. Klanje kurbana i prinošenje žrtve je tvoj zalog kod Allaha, a što se tiče brijanja glave, za svaku dlaku imat ćeš po jedan sevab i bit će ti izbrisan po jedan grijeh, a oprosni tavaf nakon obavljenog hadždža znači da obilaziš Allahovu kuću čist od grijeha. Takvome prilazi melek, stavi mu ruku na prsa i kaže: – Radi za svoju budućnost, jer ono što je prošlo oprošteno ti je.”’

Facebook
Twitter
WhatsApp

PREPORUKA