Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Šejhul-islam Ibn Tejmijje, rekao je: ”Ko raspravlja o vjernicima i njihovim grijesima, a ne raspravlja o nevjernicima i licemjerima i o njihovom nevjerstvu (kufr) i licemjerju (nifak), već ih možda hvali i veliča, to je dokaz da je to jedan od najvećih neznalica i zulumćara, i vrlo lahko ga njegovo neznanje i zulum mogu odvesti u nevjerstvo i munafikluk.” (Minhadžus-sunne, IV/373.)
Rekao je također: ”Slijediti Sunnet znači slijediti Poslanicu koju je Allah objavio Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, i onaj ko slijedi Sunnet je, vanjštinom i nutrinom, na stepenu onoga ko se ukrcao u Nuhovu lađu i putovao u njoj zajedno sa Nuhom, alejhi selam. A onaj ko ne slijedi Sunnet, odnosno Poslanicu od Allaha, na stepenu je onoga ko je odbio da slijedi Nuha, alejhi selam, i da se ukrca s njim u lađu.” (El-Fetava, IV/137.)
Znakovi bogobojaznih ljudi
Hasan el-Basri, rekao je: ”Bogobojazni ljudi imaju znakove po kojima se prepoznaju, a ovo su neki od njih:
– Istinit govor,
– Ispunjavanje ugovora,
– Čuvanje rodbinske veze,
– Samilost prema slabima,
– Nisu uobraženi i oholi,
– Darežljivost,
– Ne hvališu se pred ljudima i
– Lijep ahlak.
(Hiljetul-evlija, I/270.)
Ne obmanjuj se svojom trenutačnom pobožnošću
Ne zavaravaj se ispravnošću svoje trenutačne situacije i svojom pobožnošću, već moli Allaha da te učini postojanim na istini, jer čovjek, dok je živ, nije siguran od smutnje. Hafiz ibn Hadžer el-Askalani, rekao je: ”Sudbina je ta koja prevladava, a krajnji ishod nam je nepoznat, tako da nikog ne smije obmanuti njegova trenutačna situacija. Zbog toga je propisana dova za postojanost u Allahovoj vjeri i za dobar završetak dunjalučkog života.” (Fethul-Bari, XI/491.)
Ne gledajte na djela ljudi kao da ste gospodari
Isa, alejhi selam, rekao je svojim učenicima: ”Ne gledajte na djela ljudi kao da ste gospodari, već gledajte na svoja djela kao da ste robovi, jer ljudi su jedno od dvoje: ili su iskušani nekom nedaćom ili su u rahatluku i izobilju, pa budite samilosni prema onima koji su u iskušenju i zahvaljujte Allahu na rahatluku i izobilju.”
Bijeda i nesreća ne mogu se spojiti sa troje
Bijeda i nesreća ne mogu se spojiti sa dobročinstvom prema roditeljima, kao što je došlo u Kur'anu na jeziku Isaa, alejhi selam, koji je kao novorođenče, rekao: ”I da majci svojoj budem dobar, a neće mi dopustiti da budem drzak i nepristojan (nesretnik).” (Merjem, 32.)
Bijeda i nesreća ne mogu se spojiti sa iskrenom dovom, kao što je rekao Zekerijja, alejhi selam, moleći Allaha da mu podari dijete: ”A nikada nisam, kad sam Ti, Gospodaru moj, molbu uputio, nesretan ostao.” (Merjem, 4.)
I bijeda i nesreća ne mogu se spojiti sa Kur'anom, kao što je došlo u ajetu: ”Ne objavljujemo Kur'an da se mučiš (tj. da budeš nesretan).” (Ta-ha, 2.)