Piše: Sejid Kutb / Preveo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Kada istina želi da živi u izolaciji od zablude i laži – prepuštajući svoju sudbinu Allahovoj odredbi – laž ne prihvata ovakav stav istine. Umjesto toga, ona osporava istinu i progoni je. Šuajb, alejhi selam, rekao je svome narodu: ”I ako jedni od vas vjeruju u ono što je po meni poslano, a drugi ne vjeruju, pa pričekajte dok nam Allah ne presudi, jer On je sudija najbolji!” (El-A'raf, 87.)
Međutim, oni nisu prihvatili ovaj njegov plan i prijedlog, i nisu mogli podnijeti da gledaju istinu živu i skupinu ljudi koja se klanja samo Allahu i bježi od vlasti tiranina (taguta).
Stoga su glavešine naroda njegova, one koje su bile ohole, rekli: “Ili ćete bezuvjetno vjeru našu prihvatiti, ili ćemo mi, o Šuajbe, i tebe i one koji s tobom vjeruju iz grada našeg istjerati.” (El-A'raf, 88.)
Ovdje se Šuajb, alejhi selam, suprostavio oholim glavešinama istinom, odbacujući ono što su tirani i kolovođe nevjerstva iznosili, rekavši: “Zar i protiv naše volje?” – reče on. “Ako bismo vjeru vašu prihvatili nakon što nas je Allah spasio nje, na Allaha bismo laž iznijeli.” (El-A'raf, 88 -89.)
To je zato da oni koji pozivaju u Allahovu vjeru znaju da im je borba sa tiranima i kolovođama nevjerstva propisana i da ne treba da je se boje i izbjegavaju. Jer, tirani i nevjernici ih neće napustiti osim ako potpuno napuste svoju vjeru i vrate se vjeri tirana ili taguta nakon što ih je Allah spasio od nje.
Dakle, nema bježanja sa poprišta bitke i strpljivosti u toj bitki i čekanja Allahove pobjede.
Na iskrenim vjernicima je da samo kažu ono što je rekao Šuajb, alejhi selam: ”U Allaha se uzdamo! Gospodaru naš, Ti presudi nama i narodu našem po pravdi, Ti si sudija najpravedniji!” (El-A'raf, 89.) Tada će se Allahov zakon (sunnetullah) odvijati onako kao što se to dešavalo svaki put kroz historiju.