Piše: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Borba između istine i laži je trajna borba koju ljudi poznaju još od vremena Adema, alejhi selam. Međutim, tokom ove borbe, mnogi se nadaju da će preživjeti jednostavno tako što će ostati neutralni, kao da su stvoreni za neki drugi svijet ili kao da postoje na Zemlji radi nekog drugog cilja mimo onog koji im je Uzvišeni Stvoritelj odredio.
U većini pitanja koja se tiču općih i javnih poslova neutralnost je gotovo nemoguća, jer se mora zauzeti stav i stvari se moraju nazvati svojim imenom kako ne bi došlo do smutnje i miješanja laži i istine.
Mnoga od ovih općedruštvenih pitanja neki muslimani izbjegavaju, čak i oni koji su učeni i posjeduju formalno islamsko znanje i naobrazbu, nazivajući ih politikom, a oni kobajagi ne žele da imaju ikakve veze sa politikom, iako je politika uključena u sve pore života, čak i u najtrivijalnije stvari koje možemo zamisliti. Stoga, kloniti se toga znači pustiti druge da se petljaju u naše poslove i da određuju našu sudbinu, što je u potpunoj koliziji sa islamom i intencijama Šerijata.
Pozicija neutralnosti je zapravo pozicija bespomoćnog kukavice koji želi sigurnost i mir samo za sebe, tako da se ne osvrće na one čiji je mir ugrožen i kojima se čini zulum, jer bi se, ne daj Bože, valovi tog zuluma mogli preliti i na ustajalo jezero njegovog života.
U vrijeme smutnje, u vrijeme kada su muslimani, bilo gdje na svijetu, izloženi svakojakom zulumu, nepravdi, nasilju, i kada su ugrožena njihova temeljna ljudska prava, ni dobrovoljna ni prisilna šutnja ne smatra se nikakvim rješenjem. Tada je pravo i jedino rješenje izaći na crtu i govoriti istinu, makar i po cijenu života.
Jer, riječ je, pogotovo kada dolazi od nekoga ko uživa ugled i čija riječ ima težinu, jedan od načina izražavanja snage i ne pristajanja na potčinjenost i poniženje, i često je jača i od oružja, jer je povezana sa ljudskim pamćenjem i intelektom. Čak i ako vlasnik riječi u odbranu istine i pravde, onda kada za takvu riječ leti glava i kada je malo onih koji smiju i hoće javno govoriti istinu, umre, sjećanje na tu moćnu riječ će ostati među ljudima i u njihovim percepcijama i mislima, tako da će na kraju ta riječ pobijediti, a njen vlasnik će ostati besmrtan.
Za vrijeme moralnih kriza i sveopće smutnje kakva danas vlada u svijetu, neutralnost je čista izdaja, i tada laž, zabluda, zulum i tiranija jačaju, jer tiranija prevladava samo uz šutnju javnosti, a neutralnost otvara put laži i tiraniji i ohrabruje je.
Čak životinje nisu neutralne u borbi između dobra i zla i odbrani općih interesa, svog naroda i svoje domovine. Naime, Uzvišeni Allah je u Kur'anu ovjekovječio jednog mrava i cijelu suru nazvao po njemu, zbog njegovog jasnog i hrabrog ”stava” i spremnosti na žrtvu za opće interese.
Uzvišeni Allah, objavio je: ”I kad stigoše do mravlje doline, jedan mrav reče: ‘O mravi, ulazite u stanove svoje da vas ne izgazi Sulejman i vojske njegove, a da to i ne primijetite!'” (En-Neml, 18.)
Svojim savjetom, iskrenošću i spremnošću na žrtvu za svoju zajednicu, ovaj mrav je zaslužio da bude spominjan do Sudnjeg dana. Jer, kada je ugledao opasnost, on je odmah upozorio i ostale mrave, iako onaj koga je ugledao nije bio neprijatelj, već dobri i čestiti Allahov rob i poslanik, Sulejman, alejhi selam.
Međutim, zbog straha da on i njegova vojska nehotice ne unište njegovu nastambu i sve mrave u njoj, on je upozorio na opasnost, a šta bi tek uradio da je pred sobom ugledao zakletog neprijatelja kakav je cionistička zločinačka armada koja sije smrt u Gazi, dok ostatak ummeta skoro pa mirno posmatra genocid i uništenje cijelog muslimanskog naroda.
Taj sićušni mrav nije omalovažavao svoju ulogu, i nije rekao: ”Ima mnogo mrava u ovoj dolini, pa ako nekoliko hiljada i strada nema velike štete.” I nije pobjegao da bi samo sebe spasio, već je ostao da kuša i dijeli sa svojim narodom sve nedaće i iskušenja.
Istinske ljudske veličine su oni koji imaju stav, a ne oni koji su neutralni, oni koji imaju principe, a ne oni koji imaju diplome, vlast i titule, i koji u svakoj situaciji gledaju imaju li kakvu ličnu korist.
Cijena stavova i principa je vrlo visoka, i tu se krije iskrena vjera i izazov, jer su najviši (najuzvišeniji) ciljevi vjere postojanost na istini, pobijanje nepravde riječju i djelom, i zaštita potlačenih na zemlji.
A onaj ko je neutralan u situacijama nepravde, zuluma, nasilja i zločina kakav danas trpe muslimani Gaze od cionističkog agresora i okupatora, on je dobrovoljno izabrao da bude na strani tlačitelja, okupatora i zločinaca.
Vjernik mora zauzeti stav i biti javno na strani istine protiv laži, podržavajući i braneći, srcem i dušom, potlačene od tlačitelja i zločinaca. Štaviše, najveći džihad, kako se navodi u vjerodostojnim predajama, jeste riječ istine u lice nepravednog vladara.
A ko god pomaže tlačiteljima, makar i riječju, on postaje isti kao i tlačitelj, ili pak šuti na zulum i zlo koje neprijatelji islama siju po svijetu, zauzimajući neutralan stav, to može biti uzrok njegove propasti i bolne kazne na Ahiretu, shodno ajetu: ”I ne držite stranu onih koji nepravedno postupaju, pa da vas vatra prži; vi nemate drugih zaštitnika osim Allaha, inače, nema vam pomoći!” (Hud, 113.)
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: ”Neće ni jedan musliman ostaviti na cjedilu drugog muslimana na mjestu na kojem je njegova čast izložena skrnavljenju, a da Allah njega neće ostaviti onda kada bi najviše volio da mu se pomogne. A neće ni jedan musliman pomoći drugom muslimanu na mjestu na kojem je napadnuta i ugrožena njegova čast, a da Allah njemu neće pomoći onda kada mu pomoć bude najpotrebnija.” (Sahihul-džami’, hadis br. 5690.)
Neutralnost u ovakvim situacijama, čekajući krajnji ishod sukoba da bi se onda opredijelilo za pobjedničku stranu, odnosno za onu stranu koja nudi ličnu sigurnost i korist, jedna je od karakteristika koristoljubivih egoista koji nemaju principa, i jedna od karakteristika munafika na koje nas je Uzvišeni Allah upozorio, objavivši: ”One koji iščekuju šta će biti s vama: pa ako vam Allah daruje pobjedu, oni reknu: “Zar nismo bili uz vas?” A ako sreća posluži nevjernike, onda govore njima: “Zar vas nismo mogli pobijediti i zar vas nismo odbranili od vjernika?” Na Sudnjem danu Allah će vam svima presuditi! A Allah neće dati priliku nevjernicima da unište vjernike. Licemjeri misle da će Allaha prevariti, i On će ih za varanje njihovo kazniti. Kada ustaju da molitvu obave, lijeno se dižu, i samo zato da bi se pokazali pred svijetom, a Allaha gotovo da i ne spomenu; neodlučni su kome će se privoljeti, da li ovima ili onima. A onoga koga Allah u zabludi ostavi – ti nećeš naći načina da ga na Pravi put uputiš.” (En-Nisa, 141-143.) Dakle, ko pribjegne neutralnosti u spomenutim situacijama, misleći da će se tako spasiti, on cijelo društvo ili zajednicu izlaže uništenju.
Neutralnost i ćutanje na pojavu zuluma i nasilja, pogoršat će uslove života svima, i bit će direktan razlog za opću Allahovu kaznu, kao što je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ”Ako ljudi vide zulumćara pa ga u tome ne spriječe, očekivati je da ih sve zadesi Allahova kazna.” (Tirmizi)
Rekao je također: “Kada vidite da se moj ummet boji reći zulumćaru da je zulumćar, oprostite se s takvim ummetom.” (Et-Taberani)
Neki učenjaci svrstavaju ljude, nakon što se suoče sa krizama i velikim iskušenjima, u sljedeće kategorije: gledaoci – sanjari – pesimisti – osvetnici – kolebljivci – koristoljubivci – nepokolebljivi – inicijatori.
Naravno, naš fokus je ovdje na posljednjoj kategoriji, a to su ”inicijatori”, jer su oni gospodari situacija, donosioci odluka i pokretačka snaga naroda. Oni upravljaju događajima, neumorno rade, ujedinjuju se, imaju vizije, krupni događaji i iskušenja ih jačaju, a krize povećavaju njihov sjaj. Jednom riječju, oni su ljudi od inicijative, baš onakvi kakvi su danas mudžahidi Gaze.
Molimo Allaha da budemo u skupini inicijatora, a nikada u skupini neutralnih kolebljivaca i munafika, da u našim porodicama, džamijama i školama odgajamo ponosne vjernike inicijatore, kojima su opći interesi ispred ličnih interesa, kojima je istina i uzvišeni principi ispred lažnog dunjalučkog ugleda, popularnosti, vlastite sigurnosti i komoditeta, i koji su u svakom trenutku spremni žrtvovati se za istinu i uzvišene principe.