Piše: dr. Ahmed eš-Šejhali
Preveo i prilagodio: Mr. Semir Imamović
Noćni namaz… A znaš li ti šta je to noćni namaz? On je neizostavna praksa vjerovjesnika, velikih i odbranih ljudi. On je škola iz koje su izašli prvaci, prvih i kasnijih generacija. Da je jedina njegova vrijednost u tome što je Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, uzdigao na počasno mjesto/“el-mekamul-mahmud“, dovoljno mu je vrijednosti i časti. Uzvišeni Allah kaže: „I probdij dio noći u molitvi – to je samo tvoja dužnost; Gospodar tvoj će ti na onome svijetu hvale dostojno mjesto darovati.” (El-Isra, 79)
Pobožni ljudi znali su da je noćni namaz škola iskrenih i karavana prvaka, da Allah dijeli svoje darove i riznice svoga dobra u dubini noći onima koji su san zamijenili bdijenjem, a uskraćuje ih nemarnima i spavalicama, da rob ne može postići visoke deredže niti će Allah njegovo srce osvjetliti mudrošću ukoliko nema udjela u noćnom namazu, i zato su mu ukazali svu svoju pažnju.
Tajna veličine noćnog namaza leži u činjenici da ustajanjem i napuštanjem postelje čovjek ostavlja dunjalučke užitke i komociju kako bi se predao ibadetu, i Allah mu, zauzvrat, daje bolje od onoga što je ostavio.
Nagrada za noćni namaz obuhvata ovosvjetske i onosvjetske blagodati (ni’mete).
Rekao je Ibn Kajjim: „Četiri dobra djela donose opskrbu: noćni namaz, mnoštvo istigfara/traženja oprosta u sehurskom vremenu, ustrajnost u sadaki/milostinji, jutarnji i večernji zikr.“
Također je rekao: „Nema sumnje da namaz, osim što čuva zdravlje duha, jača i štiti iman, čini čovjeka sretnim na ovom i budućem svijetu, isto tako čuva i zdravlje tijela i pomaže mu da se oslobodi suvišnih i štetnih materija. Njegova korist, za tijelo, je neprocjenjiva. A opet, noćni namaz je priča za sebe. On je najefikasniji lijek za tijelo, najbolja preventiva za hronične bolesti i najbolji stimulans za tijelo, dušu i srce.“
Zato ćeš vidjeti da su oni koji redovno obavljaju noćni namaz tjelesno najzdraviji i duševno najsretniji; najsvjetlijih lica, najblagoslovljenjeg govora, djela i života i najpozitivnijeg uticaja na ljude; najiskrenijih djela i najdalji od pretvaranja, samodivljenja i traženja ljudskih pohvala; najustezljiviji od grijeha, najšutljivijih jezika i najbolji čuvari Božijih i ljudskih prava, najambiciozniji i najustrajniji u činjenu dobrih djela.
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kao što se navodi u hadisu kojeg prenosi Aiša, radijallahu anha, nikada nije propustio noćni namaz, a ako je bio bolestan, ili ga je ophrvala nemoć, klanjao je sjedeći. (Sahih, Ebu Davud).
Savjetovao je svoje ashabe da budu ustrajni i nepokolebljivi u redovnom obavljanju ovog ibadeta. Prenosi Abdullah ibn Amr ibn el-As, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „O Abdullahu, nemoj biti kao taj i taj, jedno vrijeme je klanjao noćni namaz a onda je prestao.“
Status noćnog namaza ima svaki namaz, od dva, četiri ili više rekata, koji se obavi noću, u periodu između jacije i sabah-namaza.
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, učinio je ovaj namaz dostupnim svim ljudima, tako što, za njegovu ispravnost, nije uvjetovao učenje određenog broj ajeta, dugo stajanje ili nešto drugo, nego je preporučio da se klanja u skladu sa mogućnostima. Prenosi Abdullah ibn Amr ibn el-As, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Ko klanja noćni namaz sa deset ajeta, neće biti upisan u nemarne; ko klanja noćni namaz sa sto ajeta, bit će upisan u poslušne, a ko klanja noćni namaz sa hiljadu ajeta, bit će upisan u ‘mukantirine’ – one kojima će biti data obilna nagrada.“ (Sahih, Ebu Davud).
Svi mi se, svako prema svojim mogućnostima, trebamo truditi da što više i redovnije obavljamo noćni namaz, a neka naš moto u tome bude: „pa ako mu budete poslušni (tj. poslaniku), bićete na Pravom putu.”
Menu
PREPORUKA