Piše: Edhem Šerkavi / Preveo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Skupovi, sastanci i druženja sa Allahovim Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, bili su svojevrsna škola u kojoj se učilo o Ahiretu i dunjaluku, o ovom i budućem svijetu. Dovoljno je da svojim umom čitaš njegovu biografiju da bi je razumio, i da je čitaš srcem pa da ti srce nasrhne i da se raznježi.
Na jedan od tih skupova došao je El-Akra’ ibn Habis, radijallahu anhu, i primijetio je hazreti Hasana, malo dijete koje se igralo, pa ga je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, uzeo i poljubio. Vidjevši to, El-Akra’ ibn Habis, rekao je: ”Ja imam desetero djece. Nikad ih nisam poljubio.”
Tada mu je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ”Onaj ko nema milosti, ni prema njemu se neće biti milostivo.”
Drugom prilikom je došao jedan beduin i vidio je kako je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, uzeo malog Hasana i poljubio ga, pa je rekao: ”Vi ljubite svoje djecu?! Što se nas tiče, mi to ne radimo.”
Na to mu je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Šta ja mogu kad ti je Allah iščupao milost iz srca.”
Allah je iz Svoje apsolutne pravednosti učinio da nagrada bude sukladna djelu. Nagrada za dobro je dobro poput njega, a nagrada za zlo je zlo poput njega.
– Faraon se utopio u moru jer je prije toga govorio: “Zar meni ne pripada carstvo u Misiru i ovi rukavci rijeke koji ispred (ispod) mene teku, shvaćate li?” (Ez-Zuhruf, 51.), pa je Allah učinio da morska voda bude iznad njega i da se utopi u njoj.
– Braća Jusufova su svojim rukama bacili Jusufa, alejhi selam, u bunar, pa su nakon toga pružali te iste ruke prema njemu tražeći da im pomogne i da ih spasi gladi, nakon što je Jusuf, alejhi selam, postavljen za ministra finansija u Egiptu.
– Šehid neće osjetiti kaznu u kaburu ili kaburski azab, jer mu je sijevanje sablji bilo dovoljno kao iskušenje na dunjaluku.
– Ovaj svijet je takav da će na kraju svaki čovjek piti iz čaše iz koje je druge ljude napajao, pa ako ih je ”napajao” dobrom i on će istim napitkom napojen biti, ako ih je ”napajao” zlom i on će isti napitak kušati.
– Svaka sadaka koju staviš u ruku siromaha, čuva te da i ti jednog dana ne bi stao ispružene ruke tražeći milostinju od drugih.
– Svaki bolesnik kojem si pomogao u liječenju, tvoja je zaštita od te iste bolesti.
– Tvoja ruka kojom si obrisao nečiju suzu, ruka je koja će biti sačuvana za trenutak kada se ti spotakneš i padneš, i kada ti bude potrebna ruka koja će ti pomoći da ponovo ustaneš.
– Svaki obespravljeni (mazlum) kojem si pomogao, zapravo je skriveni vojnik koji čeka da ti pomogne onda kad tebi zulum bude učinjen.
– Svaka dobra riječ koju si izgovorio o nekomu u njegovoj odsutnosti, jeste riječ koju će neko izgovoriti o tebi u tvojoj odsutnosti.
– Svaka napadnuta čast koju si branio kao da je tvoja, jeste tvoj zaštitnik koji će te braniti onda kada tvoja čast bude napadanuta.
– Čak i tvoje dove za umrlog brata muslimana, odnosno za umrlu braću muslimane, to su skrivene i pohranjene dove koje će ljudi upućivati za tebe nakon tvoje smrti.
Jer, Allah je najbolji čuvar i zaštitnik dobrih djela, i kod Allaha dobročinstvo ne može propasti.