Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Nedaće i iskušenja nisu uvijek kazna za grijehe, jer su najveća i najteža iskušenja imali Allahovi poslanici, a oni su najbolji ljudi koji su hodali zemljom.
Nekada nedaća predstavlja ispit za čovjeka, da se vidi da li on obožava Allaha sa istinskim uvjerenjem ili ne, odnosno da li Mu se pokorava u blagostanju i nevolji podjednako? Da li voli svoga Uzvišenog Gospodara samo onda kad mu daje blagodati, a kad mu ih uskrati onda se udaljava od Njega?
Nekada se opet nedaća događa da bi vjernik postigao visoke stepene i deredže u Džennetu, koje ne može postići svojim dobrim djelima, već ih postiže i dobija kao nagradu svojom strpljivošću u ime Allaha.
Nedaća se može dogoditi i zbog toga što vjernik nije uvažio određene uzroke, kao što se desilo muslimanima na Uhudu kada strijelci nisu ispoštovali Poslanikovu, sallallahu alejhi ve sellem, naredbu, pa su doživjeli poraz.
Nedaća se također može dogoditi i zbog toga da bi musliman i muslimanka stalno vršili samoobračun, jer stalno davanje blagodati i uživanje u dunjalučkom izobilju bez iskušenja, bez bolesti, neimaštine, straha, tuge i žalosti, često je popraćeno nemarom prema Allahu i Njegovoj uputi.
Nekada opet Allah stavlja Svoga roba na iskušenje da bi slušao njegove skrušene dove u zoru, jer da nije tog iskušenja i nedaće, on ne bi u to doba ponizno molio Allaha da mu pomogne i olakša.
A nekada Allah daje iskušenje i spušta nevolju da bi njome podigao i osnažio volju kod vjernika i da bi pripremio onoga koga On voli, da ponese velike dužnosti i zadatke.
Nedaće se događaju i zbog toga da vjernička duša ”nauči” lijepo mišljenje o Allahu i da se iza svakog iskušenja i nevolje krije neko dobro, tako da se poveća njegova ljubav prema Allahu i zadovoljstvo sa Allahovom odredbom.
Nedaća i iskušenje se događaju i zbog toga da bi se vjernička duša oslobodila samodopadljivosti, umišljenosti i gordosti, tako da se ona ne oslanja i ne pouzdaje ni u koga drugog osim u svoga Gospodara, jer je osjećaj neovisnosti jedan od glavnih uzroka obijesti i udaljavanja od Allaha, dok je iskušenje i nedaća jedan od glavnih uzroka vraćanja Allahu i traženja utočišta u okrilju Njegove svemoći, milosti i dobrote.