Piše: dr. Ali el-Sallabi / Preveo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, raspravljao je sa kršćanima Nedžrana o njihovom vjerovanju da je rođenje Isaa (Isusa), alejhi selam, bez oca dokaz njegove božanstvenosti.
O tom razgovoru i raspravi postoje mnogobrojne predaje, a mi ćemo ovom prilikom spomenuti predaju koju je zabilježio imam Ibn Džerir et-Taberi od Rebi'e, a u vezi tumačenja ajeta iz sure Ali Imran: ”Elif Lām Mīm. (1) Allah je – nema boga osim Njega – Živi i Vječni!” (Ali Imran, 1.-2.)
Naime, u predaji se navodi da su kršćani Nedžrana došli kod Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i raspravljali se s njim oko Isaa sina Merjemina, i pitali su: “Ko mu je otac?”, i o Allahu su govorili laži i klevete.
Nakon toga se između njih vodio sljedeći dijalog:
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Zar ne znate da svaki sin liči na svog oca?”
Kršćani Nedžrana: ”Da.”
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Zar ne znate da je Bog živ i da ne umire, a da Isa, alejhi selam, ima svoj kraj?”
Kršćani Nedžrana: ”Da.”
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: “Zar ne znate da naš Gospodar upravlja svime, i da On sve održava, čuva i opskrbljuje?”
Kršćani Nedžrana: ”Da.”
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Da li Isa, alejhi selam, posjeduje nešto od toga?”
Kršćani Nedžrana: ”Ne.”
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: “Zar ne znate da Allahu ništa nije skriveno ni na Zemlji ni na nebu?”
Kršćani Nedžrana: ”Da.”
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Zna li Isa, alejhi selam, išta o tome osim onoga što ga je Allah podučio (što mu je objavio)?”
Kršćani Nedžrana: ”Ne.”
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Zar ne znate da je naš Gospodar oblikovao i stvorio Isaaa, alejhi selam, u utrobi njegove majke kako je htio?”
Kršćani Nedžrana: ”Da.”
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: “Zar ne znate da naš Gospodar ne jede hranu, ne pije i nema fiziološke potrebe?”
Kršćani Nedžrana: ”Da.”
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: “Zar ne znate da je Isaa, alejhi selam, nosila njegova majka u stomaku kao što svaka žena nosi svoje dijete, zatim ga je rodila kao što svaka žena rađa svoje dijete, zatim je hranjen kao što se svako novorođenče hrani, zatim je jeo hranu i pio vodu, a zatim je obavljao nuždu?”
Kršćani Nedžrana: ”Da.”
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ”Pa, kako onda on može biti ono što tvrdite (tj. kako može biti Bog)?”
Prenosilac hadisa je zatim rekao: ”Saznali su istinu, pa su je porekli. Zatim je Allah objavio ajete iz sure Ali Imran: ””Elif Lām Mīm. (1) Allah je – nema boga osim Njega – Živi i Vječni!” (Ali Imran, 1.-2.)
Jasno je iz prethodnog kazivanja da je fokus ove debate bio govor o ljudskoj prirodi Isaa, alejhi selam. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, pružio im jasne dokaze da je Isa, alejhi selam, Allahov rob i Njegov poslanik, i opovrgnuo je njihovu sumnju da je on bog ili sin Božiji jer je rođen bez biološkog oca.
I čini se da je upravo ova tema zauzela najveći dio diskusije i debate, zato što je to osnov kršćanskog vjerovanja. A zatim su Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, objavljeni ajeti s početka sure Ali Imran (pa sve do osamdesetog ajeta), kao odgovor kršćanima, a koji su uključivali nepobitne argumente o ništavnosti njihovog vjerovanja da je Isa, alejhi selam, bog ili Božiji sin.