Ako bi smo bili upitani šta nam pomaže da ustrajemo u pokornosti Allahu dž.š., i šta je to što nas sprečava da Mu učinimo nepokornost odgovor bi bio jednostavan i glasio bi: mi smo Allahovi dž.š. robovi naređena nam je pokornost, a zabranjena nepokornost. Međutim ako ne bi zadovoljili onoga koji nas je upitao jer je vjerovatno to poznavao i bez našeg odgovora, potrudili bi se naravno da mu iznesemo nekoliko činjenica koje nam same govore, i ujedno podstiču na ustrajnost u vjeri. A razmišljanjem o njima pomažu nam da se suzdržimo od činjenja nepokornosti Allahu dž.š.
Prva od stvari koja vjernika odvraća od nepokornosti Allahu dž.š., a o kojoj svaki griješnik treba da razmisli prije nego zgriješi prema Allahu jeste ovaj svijet, dunjaluk, na kome se nalazimo. Ako malo razmislimo o njemu otkrićemo koliko je beznačajan i bezvrijedan i kako je na njemu malo poštenja a puno nepravde i kako će on brzo proći, jer koliko god mi živjeli na ovome dunjaluku, bilo to šezdeset godina ili osamdeset ili sto nama će smrt doći, kao što je došla onima prije nas a poslije toga ili blagodati dženneta ili patnja džehennemska i voda uzavrela. Melek smrti kao što je došao onima prije nas, on je na putu da i nama uzme dušu jer šta je ovaj život do godine, dani i trenuci koji prolaze a poslije toga samoća i trenuci kada ćemo biti sami bez naših voljenih, našeg imetka i naših drugova.
Zatim sljedeća stvar o kojoj treba da razmisli svaki onaj koji se odluči na nepokornost Allahu dž.š. a koja vjernika čini čvrstim i postojanim u vjeri i podstiče na pokornost Njemu Jednom Jedinom je razmišljanje o ahiretu i njegovoj dužini, i o tome kako je na njemu stvarni život i kako je on zadnja stanica dugog putovanja, na kojoj svi putnici ostaju i sa koje se neće više preseljavati, nego naprotiv ostaju na njemu, jer je on ta kuća vječnosti, u kojoj se bez sumnje zauvijek ostaje. Zatim strah od vatre kojom Allah dž.š. dž,š. prijeti svojim nepokornim robovima, razmišljanje o njoj, o tome kojom će žestinom gorjeti i o tome kako će se patiti njeni stanovnici, trebalo bi svako razumom obdareno biće odvratiti od nepokornosti Allahu dž.š.
Razmišljanje o njenim stanovnicima koji kada se budu uputili ka njoj sa crnim licima okovanim u sindžire koji će biti obješeni oko vrata, i pred kojim će se otvoriti vrata, i koji će tada vidjeti zastrašujući prizor, od kojeg se srce sledi i pamet stane kao što kaže Allah dž.š.: “i grešnici će ugledati vatru i uvjerit će se da će u nju pasti i da im iz nje povratka neće biti. ”Pa će doći poziv od Gospodara svjetova: “i zaustavite ih oni će biti pitani.” Zatim će im biti rečeno: “ovo je vatra koju ste poricali pa je li ovo čarolija ili vi ne vidite, pržite se u njoj isto vam je trpjeli ili ne trpjeli to vam je kazna za ono što ste radili.” (Prijevod značenja – Tur, 14.-16. )
Zatim govor Allaha dž.š.: “Oni neće biti na smrt osuđeni, i neće umrijeti, i neće im se patnja u njemu ublažiti, eto tako ćemo svakog nevjernika kazniti oni će u njemu jaukati i govoriti: “Gospodaru naš izbavi nas, činit ćemo dobra djela drugačija od onih koja smo činili, a zar vas nismo ostavili dovoljno dugo da bi onaj koji je trebao da razmisli imao vremena da razmisli, a bio vam je došao i onaj koji opominje zato iskusite patnju, nevjernicima nema pomoći. ” (Prijevod značenja – Fatir, 36.-37. )
Takođe svako onaj ko se odluči na nepokornost Allahu dž.š. tj. onaj koji odluči da izađe iz kruga pokornosti i počini grijeh neka se sjeti šta je Allah dž.š. dž.š. pripremio za one koji budu ustrajali na onome što im je naređeno a budu se klonili onoga što im je zabranjeno tj. da razmisli o džennetu i onome što je pripremljeno za njegove stanovnike. U njemu je kao što kaže Resulullahi s.a.v.s. ono što oko nije vidjelo, niti je uho čulo, niti je palo na pamet nekome od stvorenja, zatim ono što je Allah dž.š. opisao svojim robovima preko jezika svoga Poslanika od raznih blagodati i najveći vrsta slasti od hrane, pića, i odjela, i opisa raznih krasota i veselja, zatim mlijeko koje će se piti iz zlatnih posuda koje je slađe od meda, i ljepše od mirisa miska, kamforom začinjeno.
Zatim žene džennetske, kada bi se pojavila neka od njih na ovome dunjaluku prevladala bi njena svjetlost nad svjetlošću sunca, a koja će biti obučena u sundus (tanka zelena svila) i istebrek (teška svila) koje će služiti mlada posluga koja je kao biser prosuti, zatim razno voće koje će imati i meso ptičije kakvo budu željeli. U njemu su hurije očiju krupnih slične biseru u školjkama skrivenom koje će na divanima biti naslonjene, u njemu je šta duša zaželi i u njemu će vječno boraviti.
I zadnja stvar o kojoj treba da razmisli svako prije nego se odluči na nepokornost Allahu dž.š. je da se sjeti prema kome on to griješi i ko je taj koji mu je naredio pokornost a zabranio nepokornost tj. da se sjeti Allaha dž.š. svoga gospodara i zaštitnika, zatim da razmišlja o Njegovom dželaletu (visini) i Njegovoj ljepoti i potpunosti i vlasti koju posjeduje. Zatim Njegovog kojumeta (vječnosti) treba da zna svako ko se odluči na nepokornost, da griješi prema onome koji nikada nije počeo i nikad neće završiti, da griješi prema onome koji sve čuje i kojeg jedno slušanje nemože omesti od drugog, koji razumije govor različitih jezika.
Zato svako onaj ko se odluči na i nepokornost Uzvišenom Allahu s.v.t. neka razmišlja.
Saff