SAFF

Primjena digitalnog marketinga u politici

Facebook
Twitter
WhatsApp

Digitalni marketing je postao nezaobilazan alat, prvenstveno zbog svoje efikasnosti i pristupačnosti i cijene.

Postoji nekoliko ključnih razloga zašto je to tako:

Veliki utjecaj: U današnjem digitalnom dobu, ljudi provode sve više vremena na internetu. Digitalni marketing omogućava oglašivačima da dođu do svoje ciljne publike tamo gdje ona provodi najviše vremena.

Jeftin način do ciljane publike: U usporedbi sa tradicionalnim marketinškim kanalima poput televizije, radija ili printanih medija, digitalni marketing često je mnogo jeftiniji. Na primjer, plaćeni oglasi na pretraživačima ili društvenim mrežama mogu biti precizno usmjereni prema specifičnim demografskim grupama, geografskim lokacijama, interesima, ponašanju i još mnogo toga.

Mjerenje i optimizacija: Jedna od najvećih prednosti digitalnog marketinga je mogućnost praćenja i analize rezultata u stvarnom vremenu.

Personalizacija: Digitalni marketing omogućava da kreirate personalizirane poruke i ponude koje su direktno relevantne za svakog pojedinačno.

Međutim, digitalni marketing sve više se koristi i u političke svrhe, a za to ima mnogo razloga. Ovaj moderni pristup pruža strankama ne samo efikasan način da dođu do birača, već i dragocjen uvid u njihove potrebe i interese.

Postoji i realan rizik od zloupotrebe. Dostupni alati mogu biti korišteni za manipulaciju glasačima na načine koji nisu transparentni ili etički. Na primjer, možete koristiti digitalni marketing za širenje dezinformacija, plasiranje ciljanih poruka koje potenciraju strah ili nedostatak povjerenja, ili za vrlo precizno ciljanje određenih skupina porukama koje su specifično dizajnirane da utiču na njihove političke stavove.

Navest ćemo i neke konkretne primjere zloupotrebe:

Skandal iz 2018. godine jedan je od najpoznatijih primjera zloupotrebe alata digitalnog marketinga u politici. Firma Cambridge Analytica nezakonito je prikupljala podatke s Facebook profila kako bi ciljano plasirala političke oglase tijekom predsjedničke kampanje u SAD-u 2016. godine.

Lažne slike i video snimci koje stvara umjetna inteligencija predstavljaju novu prijetnju u digitalnoj političkoj sceni. Ove tehnologije mogu se koristiti za stvaranje lažnih videa političara koji su vrlo uvjerljivi i mogu biti korišteni za širenje dezinformacija i manipulaciju masama.

Postoji zabrinutost u vezi s prikupljanjem podataka i njihovim korištenjem. Iako je analitika podataka ključna za digitalni marketing, ona također podliježe regulativama o privatnosti koje određuju kako se ti podaci mogu koristiti. Uzmemo li u obzir da Bosna i Hercegovina još uvijek nema regulirane smjernice u mnogim aspektima vezanim za IT svijet, ta zabrinutost je još veća.

Stoga je bitno da se digitalni marketing u politici provodi na transparentan i etički način. S obzirom na to da se u žaru borbe za pozicije događaju razne stvari, imamo pravo biti zabrinuti na koji način će se koristiti ovi alati koji sada dolaze u kombinaciji s umjetnom inteligencijom.

Kada sam već spomenuo umjetnu inteligenciju mi u agenciji Nun koristimo svakodnevno ChatGPT i druge AI alate za obavljanje svakodnevnih zadataka. Isto savjetujemo i drugima, jer su mogučnosti koje dobijate uz AI ogromne, a lahko dokučive.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp

PREPORUKA