Piše: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Stigao nam je mubarek mjesec ramazan. Došao je u tačno određeno vrijeme, rekli bismo, onda kad je najpotrebnije, poput rodne kiše koja se spušta na suhu zemlju, pa je oživi i iz nje izraste bujno zelenilo i raznovrsni ukusni plodovi. Tako ramazan oživljava žedna srca koja onda daju svoje ukusne plodove u vidu iskrenog pokajanja, ustrajnosti na Pravom putu, čistoće duše, uzvišenog morala i dobrih djela.
Ramazan je došao da ispuni svoju zadaću brisanja prošlih grijeha iskrenim pokajnicima, da uzme za ruku one koji žele ustati nakon teških (moralnih) padova, da pomogne onima koji traže pomoć, i da bude novi početak onima koji žele obnovu i promjenu na bolje.
Zapravo, ramazan je najbolje vrijeme i najbolja prilika za one koji žele da izvrše istinsku reformu u svom životu, jer ramazan je mjesec milosti i brisanja grijeha, mjesec bogobojaznosti i promjene, mjesec oslobođenja i prosvjetljenja.
Promjena je kosmički zakon i Božanska volja. Priroda života je u znaku stalnih mijena, i toj zakonitosti podliježe i čovjek. To je osvjedočena stvarnost, jer se u čovjekovom životu dešavaju stalne promjene.
Njegov život se mijenja između tuge i radosti, između siromaštva i bogatstva, između teškoća i blagostanja, između uspona i padova u njegovoj vjeri, i između približavanja i udaljavanja od svog Gospodara. U ovom univerzumu nema stajanja i zaustavljanja, ili, kako mi volimo kazati, tapkanja u jednom mjestu, već je život u znaku napredovanja ili nazadovanja, i svi teže ili boljem ili gorem.
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: ”Svi ljudi porane i prodaju svoju dušu, pa je ili izbave (pokornošću Allahu) ili je upropaste (slijeđenjem šejtanskih stopa i svojih strasti).” (Muslim)
Ukazujući na zakon promjene u kosmosu i ljudskom životu, Ibnul-Kajjim el-Dževzijje je u svom djelu El-Fevaid, rekao: “Ne postoji nikakvo stajanje ili zaustavljanje ni u Šerijatu ni u prirodi. Ako čovjek svoje vrijeme ispuni ibadetom i robovanjem Allahu, on napreduje ka svome Gospodaru, a ako je zaokupljen strašću, udobnošću, nezaposlenošću, lijenošću ili ravnodušnošću, on onda nazaduje. Jer, čovjekov život se kreće između napredovanja i nazadovanja, kao što je Uzvišeni Allah, rekao: ”Onome između vas koji želi napredovati ili onome koji želi nazadovati.” (El-Muddessir, 37.)
Svako od nas najbolje poznaje svoje stanje: da li se naš iman i pokornost Allahu povećava ili smanjuje, da li naš odnos sa našim Gospodarom napreduje ili nazaduje, da li se i koliko pridržavamo islamskih propisa i šerijatskih granica? Mnoštvo je pitanja na koja svako od nas ima svoj odgovor i svako od nas je svjestan svojih mahana, nedostataka i nemara.
Međutim, važno je znati da je promjena na bolje moguća, a pred nama je mjesec ramazan, mjesec koji poziva na pozitivne promjene, oslobođenje, prosvjetljenje i pročišćenje.
Stoga je ovo velika prilika da se vratimo u okrilje Allahove upute, da svoju dušu naviknemo na pokornost Allahu, da se popravljamo i mijenjamo na bolje u našem ponašanju, ophođenju i moralu, da se očistimo od tmina strasti i poroka, da se prosvijetlimo svjetlošću ibadeta i svjetlošću Kur'ana dok smo u mjesecu Kur'ana, i njegovim učenjem približimo džennetima bliskosti i Allahovog zadovoljstva.
I ono što je posebno važno naglasiti jeste da promjena na bolje naših političkih, društvenih i ekonomskih uvjeta, kojima težimo i kojima svi pozivamo, neće biti postignuta ako ne promijenimo sami sebe, shodno ajetu: ”Allah neće izmijeniti jedan narod dok on sâm sebe ne izmijeni.” (Er-Ra'd, 11.)
Stoga na početku ramazana donesimo čvrstu odluku, pokajmo se iskreno Allahu, dželle šanuhu, obnovimo svoj život mjesecom Kur'ana i otvorimo novu stranicu u svom životu mjesecom Allahovog oprosta i rahmeta.