Piše: Ezher Beganović
Početkom prošlog mjeseca Kabinet reisu-l-uleme Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini izdao je saopćenje u kojem je upozorio na štetno djelovanje šijske fondacije Mula Sadra. Ovo saopćenje mnogi su razumjeli kao odlučan korak Islamske zajednice u BiH da se suprostavi štetnom djelovanju šijskih misionara u Bosni i Hercegovini. Saff ima pouzdane informacije da su reis Husein ef. Kavazović i njegovi najbliži saradnici veoma zabrinuti zbog sve agresivnijeg djelovanja šija u Bosni i Hercegovini. Nažalost, u Islamskoj zajednici ima jedan broj imama i profesora, koji su aktivni misionari šiizma u Bosni i Hercegovini. Jedan od onih koji otvoreno i uporno širi šiizam u BiH je Rusmir efendija Šadić, imam Čaršijske džamije u Tuzli. Za Rusmira efendiju Šadića naša javnost saznala je prošle godine kada je putem rijasetovog web portala stao u odbranu šija, odnosno napao hafiza Safveta Halilovića i izvrijeđao šejha Jusufa Karadavija.
Rusmir efendija Šadić izuzetno voli šijskog misionara u BiH Akbara Eydia, osobu koja vodi prozvanu štetnu šijsku fondaciju Mula Sadra. Dakle, iako je Kabinet reisu-l-uleme Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini javno upozorio na štetno djelovanje šijske fondacije Mula Sadra, Rusmir efendija Šadić to ignorira i uporno širi šijske deje Mula Sadra. Ovdje izdvajamo jedan način kako Rusmir efendija Šadić zloupotrebljava poziciju imama da svojim džematlijama iz Čaršijske džamije u Tuzli utrpa šiizam iz fondacije Mula Sadra. Naime, Rusmir efendija Šadić je uzeo od Mula Sadre desetine šijskih knjiga, koje je poredao na džamijske police te iste dao na besplatno čitanje svojim džematlijama. Među tim knjigama nalaze se brojni kritični naslovi. Među spomenutim knjigama, koje vjernici Čaršijske džamije u Tuzli čitaju i uče kako je (ne)ispravno biti musliman nalazi se i nekoliko dijelova knjige „Odgovori na pitanja – izbor sa web stranice”, autora Akbara Eydia (A evo kakvih se pitanja i odgovora nalazi u knjigama Akbara Eydia, koje je Rusmir efendija Šadić preporučio svojim džematlijama. Citiramo jedan šokantan dio, nažalost ima ih još dosta ovakvih. Jedna djevojka iz Srbije pita Akbara Eydia. „Ja sam iz Srbije i upoznala sam dečka preko interneta koji je musliman i veliki vjernik. Dopisujemo se dva mjeseca i izuzetno dobro nam ide, neka tako i ostane… Moje pitanje glasi: ‘Nas dvoje smo htjeli da se vidimo na pola puta u Sarajevu za početak, i htjeli smo da to bude sad u ovom mjesecu Ramazanu. Zna se da putnik mora da nadoknadi dane koje ne isposti, ali problem je u tome pošto smo mi, naravno, htjeli stupiti u privremeni brak, imati odnose. Molim da nam pojasnite da li mi to smijemo sada uraditi, u ovom mjesecu, da ne bismo nešto zgriješili. Mi možemo da sačekamo i slijedeći mjesec, ali ako možete, dajte nam odgovor’. Profesor je odmah odgovorio Srbijanki. „ Jedan od propisa aktuelnih u islamu jeste privremeni brak, koji ima svoju posebnu suštinu i narav. On ne smije biti korišten zarad raspojasanosti i nelogičnih zadovoljenja strasti ili biti učinjen sredstvom kojim se razara porodično gnijezdo. Na taj bi način ovo vrijedno i konstruktivno pravilo bilo pretvoreno u štetno i nemoralno. Ukoliko se pak ispoštuju dobrobiti i ukoliko se ispostave nužnosti toga u mjeri potrebe i čuvanja svetosti vjerozakonika, može se imati više od jedne ili dvije privremene žene. Trajanje ovog braka može biti od jednog sata pa do nekoliko godina. Svakako, žena nakon isteka dogovorenog roka, ukoliko želi stupiti u brak s nekim drugim, mora obavezno čekati iddet, koji je u ovom slučaju kraći nego idet prilikom razvoda trajnog braka”. Akbar Eydi je na ovaj način rekao Srbijanki da je halal da se nađu na pola puta, imaju odnos jedno sahat – dva i na kraju se sporazumno rastanu.).
Dok god u Islamskoj zajednici ima onih koji šire šiizam napori reisa Husena ef. Kavazovića i njegovih saradnika iz Rijaseta bit će uzaludni. Rusmir efendija Šadiće i slični sljedbenici šiizma iz redova IZ se ne osvrću na javna saopćenja reisu-l-uleme o šijama. Kao da se osjećaju sigurni.
Zato, reisu-l-ulemi Huseinu ef. Kavazoviću predlažemo, ako želi spriječiti širenja šiizma u BiH, onda mora prvo očistiti IZ od šija. Moglo bi se krenuti od Čaršijske džamije u Tuzli, od čišćenja džamijskih polica.
Ovo je djelimična lista naslova šijskih knjiga koje usmir efendija Šadić predano širi među svojim džematlijama:
Buket Cvijeća ,Fondacija Mulla Sadra u BiH , Sarajevo 2009
Akbar Aydi : Odgovori na pitanja – izbor sa web stranice, Fondacije Mulla Sadra u BiH , Sarajevo – svezak 1 i 2
Muhameed Taqi Fatsafi – Dijete, naslijeđe i odgoj, Fondacija Mulla Sadra u BiH , Sarajevo, svezak 1 i 2
Akbar Eydi – Predavanje mladima, Fondacija Mulla Sadra u BiH , Sarajevo
Muhammed Mehdi el-Asifi – Dova u baštini poslanikove porodice
Akbar Aydi – Učenje o duši u djelu Ibn Sine
Muteza Mutahari – Hafizov Irfan
Murteza Mutahari – uvod u islamski svjetonazor 1 ,2,3,4
Fazlur Rahman – filozofija Mulla Sadra Širazija
Ehli Bejt u BiH, Fondacija Mulla Sadra u BiH , Sarajevo
Morteza Mutahhari – Objava i poslanstvo
Osim knjiga Mulla Sadre, na policama Čaršijske džamije nalaze se i druge šijske knjige čiji izdavač je druga šijska fondacija Ibn Sina.