Piše: dr. Mustafa Mahmud / Preveo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Mužjak deve, prilikom parenja, ne čini to osim u tajnosti i prikriveno, daleko od ljudskih pogleda. A ako ga neko gleda dok to radi, on se suzdržava, staje i spušta glavu na zemlju. Zašto to radi i zna li mužjak deve šta je stid?
Pčelinje društvo se bori za zadnju pčelu i umire za zadnju jedinku u ratu sa osama. Ko je pčele naučio hrabrosti i žrtvovanju za zajednicu?
Kada pčele radilice odaberu larvu među pčelama radilicama, pretvaraju je u maticu i hrane je isključivo matičnom mliječi i postavljaju je za kraljicu. Odakle pčele znaju za sistem i ustrojstvo vlasti?
Termiti koji grade klimatizovane kuće, tako što prave donje otvore za ulazak hladnog vazduha i gornje otvore za izlazak toplog vazduha. Ko ih je naučio zakonima konvekcije vazduha?
Komarac koji polaže jaja u močvare i pravi kese za jaja, sa kojima pluta po površini vode. Ko ga je naučio Arhimedovim zakonima uzgona?
Biljka aloe vera, koja nije životinja i nema instinkt životinje, skladišti vodu u svojim gustim, mesnatim listovima kako bi se izborila sa pustinjskom sušom i nedostatkom kiše. Ko ju je naučio tom skladištenju vode?
Pustinjsko drveće koje svom sjemenu daje krila da odleti miljama u potrazi za povoljnim prilikama za klijanje u neplodnim pješčanim dolinama.
”Buba bombarder” koja proizvodi zapaljive plinove i pomoću dvije ”izduvne cijevi” na svom repu, uz snažan prasak, ispaljuje vreo i otrovan mlaz pravo u lice svojim neprijateljima, koristeći tako svoje ”bombe” kao odbrambeno oružje kada je napadnu neke grabežljive životinje kao što su ptice i žabe. Takođe ga koristi za lov na mrave, koji su njena primarna hrana.
I crvi koji poprimaju boju okoline da se prikriju.
I svitci koji svijetle noću da privuku komarce i onda ih pojedu.
I osa koja zabode svoj žalac u nervni centar insekta žrtve, utrne ga i paralizira, a zatim ga odnese u svoje gnijezdo i polaže jedno jaje na njega, pa kada se iz njega izleže mlada osa, već ima spremnu svježu hranu. Gdje je ta osa naučila hirurgiju i anatomiju nervnog sistema?
Ko je sve ove životinje i insekte naučio mudrosti, nauci, medicini, etici i politici?
Zašto ne vjerujemo kada čitamo u Kur'anu da ih je Allah podučio?!
Odakle ovim ”nerazumnim” stvorenjima znanje i savršen sistem ako Allah nije njihov Stvoritelj?
I šta je zapravo instinkt? Nije li to drugo ime za znanje usađeno rođenjem. Znanje koje je usadio Uzvišeni Stvoritelj, Koji je objavio: ”Gospodar tvoj je pčelu nadahnuo: “Pravi sebi kuće u brdima i u dubovima i u onome što naprave ljudi, zatim, hrani se svakovrsnim plodovima, pa onda idi stazama Gospodara svoga, poslušno!” (En-Nahl, 68-69.)
Kada čitamo da mravi govore, kao što se navodi u ajetu: ”I kad stigoše do mravlje doline, jedan mrav reče: “O mravi, ulazite u stanove svoje da vas ne izgazi Sulejman i vojske njegove, a da to i ne primijete!” (En-Neml, 18.), zašto tada podižemo usne i pravimo grimase?
Kako se poslovi mogu rasporediti u staništu od hiljade mrava?
Kako svako od njih može učestvovati u složenoj i delikatnoj društvenoj aktivnosti bez jezika kojim bi komunicirao i bez sredstava za sporazumijevanje?!
Zašto mislimo kada čitamo o jezicima da na svijetu nema jezika osim naših, ljudskih jezika i pisma?!
I zašto smatramo da, ako mravi moraju da govore, onda nemaju drugog izbora osim da govore jednim od naših jezika, a ako ih pak ne čujemo da govore, onda i ne govore i ne mogu govoriti? To je uskogrudno gledište s kojim pokušavamo razumjeti sve kroz naša ljudska ograničenja i kroz naše običaje i navike.
Kao da smo pred Stvoriteljem čija su sredstva, načini i oblici stvaranja ograničeni na ono što nam je pokazalo naše vanjsko, površno znanje, a zaboravljamo da je naše znanje kap Njegovog apsolutnog znanja i dašak Njegovog nadahnuća.
Pa neka je uzvišen i slavljen Allah, najljepši Stvoritelj!