Preveo: Abdusamed Nasuf Bušatlić
El-Asfahani je svom djelu El-Egani naveo predaju u kojoj se spominje da je Mugire ibn Šu'be, radijallahu anhu, rekao: ”Četiri su vrste muškaraca i četiri vrste ženâ:
– Muškarac koji je muško i žena koja je žensko, u ovoj situaciji muškarac je taj koji se brine o ženi i preuzima ulogu vođe i glave porodice.
– Muškarac koji je žensko i žena koja je muško, i tu žena vodi glavnu riječ.
– Muškarac koji je muško i žena koja je muško, oni su poput dva jarca koji se stalno tuku.
– Muškarac koji je žensko i žena koja je žensko, od njih nema nikakvog dobra niti se mogu nadati uspjehu.”
Postoji nešto što se zove fitra ili priroda, po kojoj je Allah stvorio sva stvorenja. Jedino stvorenje koje pokušava djelovati suprotno svojoj prirodi je čovjek.
Losos nikada nije pokušao plivati nizvodno kako bi se razmnožavao, jer mu je urođeno da pliva uzvodno.
Pčele nikada nisu pokušale promijeniti oblik saća, jer im je urođeno da grade saće u obliku šesterokuta.
Ptice selice nikada nisu promijenile vrijeme svoje migracije i selenja s jednog kontinenta na drugi, jer im je urođeno da sele u određeno vrijeme na određeno mjesto.
Hiljadama godina lavovi love plijen, a krave pasu travu.
Hiljadama godina morske kornjače zakopavaju svoja jaja u pijesak i hiljadama godina mlade kornjače, čim izađu iz svojih jajašaca ulaze u more, jer im je urođeno da ne žive na kopnu.
Jedino čovjek pokušava smisliti načine života suprotno svojoj prirodi.
Allah, dželle šanuhu, stvorio je Adema, alejhi selam, od zemlje (ilovače), a zatim je stvorio Havu od njegovog krivog rebra, tako da je Hava u tom smislu dio Adema, a dijelu je urođeno da slijedi cjelinu, dok je cjelini urođeno da vodi dio.
Muškarac je vođa žene a ne njen gospodar, a žena živi pod njegovom zaštitom, ali nije njegov rob.
Stvar nije u tome ko će od njih dvoje nad kim vladati ili ko će koga opozvati, već je stvar u tome da cjelina bude osjećajna i brižna prema dijelu, a da dio traži zaštitu i utočište u cjelini.
Kada je Allah stvorio muškarca da bude vođa ženi, to znači da je ženu učinio jednom od njegovih odgovornosti, a ne jednim od njegovih posjeda.
A kada je Allah učinio da žena živi pod zaštitom muškarca, On je prije toga učinio da muškarac po svojoj prirodi voli njezinu nježnost i uživa u tome da je uzme pod zaštitu. Muškarac je žensko pribježište u kojem žena ispoljava svoju urođenu prirodu i ženstvenost, a da se ni na koji način ne oskrnavi njezina ljudskost. To je savršeni način koji je Allah stvorio da bi život trajao.
Dakle, kada muškarac djeluje na osnovu toga da štiti svoju ženu i da bude saosjećajan, on ne osjeća da joj na taj način daje milostinju koliko osjeća da potvrđuje svoju muškost.
A kada žena živi pod zaštitom svoga muža, ona ne osjeća da je ovisna i potčinjena, koliko osjeća da time ostvaruje i potvrđuje svoju ženstvenost.
Mnogo je domova u kojima žene vode muškarce, ali, pitajte ih jesu li sretne.
Reći će vam da žele muževe koji će držati uzde vođstva u svojim rukama, jer su one preuzele posao koji nije onaj za koji su stvorene i jer igraju ulogu izvan savršeno dobro napisanog scenarija.
Ponekad je žena prisiljena preuzeti mjesto i ulogu muškarca, ali to čini iz potrebe, a ne iz želje.
Da je mogla da bira, ne bi odlučila igrati drugu ulogu osim one za koju je stvorena.
Pitajte žene koje se naizgled ponašaju potpuno slobodno i koje rade ono što one hoće, kako se osjećaju? Svaka od njih će reći da želi muškarca koji je ljubomoran na nju.
Reći će vam da bi prodala cijeli svijet u zamjenu za muža koji je spreman život žrtvovati ako joj neko pokuša dodirnuti dlaku na glavi.
Reći će vam kako bi voljela da joj muškarac koji je voli kupi poklon iako može kupiti sebi ono što želi. Jednostavne stvari na koje ne obraćate pažnju i ne mislite da bi mogle imati vrijednost u ženskim očima, njih obraduju, jer im je urođeno da budu zadovoljne sa malo pažnje.
Pitajte ženu o mužu koji joj pokloni cvijet iako ona ima cvijetni vrt pored kuće.
Zatim, pitajte ženu za muškarca koji joj bez posebnog povoda napiše ”Volim te”, iako ona ima stotinu knjiga poezije.
Takvi muškarci ne čine žene samo sretnima, već ih odvode do neba, jer dio osjeća neopisivu potrebu za pažnjom cjeline.
Kada žene oslobađate od sebe, zapravo ih time zarobljavate i oslobađate sebe odgovornosti prema njima. Odričete se svoje prirode ili svoje fitre i tjerate ih da i one odustanu od svoje prirode.
Zatim ćete ih na kraju vjerovatno pitati, zašto se ne ponašaju kao žene?
Odgovor je jednostavan: One nisu žene kakve bi trebale biti, jer mi nismo muškarci kakvi bi trebali biti.
Kao što se od muškarca traži da se ne odrekne svoje muškosti, tako se i od žene traži da se bori za svoju ženstvenost.
Stoga, poštovana sestro, slijedi svoju prirodu i svoju fitru.
Bavi se trgovinom, ali se sjeti da je Hatidža, radijallahu anha, uprkos bogatstvu koje je imala, živjela pod zaštitom svog muža, Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem.
Školuj se, budi posebna i izvrsna, ali se sjeti da je Belkisa bila kraljica i da je živjela pod zaštitom Sulejmana, alejhi selam.
Ne zavaravaj se i ne obmanjuj apsolutnom slobodom i neovisnošću o kojoj ti bajaju oni koji nikad u životu pravu sreću nisu kušali.
Ženstvenost nije ograničenje već urođena priroda, i to najljepša priroda u kosmosu.
Zamisli šta bi se dogodilo kada bi se svako stvorenje odreklo svoje prirode.
Zamisli kako bi izgledala ova planeta. Izgledala bi vrlo čudno, zar ne?!
A ti … kad bi se odrekla svoje prirode.
Postala bi riba koja pokušava letjeti!
I ptica koja pokušava plivati!
Vrati se svojoj prirodi i osjeti slast života.
Bračni život nije bojno polje, već porodica koja uživa u intimnosti, naklonosti, samilosti i poštovanju. Kada bi svaki muž i žena znali kakva su im prava i obaveze, i kada bi ispunili ono što se od njih traži, sudovi ne bi bili ispunjeni brakorazvodnim parnicama, ne bi se urušavala porodica i ne bi od djece pravili socijalne i psihijatrijske slučajeve.
Međutim, onaj ko nešto nema, ne može to ni dati. (Iz časopisa: Rûhul-islam)