Ramazan je mjesec rada i produktivnosti, a ne mjesec lijenosti i fizičke klonulosti

564

Ramazanske fetve / Aktulena pitanja i dileme

Propuštanje posta ramazanskih dana

Esselamu alejkum! Hvala Allahu, postim od svoje šeste godine sa majkom. Imam 23 godine i ovo je prvi Ramazan u kojem sam ispustila 10 dana posta. Imala sam ispite na fakultetu i budući da nisam mogla postiti i učiti, odlučila sam da ne postim i da te dane napostim poslije ispita tj. poslije Ramazana. Znači, nisam namjerno prekidala post nego nisam zapaštala. Zanima me, da li je taj moj razlog opravdan i kako trebam napostiti propuštene dane? Da li trebam postiti dan za dan ili sam dužna postiti 60 dana za jedan dan?

Dr. Enes Ljevakivić, fetva-i-emin

Esselamu alejkum! Neopravdano nezapaštanje, kao u Vašem slučaju, isto je što i namjerno prekidanje posta. Nema razlike među njima sa fikhskog stanovišta i sa stanovišta posljedica. Dakle, bili ste dužni zapostiti, pa tek ako biste se pobojali za zdravlje (psihičko ili fizičko), onda ste imali opravdanje za prekid posta. Savjetujemo Vam da se pokajete, zatražite oprost od Allaha i napostite propuštene dane, te čvrsto odlučite da to više nećete ponoviti. Vaše djelimično opravdanje može biti neznanje. (www.rijaset.ba, Pitanja i odgovori)

Uzimanje tableta u ramazanu zbog neurološkog oboljenja

Već šest godina bolujem od rijetkog neurološkog oboljenja, zbog kojeg, cijeli taj period, nisam mogao naći adekvatno zaposljenje. Na kraju sam, uz očev nagovor i svesrdnu finasijsku pomoć, počeo koristiti terapiju koja mi je pomogla da se vratim u normalne tokove i nađem kakav takav posao, koji će mi osigurati pristojnu egzistenciju i sredstva za moje daljno liječenje. Radi se o poslu noćnog stražara, koji traje od 6 sati uveče do 6 sati ujutro. Nakon toga savjetovao sam se sa neurologom i on mi je preporučio da terapiju uzimam danju, u tri doze, pošto bi njeno uzimanje  noću moglo imati uspavljujući efekat, i ometati me u poslu. Da li se to smatra opravdanim razlogom za namjerno prekidanje ili propuštanje posta?

Dr. Muhammed ibn Salih el-Munedžid

Prvo: Molimo Uzvišenog Allaha, Gospodaru Arša Veličanstvenog, da te što prije izliječi i podari ti dug i zdrav život.

Drugo: Bolesnik sapada u kategoriju onih kojima je dozvoljeno propuštanje posta (u prvom vremenu), i koji su dužni, čim im se ukaže prilika, napostiti propuštene dane ramazana, na osnovu riječi Uzvišenog, u prijevodu značenja: ”Ko od vas u tom mjesecu bude kod kuće, neka ga u postu provede, a ko se razboli ili se na putu zadesi, neka isti broj dana naposti, – Allah želi da vam olakša, a ne da poteškoće imate.” (El-Bekare, 185.).

Treće: Tvoja prevashodna dužnost je da potražiš posao koji odgovara tvom zdrastvenom stanju, a zatim da on, koliko to god mogućnosti dozvoljavaju, bude u dnevnom periodu, kako bi noću mogao uzimati terapiju, a danju postiti i tako spojiti dva dobra. U najgorem slučaju, ako je jedina prihvatljiva i moguća opcija ona koju si spomenuo u pitanju, nema šerijatske zapreke da tako i postupiš, uzimaš terapiju danju a radiš noćnu smjenu, i to će se smatrati opravdanim razlogom za propuštanje posta. Razmisli i o opciji uzimanja godišnjeg odmora za ramazan, kojim bi zasigurno rješio sve spomenute dileme i nedoumice, ali samo u slučaju da to neće biti uzrokom tvog otpuštanja s posla. Poznati šafijski pravnik El-Hejtemi, u tom smislu, kaže: ”Dozvoljeno je propuštanje posta radi žetve, i radova na izgradnji vlastitih ili tuđih objekata, bili oni dobrotvornog ili komercijalnog tipa, ako ne postoji mogućnost za njihovo obavljanje noću. (…) Onaj čija egzistencija ovisi o takvoj vrsti posla, ima pravo na korištenje olakšice, ali samo u granicama potrebe.” (Tuhfetu-l-muhtadž, 3/430.). Tj. dozvoljeno mu je prekinuti post zbog posla, od kojeg ovisi njegova egzistencija, i uzeti samo onoliko hrane i pića koliko je dovoljno da bi se tijelo održalo u

Preuzmite BESPLATNO najnoviji broj SAFF-a (broj 297) ovdje