Bolesna srca ne razlikuju istinu od laži

476

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić 

Šejh Salih ibn Usejmin, rekao je: ”Ako primijetiš da trošiš vrijeme na beskorisne stvari, moraš obratiti pažnju na svoje srce, jer to se dešava zbog nemara srca prema zikru i veličanju Allaha, dželle šanuhu.

Ako se vratiš u historiju i pogledaš šta su i koliko islamski učenjaci iz ranijih generacija napisali knjiga i koliko su vrsnih učenjaka izveli i podučili, i to u vremenu koje je možda kraće od vremena tvog života, otkrit ćeš da je to zbog toga što su njihova srca bila ispunjena zikrom, tako da nisu uzalud potrošili i izgubili ni jedan trenutak svoga života.

Stoga, moraš obratiti pažnju na ovu bolest srca i požuriti sa njegovim liječenjem, jer zbog te bolesti srce može umrijeti, i jer bolesna srca ne razlikuju istinu od laži i zablude.” (Tefsir sure El-Ahzab) 

Dosta je tuge i kajanja na Sudnjem danu, onima koji su znali, a nisu radili po onome što su znali

Sufjan es-Sevri, rekao je: ”Čuvaj se pohvale ljudi zbog tvojih dobrih djela, jer ti svojim dobrim djelima ne želiš ništa drugo osim Ahiret.

Dovoljno je često sjećanje na smrt, pa da čovjek prestane žudjeti za dunjalukom i da sva njegova briga i čežnja bude Ahiret i ahiretska nagrada.

Dovoljno je za dužinu nade nedostatak straha i hrabrost u činjenju grijeha, dosta je tuge i kajanja na Sudnjem danu, onima koji su znali, a nisu radili po onome što su znali.” 

Zakonitosti koje treba znati

Po zakonu psihičkog mira, povlačenje iz anarhije i nereda neprocjenjivi je mir i odmor.

Po zakonu mentalnog zdravlja i razboritosti, ignorisanje vraća svakog čovjeka u njegove prirodne okvire.

Po zakonu razvoja ličnosti, stvori sebi mjesto na samom vrhu, jer je na dnu velika gužva.

Zakon izvrsnosti zahtijeva da izmisliš drugačiju metodu kad si na vrhuncu iznemoglosti i kad te svi oponašaju.

Zakon upravljanja vremenom zahtijeva da budeš poput lađe koja plovi između ogromnih valova istinskim znanjem i ogromnim iskustvom.

Čuvaj se dove obespravljenog

Ibnul-Kajjim el-Dževzijje, rekao je: ”Koliko samo nepravda i zulum nanose štete i izazovu negativnih posljedica kod onoga kome se zulum čini: lupanje u grudima, suzne oči i uzdasi u tmini noći stojeći pred Uzvišenim Allahom, dok zulumćar spava tvrdim snom, a strelice obespravljenog (mazluma) pogađaju ga sa svih strana dok ga ne ubiju.

Allaha mi, ogromna je razlika između onoga ko spava, a oči vjernika ne spavaju, već bdiju i upućuju dove za njega, i onoga ko spava, a oči vjernika ne spavaju, već bdiju i upućuju dove protiv njega.”