SAFF

Čovjek je na vjeri svoga druga

Facebook
Twitter
WhatsApp

Preveo i sažeo: Semir Imamović

Hvala Allahu koji čini da zrnje i košpice prokliju, koji iz neživa izvodi živo, iz živa neživo. Svjedočim da je samo Allah istinski Bog, koji nema sudruga, Stvoretilj Zemlje i uzvišenog nebeskog svoda, i svjedočim da je Muhammed, sallallahu ‘alejhi ve sellem, Njegov rob i odabrani Poslanik. Bojte se Uzvišenog Allaha i ”bojte se Dana kada ćete se svi Allahu vratiti, kada će se svakome ono što je zaslužio isplatiti, – nikome krivo neće učinjeno biti.” (El-Bekare, 281.).

Uzmemo li u obzir činjenicu da je uticaj i dojam kojeg prijatelji, sabesjednici i bliske i drage osobe ostavljaju na čovjeka jači i dublji nego bilo koji drugi uticaj i dojam, bit će nam u potpunosti jasno zbog čega islam insistira na opreznosti u odabiru prijatelja, i ukazivanju povjerenja osobama koje ne poznajemo dovoljno, u čije se prijateljstvo i iskrenost nismo imali priliku uvjeriti na konkretnim djelima, i o čijoj vjeri i moralu znamo veoma malo. Da se radi o krajnje ozbiljnoj stvari, koja ne može biti predmetom kalkulacija, neodlučnosti i nečijeg prosuđivanja, potvrđuju riječi Poslanika, sallallahu ‘aljehi ve sellem, koje je izrekao u kontekstu upozorenja i poduke: ”Čovjek je na vjeri svoga prijatelja, zato pazite koga uzimate za prijatelja i skim se družite.” (Ahmed, Ebu-Davud, Tirmizi od Ebu-Hurejre, sa dobrim lancem prenosilaca).

Jedna narav krade potjano od druge, i čovjek veoma brzo i lahko krene putem kojeg je zacrtao njegov prijatelj. Upravo je to poruka jednog drugog hadisa u kojem Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, dobrog prijatelja poredi sa prodavačem mirisa, od kojeg iako ne kupiš i ne dobiješ na poklon miris, u njegovom društvu češ se osjećati ugodno i prijatno, dok lošeg prijatelja poredi sa kovačem, u čijem društvu možeš samo osjećati neugodnost, zbog neugodnih mirisa koji se tokom taljenja i kovanja proizvode, a veoma je izvjesno da će te zakačiti i koja žeravica i progoriti ti odjeću. (Buharija, Muslim od Ebu-Musa el-Eš'arija).

Dobar prijatelj od čijeg prijateljstva samo možeš imati koristi na ovom i budućem svijetu je onaj koji popunjava prazninu, prašta grešku, pokriva sramotu, upućuje na dobro i pomaže u njemu, lijepim predstavlja dobra dijela a od ružnih odvraća, otkrivajući njihovu suštinu, te ukazujući na njihovu ovosvjetsku i onosvjetsku pogubnost i štetu.  S druge strane, loš prijatelj, zbog čijeg će se prijateljstva čovjek kajati na oba svijeta, je onaj koji od zla pravi dobro, i od dobra pravi zlo, koji uljepšava vulgarne i proste riječi i postupke, poziva na krivi put i zabludu.

Prihvatajući ovakvu osobu za prijatelja, čovjek se svjesno svrstava na stranu stranputice i nepokornosti, koja će završiti žestokim kajanjem na budućem svijetu, kada kajanje neće koristiti. Uzvišeni o tome kaže: ” Na Dan kada nevjernik prste svoje bude grizao govoreći: “Kamo sreće da sam se uz Poslanika pravog puta držao, kamo sreće, teško meni, da toga i toga za prijatelja nisam uzeo, on me je od Kur'ana odvratio nakon što mi je priopćen bio!” – a šejtan čovjeka uvijek ostavlja na cjedilu –”. (Prijevod značenja, El-Furkan, 27. – 29.).

Facebook
Twitter
WhatsApp

PREPORUKA