Evropska komisija protiv rasizma i netolerancije Vijeća Evrope proglasila češkog predsjednika Miloša Zemana islamofobom

Facebook
Twitter
WhatsApp

Češki predsjednik Miloš Zeman ovih je dana izazvao pažnju javnosti u regiji, optužujući BiH da bi zbog nacionalnog sastava mogla postati evropska baza terorista. Ova skandalozna optužba izazvala je burne reakcije u našoj zemlji. Mediji u BiH nisu posvetili posebnu pažnju liku i djelu predsjednika Miloša Zemana.

On je jedan od najkontroverznijih lidera u Evropi. Pored čudnih stavova u drugim oblastima, Zeman je poznat po izrazitoj mržnji prema muslimanima i islamu. Evropska komisija protiv rasizma i netolerancije Vijeća Evrope je prije dvije godine proglasila Miloša Zemana velikim islamofobom i rasistom. Njegov odgovor na spomenute optužbe bio je šokantan. On je poručio članovima Evropske komisije za rasizam i netoleranciju da im želi da im muslimani jednog dana ne odsjeku glave.

Mržnju prema islamu Miloš Zeman je usvojio od američkog islamofoba Billa Warnera. Riječ je o antislamskom aktivisti, čovjeku koji je napisao desetine knjiga protiv islama. Miloš Zeman je toliko opčinjen njegovim stavovima da mu je lično organizirao konferenciju u Češkoj i pozvao ga da osnuje svjetsku organizaciju sa sjedištem u Čekoj, a koja će se baviti islamom.

Zahvaljujući antiislamskom djelovanju Billa Warnera i drugih islamofoba, češki predsjednik i njegovi istomišljenici usvojili su stav po kojem se muslimani trebaju odreći islama ako žele mirno živjeti u Evropi. U nastavku prenosimo otvoreno pismo češkog analitičara Petra Žantovskýa američkom islamofobu Billu Warneru.

FOTO: Bill Warner izražava zadovoljstvo što je svrstan na listu islamofoba zajedno sa predsjednikom Milošom Zemanom

Ko želi da mirno živi u Evropi mora prestati biti musliman

Češki analitičar Petr Žantovský piše otvoreno pismo Billu Warneru, osnivaču Centra za proučavanje političkog islama, i zahvaljuje mu za njegov realističan pogled i diferenciranje islama i islamizma u svojoj knjizi Sharia Law for Non-Muslims.

„Uvaženi doktore, do ruke mi je došla vaša kratka, ali vrlo korisna knjiga Sharia Law for Non-Muslims, koja je nedavno objavljena na češkom jeziku. To je prvi, ali ne i jedini motiv što vam pišem. Znam da ste studirali fiziku i matematiku, stoga je razumno pretpostaviti da imate tendenciju da stvari posmatrate bez ikakvih emocija. I zato što poštujem naučnike koji se bave egzaktnim naukama, a sam nisam mogao da se istaknem na tom polju, imam još veće poštovanje za vašu odluku da se ne bavite samo brojevima i apstraktnim temama, nego i realnošću. Vi ste osnivač i direktor organizacije pod nazivom Centar za proučavanje političkog islama (Center for the Study of Political Islam – UISP) posredstvom kojeg publicirate teme koje nam pomažu da lakše razumijemo događaje u sadašnjosti, i to ne samo u kontekstu migracijskih aktivnosti, nego općenito – o eri koju je prof. Huntington jednom nazvao „sukobom civilizacija”.

Mislim da ste Huntingtonove teze objasnili s većom preciznošću. Vi ne govorite o činjenici da postoji konflikt amorfnih kulturno-civilizacijskih trendova,  vi pišete o sukobu između dva načina života koji su nespojivi. A to je novo, barem u onoj mjeri u kojoj se može objektivno i iskreno govoriti.

Ono zbog čega me najviše impresionira vaša knjiga je sama njezina osnovna teza koja glasi: Nije moguće spojiti islam kao religiju i islamizam, ondosno, kako ga vi nazivate „politički islam” i definirate kao praktičan politički stil naslonjen na određenu pravnu regulativu.

Pišete, i to je točno, da je islam kao vjera privatna stvar pojedinca i to je stvar koja zaslužuje poštovanje i toleranciju, dok je islamizam (politički islam) skup smjernica i agitacija usmjerenih na kolektiv, na masu. Jako mi je drago da je neko konačno počeo diferencirati te dvije stvari.

Naš trenutni problem u raspravama o rješenjima za migracijski val koji dovodi sve veći broj muslimana u Europu, leži u činjenici da i pristalice i protivnici prihvatanja izbjeglica imaju pogrešan rezon, iako iz različitih razloga. Za protivnika migracija je stvar prilično jednostavna: „Vi ste muslimani i zato ste potencijalni rizik. Vi ne dijelite našu vjeru (ili naš ateizam), i zato vas ne razumijemo niti vam vjerujemo.“ To je gotovo jednako glupo kao i mišljenje fanatičnih pristalica migracije, koji migrante dočekuju s natpisima „Welcome refugees“, a koji kažu: „Vjera je privatna stvar za svakoga, te stoga ne možemo istjerati muslimane samo zato što vjeruju različito od nas.“, a suptilno prikrivaju činjenicu da izbjeglice ne dolaze zbog svoje vjere, nego njene političke refleksije.

Dakle, veliko i spontano protivljenje imigrantima muslimanima se temelji na strahu, ne od strane religije, nego od iskustva islamizma, koji vi, doktore, nazivate „političkim islamom”, a koji se vodi isključivo kur'anskim smjernicama (a Kur'an čini manje od petine cijelog opsega islama). Politički islam se uglavnom rukovodi pravnim sistemom šerijata, koji definira i diktira odgovare muslimanima kako se ponašati prema nemuslimanima, ženama, itd. Ovo je neslaganje na kulturnim, a ne na vjerskim osnovama. To je neslaganje u pogledu civilne i političke prakse. Nemoguće je vladati se po šerijatskom zakonu i, istovremeno, se pridržavati evropskih pravnih normi. Musliman je dužan slijediti šerijatske zakone, a iz toga slijedi da mu je de facto zabranjeno poštivati ​druge ​zakone. Danas neki dalekovidni evropski političari kažu da su dobrodošli samo oni stranci koji će poštivati ​​lokalni pravni sistem, što znači da će oni koji žele mirno sudjelovati u životu Europe morati prestati da se vladaju po zakonu šerijata, i to na sljedeći način: oni će morati prestati biti muslimani.

Ili će to pitanje morati riješiti sami muslimani odvajajući vjerski od političkog dijela islama, tako da prvi mogu prakticirati, a drugi će odbaciti, čak i na način da iznesu nova tumačenja kazni koje su do sada za njih bile svete i neupitne.

Zagovornici prihvatanja migracija „bez uslova” kažu kako s nama već desetljećima bez problema žive desetine hiljada Vijetnamaca, Ukrajinaca i drugih stranaca. Naravno, ali oni (budisti ili pravoslavni) ne moraju riješiti sukob između religijskih ideja i političke prakse njihove denominacije. To je do muslimana, oni moraju donijeti takve odluke, a do nas je kako ćemo se postaviti prema tome.

Hvala vam, dr Warner, jer je vaš rad mnogima od nas omogućio da ovo pitanje pogleda realno, bez predrasuda.“

 

 

Facebook
Twitter
WhatsApp