Jučer je nekoliko portala prenijelo izjavu ministra finansija i trezora BiH Vjekoslava Bevande u kojem je iznio niz optužbi na račun svog zamjenika Hazima Rančića. U nastavku prenosimo demant gospodina Rančića.
U svom saopštenju poštovani ministar Bevanda, krijući se iza zaposlenika Ministarstva finansija i trezora BiH, i želeći da zaposlenike Ministarstva okrene protiv mene, navodi da sam ponizio i degradirao sve zaposlene u Ministarstvu, što apsolutno nije tačno i što se može vidjeti u mojoj izjavi na sjednici Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH. Ne postoji ni jedno slovo niti jedna riječ kojom sam povrijedio bilo koga, a svakako ne službenike i namještenike Ministarstva finansija i trezora BiH. Trideset i nešto godina radim u raznim preduzećima i institucijama i nikada nisam ponižavao, vrijeđao ili degradirao svoje saradnike i kolege. To ne radim ni ovdje ni sada, niti ću to ikada raditi. Ova moja tvrdnja može da se provjeri u svim institucijama u kojima sam radio, pa i u Ministarstvu finansija i trezora BiH, gdje će sami zaposlenici kazati kakav smo odnos i saradnju uspostavili u proteklih devet mjeseci.
Koristim priliku da naglasim da izuzetno cijenim rad i zalaganje svih uposlenika Ministarstva finansija i trezora BiH, te da je i moj jedini cilj da svi uposlenici Ministarstva, uključujući mene, rade po zakonu i u skladu sa Ustavom BiH, te da poslovanje Ministarstva i svih 75 institucija na nivou BiH ne bude ugroženo.
U svom obraćanju ministar Bevanda također navodi da nije zanemario svoj posao, i da ga uredno obavlja čak i u vrijeme kada je opravdano odsutan sa posla zbog bolesti. Ako je tako, i ako radi svoj posao kako tvrdi, zašto meni daje djelimično ovlaštenje. Ministar tvrdi da je potpisao svaki akt, a ja postavljam pitanje koliko je akata u ime Ministarstva finansija i trezora BiH potpisao njegov šef kabineta u vrijeme njegove odsutnosti? Da li šef kabineta mijenja Ministra u vrijeme njegove odsutnosti?
Ministar Bevanda također navodi da sam uništio svaki međuljudski odnos u našoj saradnji. Kakav je bio naš odnos u devet i po mjeseci otkada smo imenovani? Ministar me samo dva puta zvao na razgovor, nije održao ni jedan radni stručni kolegij Ministarstva, i nijedan radni sastanak sa šefovima kabineta, a što je više puta obećao. Na prvom razgovoru sam Ministru ponudio saradnju, i sada je nudim, ali Ministar to nije prihvatio.
Nisu tačni navodi da sam odbio da postupim po zakonu i prihvatim Ministrovo ovlaštenje i rukovođenje Ministarstvom dok je Ministar odsutan. Takvo ovlaštenje nikada nisam dobio. Odbio sam nezakonito djelimično ovlaštenje. Ministar mi nije dao ovlaštenje da rukovodim Ministarstvom, već mi je njegov šef kabineta, prvo usmeno, dana 29.9.2020. godine, rekao da će mi dati ovlaštenje potpisano faksimilom (razgovor šefa kabineta Ministra sa mnom i mojim savjetnicima), na šta sam ga upozorio da je to nezakonito, da mi on ne može dati ovlaštenje i da, ako je Ministar odsutan, ovlaštenje proizilazi iz člana 7. stav 3. Zakona o Vijeću ministara, i člana 62. stav 1. Zakona o upravi, koji propisuju da zamjenik ministra zamjenjuje ministra ukoliko on nije u mogućnosti obavljati svoja ovlaštenja i obaveze, u slučaju njihove odsutnosti ili spriječenosti.
Ne obazirući se na moje usmeno upozorenje od 29.9.2020. godine, šef kabineta Ministra dostavlja mi Ovlaštenje br. 01-34-1-6564-1/20 od 30.9.2020. godine (u prilogu), potpisanog faksimilom, a odnosi se na potpisivanje dokumenata koji idu prema međunarodnim finansijskim institucijama i Centralnoj banci BiH.
Pisanim i elektronskim putem sam 01.10.2020. godine, svojim Obavještenjem br. 02/1-63/20 (u prilogu), odgovorio Ministru i kabinetu Ministra zbog čega ne mogu prihvatiti spomenuto nezakonito djelimično ovlaštenje potpisano faksimilom od strane šefa kabineta Ministra. Između ostalog, ukazao sam na činjenicu da se u Ovlaštenju poziva na pogrešan član 61. stav 2. Zakona o upravi, koji nije valjan pravni osnov. Nadalje, Ovlaštenje koje mi je dostavljeno se odnosi samo na potpisivanje određenih akata prema međunarodnim finansijskim institucijama i CB BiH, a ne za potpuno rukovođenje Ministarstvom, u skladu sa članom 7. stav 3. Zakona o Vijeću ministara, i članom 62. stav 1. Zakona o upravi. Dodatno, Ovlaštenje mi je dato sa retroaktivnim važenjem, počevši od 17.9.2020. godine, iako je isto dostavljeno dana 30.9.2020. godine, što je za mene bilo neprihvatljivo. Slijedom navedenog, nameće se pitanje ko je rukovodio Ministarstvom od 17.9. do 30.9.2020. godine, odnosno do dana kada mi je dostavljeno djelimično Ovlaštenje. Nadalje, ostaje otvoreno pitanje ko će rukovoditi Ministarstvom nakon 30.9.2020. godine, s obzirom na to da je evidentno da je Ministar odsutan do daljnjeg. Na kraju, ako Ministar radi i obavlja redovno sve svoje dužnosti i u svom odsustvu, kako tvrdi, postavlja se pitanje zbog čega meni daje djelimično nezakonito ovlaštenje.
Zbog potpunog i tačnog informisanja javnosti, ovim putem želim da razjasnim zbog čega mi je šef kabineta dostavio nezakonito djelimično ovlaštenje. Naime, član 5. stav 2. Odluke o načinu upotrebe faksimila u Ministarstvu finansija i trezora BiH br. 04-02-3-7909-1/16 od 19.9.2016. godine, propisuje da su ministar ili zamjenik ministra dužni da svojeručno potpišu aplikacije za povlačenje sredstava od međunarodnih finansijskih institucija, kartone deponovanih potpisa za povlačenje sredstava koje Ministarstvo upućuje bankama, te druge akte na kojima se zahtjeva originalni potpis. Da nije ove odredbe, vjerovatno bi šef kabineta Ministra i ove dokumente potpisivao faksimilom, kao što je i nastavio nakon 30.9.2020. godine.
Podsjećam da je i za vrijeme održavanja 17. sjednice Vijeća ministara BiH, dana 1.10.2020. godine, Ministar također bio odsutan, te se postavlja pitanje ko je za vrijeme njegovog odsustva, za tačke dnevnog reda čiji je predlagač MFT BiH, dostavio materijale na spomenutu sjednicu VM BiH.
Dana 05.10.2020. godine, šef kabineta Ministra, bez prethodne konsultacije sa mnom, obavijestio je Predsjedavajućeg Doma naroda BiH i mene da ću prisustvovati sjednici doma. Dana 09.10.2020. godine, ponovo šef kabineta ministra Bevande, bez konsultacije sa mnom, obavještava Predsjedavajućeg Predstavničkog doma i mene da ću ja prisustvovati sjednici Predstavničkog doma. Dana 13.10.2020. godine, šef kabineta Ministra mailom je obavijestio moju šeficu kabineta da je Ministarstvu dostavljeno poslaničko pitanje na koje bih ja trebao dati odgovor na sjednici parlamenta, te nalaže šefici odsjeka iz Sektora za budžet da pripremi odgovor na postavljeno poslaničko pitanje.
Što se tiče profesionalnog odnosa i saradnje ministra Bevande i mene, ponovo ističem da sam više puta ponudio saradnju zasnovanu na Ustavu i zakonima BiH, ali nažalost ministar Bevanda to nije prihvatio. Dokaz toga je i činjenica da je u ovih prvih devet mjeseci rada održan samo jedan inicijalni stručni kolegij, radi upoznavanja sa saradnicima, te da ministar Bevanda više nikada nije sazvao kolegij Ministarstva, iako je to propisano Poslovnikom o načinu rada Stručnog kolegija Ministarstva finansija i trezora BiH. Osim navedenog, ministar Bevanda je u obavezi da svaki materijal koji se razmatra na Vijeću ministara, prethodno utvrdi na kolegiju Ministarstva, što do sada ni jednom nije uradio, čime je više puta prekršio član 29. stav 2. Poslovnika o radu Vijeća ministara.
Iako je ministar Bevanda već drugi mandat na čelu Ministarstva finansija i trezora BiH, bilo bi opravdano očekivati da razumije i shvata da svi zaposlenici Ministarstva čine njegov kolektiv. Nadam se da će Ministar po povratku konačno prihvatiti i početi uvažavati činjenicu postojanja zamjenika ministra i njegovog kabineta.
Smatram veoma neprofesionalnim da mi se pismenim putem, te putem medija, iznošenjem netačnih informacija upućuju prijetnje i optužbe da postupam nezakonito, neprofresionalno te da nemam empatije prema zdravstvenom stanju ministra Bevande.
Još jednom ističem da mu želim brz oporavak i dobro zdravlje, te se nadam brzom povratku Ministra u Ministarstvo, i uspostavi saradnje zasnovane na Ustavu, zakonima i podzakonskim aktima.