SAFF

Islamofobija je nezaobilazni prateći dio procesa islamskog buđenja

Facebook
Twitter
WhatsApp
muftiushaqirfetahu

Razgovarao: Nadir Iseini

Uvaženi hafize, vi ste završili islamske studije u Sarajevu,kakva sjecanja čuvate na Sarajevo?

Shaqir Fetahu: Počašćen sam što dajem intervju za magazin Saff, jer ga smatram ozbiljnim islamskom magazinom, koji daje veliki doprinos u razvijanju islamske misli u Bosni i šire. Ja sam proveo punih četiri godine u Sarajevu, kao student Islamskog teološkog fakulteta, sa sobom nosim najbolja sjećanja, i kao student i kao čovjek. Sarajevo je moj najdraži grad, jer u tom gradu sam se formirao kao čovjek, islamski misionar i tu sam usvojio prvi metodološki pristup islamu, način djelovanja i razvijanja islamske misli u vremenu u kojem živimo i radimo. Pobrojane vrijednosti stekao sam uz puno poštovanje rada cijenjenih profesora islamske misli, kao što su bili rahmetli prof. Husein ef. Đozo, prof. dr. Ahmed Smajlović, prof dr. Hilmo Neimarlija i drugih. Također, sam sarajevski ambijent dao mi je snagu, optimizam elan za rad, za unapređenje islamskih misli uopšte. Slobodno mogu konstatirati da je Sarajevo sa svim svojim naučnimi i moralnim vrlinama toga vremena presudno utjecalo da radim u službi islama cijelog života.

Svjedoci smo da je sa buđenjem islama među albanskim narodom došla izražena islamofobija. Prema nekim izvještajima islamofobija je naročito prisutna na Kosovu. Slažete li se sa takvim izvještajima?

Shaqir Fetahu:Istina je da islam, kao i u cijelom svijetu, i na Kosovu doživljava svoje buđenje i sve više postaje realnost albanskog naroda na Kosovu. Međutim, kod nekih je to buđenje islama izazvalo negativan pogled prena islamu, zato to je donekle očekivano što se kod nekih stvara jedan vid islamofobije. Ja misli da je to rezultat nepoznavanje islama, nemoć nekih intelektualnih krugova, koji još nemaju intelekualnu snagu za sopstvene reforme. Islamofobija je nezaobilazni prateći dio procesa islamskog buđenja i mislim da će to uticati da islamski alimi budu spremni na sve izazove, ozbiljniji i odgovorniji u pristupu tumačenju islama i njegove ideje. Žao mi je što pojedinci, koji pokazuju islamofobiju nisu svjesni činjenice, da kad kritkuju islam oni ne otkrivaju ništa novo, osim što precizno imitiraju stavove Srbske Akademije nauka, koja je uvijek nadahnjivala i izvodila oštre napade na islam i njegove pripadnike, zato što su dobro shvatili da je islam važan oslonac albanskog nacionalnog i kulturnog bića, koji ih čuva od bilo kakvog asimiliranja. Ja sam optimist, vjerujem da će kroz naučni uspon albanskog naroda doći do ispravnog i pozitivnog mišlenja o islamu. Nivo islamofobije u mnogome će zavisiti od samih islamskih alima na Kosovu, koliko ce oni biti spremni na prezentaciju islama i njegove misli, kako je kazao naš rahmetli Đozo, u vremenu i prostoru. Ne smijemo zaboraviti da ljudi iz svih intelektualnih, naučnih, kulturnih i politčkih sfera dobro znaju vrijednost islama i to već potvrđuju u teoriji i u praktičnom životu, što je dokaz da albanski narod na Kosovu zna da cijeni silam i doprinos islama u unapređenju života na Kosovu uopšte. Čvrsto vjerujem da će islam,uz Allahovu pomoć, bit jedan od najvažnijih faktora unapređenja kosovskog društva. Albanski narod kao dio Balkana, Evrope i svijeta polahko, ali sigurno, usvaja islamske vrijednosti i to brže nego što se očekivalo poslije jednog užasnog antiislamskog perioda koji je trajao za vrijme užasne diktature komunizma.

Jedan ste od najuticajnijih alima u Makedoniji, kako se snalazite sa različitim pristupima tumačenja islama?

Shaqir Fetahu: U našim krajevima zvanično prakticira se hanefijski mezheb. U demokratskim prilikama pojavljuju mišlenja da treba praktikovati islam bez ikakvog mezheba, jer su oni već zastarjeli, te da treba ovome ili onom dati prednost. Ja razumijem ove zahtjeve, jer uvijek je bilo ovakvih mišlenja, ima ih i sada i ubuduće će ih imati. Međutim, muslimani ovog podneblja moraju imati na umu sljedeće stvari. Mi još uvijek nemamo intelektualnu sposobnost i moć da naš vjerski život absorbiramo različite prakse i tumačenja islama. Ako treba nešto mijenjati u našem vjerskom životu onda se to mora implementirati institucionalno i uz konsultacije svjetskih islamskih institucija i akadamija. Balkanski narodi su mali narodi i svaki jednostran pristup islamu vodi do podjele i rasparčavanja među muslimanima, a to znači slabljenje islamskog jedinstva i digniteta. To najmanje odgovara muslimanima. U svom radu uglavnom se oslanjam na ove principe i maksimalno se trudim da ljude savjetujem da moramo raditi mudro, pametno, tolerantno,jedinstveno i iskreno da da bismo stvarali jaku podlogu za zdravu islamsku sadašnjost i budućnost. .

Koliko pratite dešavanja u Bosni i Hercegovini?

Shaqir Fetahu: Mi uvijek mislimo na Bosnu jer je ona preterpjela užasne nedaće i uvijek je našla snagu i mudrost da opstane i opet nastavlja ponosno da korača naprijed. Bosna i muslimani Bosne, bez obzira na aktuelne probleme, zahvaljujući snazi vjere u Allahu i jakom intelektualizmu, kojeg ima u svim sferama života, opet će biti jak nositelj islamskog života i centar znanja i nauke. Bosna je naš model kako treba raditi, kako se treba organizirati, i kako se treba žrtvovati u službi objašnjenja islamske misli i kako je realizirati u svakodnevnom životu. Na kraju, zahvaljujem se što ste mi dali priliku da isnesem svoja skromna mišlenja u vašem cijenjenom Saffu, kao vid konsultacije i upoznavanja sa mojom braćom u Bosni i molim Allaha dž.š. da vas opskrbi Njegovim blagodatima. Dozvolite mi da vas i moju braću u Bosni pozdravim islamskim pozdravom,Eselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu.

Facebook
Twitter
WhatsApp

PREPORUKA