Istinsko bratstvo i prijateljstvo – izgubljeno blago

855

Piše: dr. Ekrem Kassab / Preveo: Abdusamed Nasuf Bušatlić 

Nakon iskrenog i postojanog vjerovanja, ne postoji ništa što čovjeka više usrećuje od iskrenog prijatelja i brata, koji pita za tebe ako si odsutan, kojem iznimno mnogo fališ ako se odulji tvoje odsustvo, koji osjeti tvoju bol prije nego što podigneš svoj glas, koji udovolji tvojim potrebama prije nego što ljudi čuju za njih, koji pokriva tvoje mahane i nedostatke, koji ti je pravi lijek kada se razboliš i koji te obilno pomaže i daruje u vremenima krize, kada bi, da nije tog istinskog prijateljstva, skapao od gladi.

To je istinsko bratstvo, zbog kojeg je Musa, a.s., tražio poslanstvo za svoga brata Haruna, a.s., ne zaboravljajući njegove prednosti (a jedna od njih je i Harunova rječitost), pa je u dovi zamolio Allaha: ”A moj brat Harun je rječitiji od mene, pa pošalji sa mnom i njega kao mog pomoćnika da potvrđuje riječi moje, jer se bojim da me ne nazovu lašcem.” ”Pomoći ćemo te bratom tvojim” – reče On – ”i obojici ćemo vlast dati.” (El-Kasas, 34.-35.) Zatim: ”I podaj mi za pomoćnika iz porodice moje Haruna, brata mog; osnaži me njime i učini drūgom u zadatku mom.” (Ta-ha, 29-32.)

Komentirajući ove ajete, Ibn Kesir veli: ”Neki učenjaci iz prvih generacija, govorili su: ‘Niko nije veći poklon svome bratu od Musaa, a.s., njegovom bratu Harunu, a.s., jer on se toliko zagovarao za njega kod Allaha, dž.š., da ga je Allah učinio svojim poslanikom i Musaovim pomagačem pred faraonom i njegovim glavešinama. Zbog toga je Allah objavio ajet u suri El-Ahzab (69.) u kojem se ističe pravo Musaovo, a.s., kod Allaha, rekavši: ”I on kod Allaha ugled uživa.” (Ibn Kesir, Tefsir, VI/212.)

U našem vremenu, uglavnom, dominira lažno bratstvo, koje se ne pokazuje osim u vrijeme udobnosti, od kojeg se ne osjeća ljubav osim u trenucima izobilja i bogatstva te koje ne poznaje davanje osim u vrijeme sitosti i luksuza. To bratstvo jeste štit, ali od drveta, jeste strelica, ali od papira, jeste utvrđenje, ali koje ne pruža utočište i ne štiti od uznemiravanja, niti brani od laži. To je bratstvo zbog čijeg gubitka se ne osjeća kajanja, jer je ono izgubilo duh života.

To je bratstvo u kojem se ”braća” natječu ko će prvi staviti zalogaj u usta svoga brata, onda kada su sigurni da hrane neće nestati. To nije istinsko bratstvo, već pretvaranje i sklonost laži i prevari. Takva vrsta bratstva ne pokriva sramote, ne utoljuje glad. Takvo bratstvo pjesnik je najbolje opisao, rekavši:

Kažu da je njihovo prijateljstvo snop preciznih strijela,

istinu su rekli, ali strijela kojima je moje srce meta.

Kažu da su njihova srca potpuno čista,

istinu su rekli, ali od ljubavi prema meni su čista.

Kažu da se maksimalno zalažu i trude,

istinu su rekli, ali u sijanju smutnje i da zlo mi bude.

 Ovaj svijet ne može biti ugodan i prijatan bez iskrenog prijatelja, koji štiti i brani, koji pomaže slabe, siromašne i potlačene, koji pomaže i onda kada je njemu samom pomoć potrebna i koji tvoje potrebe stavlja ispred svojih, koji tvoju bolest, tugu i nevolju osjeća kao svoju, koji u pomaganju bratu i prijatelju traži Allahovo zadovoljstvo, koji je onakav kako ga je pjesnik opisao, rekavši:

Iskreni prijatelj je onaj ko je uvijek uz tebe,

koji će naštetiti sebi da bi koristio tebi.

Ogromna razlika je između takvog brata i prijatelja i onoga koji prema tebi pokazuje ljubav samo jezikom bez djela. Iako je njegov govor lijep i sladak, mi trebamo braću i prijatelje koji će pokrivati a ne otkrivati naše sramote, koji će nas jačati a ne slabiti, koji će približavati a ne udaljavati, ujedinjavati a ne razjedinjavati, olakšavati a ne otežavati, okupljati a ne rastjerivati.

Istinsko bratstvo i prijateljstvo kada uzima zahvalno je, kada daje sakriva svoje dobročinstvo, i ono je od pomoći u lahkoći i u teškoći.

Ako nađeš takvog brata po vjeri i prijatelja, onda mu oprosti ako pogriješi, pređi preko nekih njegovih ružnih postupaka i čuvaj to prijateljstvo svom snagom, jer je to rijetki dragulj u našem vremenu, i ako ga izgubiš, znaj da si izgubio veliko dobro.