Kako Izrael svoju djecu pretvara u buduće hladnokrvne ubice palestinske djece

416

Marcelo Svirsky, izraelski autor i i predavač na University of Wollongong u Australiji, u svojoj knjizi “After Israel” govori o utjecaju izraelske vojske na izraelski obrazovni sisitem.

Svirsky govori o programu pod nazivom „buduće generacije“, zajedničkom programu ministarstva obrazovanja i izraelske vojske, koji ima za cilj da podstakne učenike da se u budućnosti priključuju borbenim izraelskim jedinicama. U sklopu ovog programa visoki vojni oficiri učenicima drže predavanja u kojima prepričavaju svoje ratne doživljaje i pomažu im da odaberu određenu vojnu jedinicu ili rod vojske koji bi željeli služiti. Ponekad predavanja drže i generali.

Sve je to u cilju populariziranja obaveznog vojnog roka koji u Izraelu traje čak tri godine. Autor navodi kako je izraelska vojska angažirala čak 7.000 vojnika da posjećuju 450 škola radi „pojačavanja želje kod adolescenata za služenjem vojnog roka“.

U knjizi se navodi da izraelska vojska daje finansijske poticaje školama kako bi one podsticale učenike da se pridruže vojsci: 2009. godine Rila Mazli je pisala o tome kako je „ministarstvo obrazovanja pozvalo 600 direktora škola da slušaju predavanje generala Gabija Ashkenazija, na temu Društveni značaj obavezne regrutacije“, a u novembru 2012. izraelsko ministarstvo obrazovanja pokrenulo je novi paket finansijskih poticaja za srednje škole: proporcionalni bonus koji se isplaćuje nastavnicima na temelju postotka učenika koji obavljaju vojnu, civilnu ili nacionalnu službu.

Arapski jezik: Izraelska obavještajna ruka u učionici

Vojna i obavještajna služba infiltriraju se u izraelske učionice čak i u obrazovne programe koji bi se trebali pridržavati isključivo znanstvenog aspekta. U izraelskim školama moguće je pohađati kurseve arapskog jezika, ali vojno-obavještajna dimenzija glavna je odrednica u nastavi ovog predmeta.

Istraživanje je otkrilo da je program arapskog jezika u izraelskim školama osmislio izraelski vojni obavještajni odjel nazvan “Telem Design”. Uloga ove vojne obavještajne jedinice jest špijuniranje seksualnog života Palestinaca i njihovih finansijskih i zdravstvenih stanja kako bi to iskoristili da ucjenom vrbuju potencijalne saradnike.

“Cilj učenja arapskog jezika u izraelskim školama je osposobiti učenike da postanu korisne komponente vojnog sistema, osposobiti ih da postanu pametni vojnici” , rekao je Yonatan Mendel, istraživač sa Leer Institute u Jerusalemu. Mendel ističe kako izraelski obrazovni sistem ciljano podučava arapskom jeziku „bez osjećaja“, iz straha da će se učenici povezati i zavoljeti taj jezik, što može dovesti do toga da Palestinci budu smatrani potencijalnim prijateljima, stoga u izraelskim školama taj predmet ne predaju arapski nastavnici.

U naprednim razredima arapskog jezika, gradivo se fokusira na uspješne atentate koje je izvršio Izrael nad najistaknutijim licima palestinskog otpora, što Izrael smatra izvorom ponosa, pored ostalog u programu možete naći i „lekcije“ o atentatu na Abu Džihada, Yahyu Ayyasha i vođu Hezbollaha Abbasa Mousavija, zajedno s drugim lekcijama o opasnosti.

Ljetni iliti vojni kampovi 

Međutim, škole i univerziteti nisu jedine institucije koje izraelska vojska koristi da bi regrutovala i dodatno militarizirala buduće generacije. Postoje i ljetni kampovi osmišljeni posebno za vojni stil, gdje ti kampovi pružaju „osnovnu obuku“ koju izraelska vojska provodi kroz igre i natjecanja koja simuliraju borbene operacije, uz aktivnosti koje su više povezane sa tehnologijom, jer postoje odjeljenja posvećena elektroničkom ratovanju, špijunaži i cyber sigurnosti.