Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
U svojoj hvale vrijednoj knjizi Ve gaden ‘asrul-iman, šejh Abdul-Medžid el-Zindani, rekao je: ”Mnogo sam učio i ponavljao ajet: ”Ne valja to! Ako se ne prođe, dohvatit ćemo ga za kiku, kiku lažnu i grešnu.” (El-Alek, 15-16)
Kika (nasijetun) je prednji (čeoni) dio glave, i ja sam se stalno pitao i govorio: ”Gospodaru moj, otkrij mi ovo značenje. Zašto si, Gospodaru, rekao da je čeoni dio glave ili kika, lažna i grešna?”
Razmišljao sam o tome i proveo više od deset godina u stanju zbunjenosti, vraćajući se na djela komentatora Kur'ana, koji su, tumačeći ovaj ajet, govorili: ”Nije kika ta koja je lažna i grešna, već se ovdje radi o metaforičnom, a ne stvarnom značenju. Kika je prednji dio glave, pa je zato nazvana lažnom i grešnom, a zapravo se to svojstvo odnosi na njenog vlasnika.”
No, ja sam i dalje bio zbunjen sve dok mi Allah nije omogućio da dođem do istraživačkog rada o čeonom dijelu glave ili kiki (nasijetun) koji je predstavio i elaborirao kanadski naučnik na kongresu medicinara održanom u Kairu.
Između ostalog, on je u svom istraživačkom radu, rekao: ”Prije samo pedeset godina postalo nam je jasno da je dio mozga koji je smješten direktno iza čela, tj., prefrontalni korteks (nasijetun), odgovoran za laž i greške, i on je izvor odlučivanja. Ako se ovaj dio mozga odstrani, njegov vlasnik neće imati samostalnu volju i neće imati mogućnost izbora, jer je on izvor ljudskog odlučivanja.
Nakon što je nauka napredovala krupnim koracima, naučnici su otkrili da je ovaj čeoni dio (prefrontalni korteks) kod životinja slab i mali, tako da nema sposobnost da ih vodi i usmjerava. Na ovo aludiraju Allahove riječi: ”Nema nijednog živog bića koje nije u vlasti Njegovoj.” (Hud, 56.)
A u hadisu se navodi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, učio ovu dovu: ”Gospodaru moj, ja sam, doista, rob Tvoj, sin roba Tvoga i sin robinje Tvoje. Moj perčin je u Tvojoj ruci.” (Ahmed)
Zbog Božanske mudrosti, Allah je propisao da ova kika (lažna i grešna) čini sedždu i da pred Allahom ničice pada, tako da negativni naboji odlaze iz glave u zemlju, a krv stiže do svih dijelova mozga, hraneći ih pozitivnim nabojima koji su mu potrebni, i zato što mozak ima kapilare do kojih krv ne dopire osim putem sedžde. A to znači da trebamo mnogo činiti sedždu kako bi naše odluke bile ispravne.”