SAFF

Ovako je o selefizmu govorio šejh Muhamed Salih ibn Usejmin

Facebook
Twitter
WhatsApp

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Šejh Muhamed Salih ibn Usejmin, rekao je: ”Selefizam znači slijeđenje puta (metodologije) Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovih ashaba, zato što su oni naši prethodnici, i onaj ko ih slijedi on je selefija. A što se tiče usvajanja selefizma kao posebne metodologije i diskursa s kojim neko želi da se izdvaja, smatrajući zabludjelim one muslimane koji mu se protive, čak i ako su u pravu, nema sumnje da je to suprotno selefizmu.

Svi prethodnici (selef) pozivali su u islam i ujedinjavanje (okupljanje) oko Poslanikovog, sallallahu alejhi ve sellem, sunneta, i oni nisu smatrali zabludjelim one koji su im se suprotstavljali u tumačenju vjere, osim u temeljnim principima vjerovanja (akaid).

Međutim, neki od onih koji slijede selefizam u naše vrijeme, smatraju zabludjelim sve one koji se suprotstavljaju njihovom mišljenju, čak i ako je istina na suprotnoj strani. A neki su opet selefizam shvatili kao stranački (frakcionaški) pristup poput drugih frakcija koje se pripisuju islamu, i to je ono što je neprihvatljivo i što se nikako ne može odobriti.

Rečeno je: ‘Pogledaj pravac (mezheb) ispravnih prethodnika, kako su oni postupali i koliko su bili širokogrudni u razilaženjima u kojima je idžtihad bio opravdan, do te mjere da su se razilazili u krupnim pitanjima, čak u nekim doktrinarnim (akaidskim) i teoretskim pitanjima.

Tako ćete, naprimjer, naći neke učenjake selefa kako kažu da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, vidio Allaha, a neki od njih to poriču. Neki od njih kažu da će na Sudnjem danu biti vagana ljudska djela, a drugi opet kažu da će biti vagane stranice (knjige) ljudskih djela.

Vidjet ćete također da se učenjaci selefa razilaze u mnogim fikhskim pitanjima, kao što su pitanja vezana za brak, nasljedno pravo, trgovinu i mnoga druga pitanja, ali, i pored toga, jedni druge nisu optuživali za zabludu.’

Oni koji selefizam shvataju kao posebnu frakciju koja ima svoje specifične karakteristike i čiji članovi smatraju zabludjelim druge muslimane koji nisu kao oni, to nisu selefije ni u čemu.

A što se tiče selefizma koji podrazumijeva slijeđenje diskursa i metodologije naših dobrih prethodnika u vjerovanju, govoru, djelovanju (praksi), neslaganju i slaganju, samilosti i međusobnoj ljubavi, kako je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ‘Vjernici su poput jednog tijela, ako jedan organ oboli, cijelo tijelo osjeća groznicu i nesanicu’, to je istinski selefizam.” (Lika'âtul-bâb el-meftuh (Otvoreni razgovori), pitanje br. 1322.)

Facebook
Twitter
WhatsApp

PREPORUKA