Učenici završnih razreda osnovnih škola u Tuzlanskom kantonu, počev od školske godine 2018./2019., trebali bi izučavati historiju BiH i zemalja bivše Jugoslavije u periodu od 1990. do 1995. godine. Također, posjeta Memorijalnom centru u Potočarima, već od naredne školske godine, trebala bi postati ustaljena praksa za sve završne razrede osnovnih i srednjih škola.
Incijativa zastupnika u Skupštini TK Midhata Čauševića jučer je jednoglasno usvojena i proslijeđena resornom ministarstvu i Pedagoškom zavodu TK, koji imaju zadatak da formiraju radnu grupu koja će izvršiti reviziju nastavnog plana i programa za nastavni predmet historije.
– Mi sada u školama nemamo niti minimum kada je u pitanju period od 1990. do 1995. godine. Prošlo je više od 20 godina od tih događaja i vrijeme je da se ovaj period sistematski i planski izučava na osnovu jasnih činjenica i dokaza – kaže Midhat Čaušević.
On ističe da su učenici devetog razreda sposobni da shvate ovu problematiku te da je njegova inicijativa, zapravo, samo praćenje trenda.
– U nekoliko evropskih zemalja ovaj dio historije već se izučava. U Hrvatskoj je to sasvim normalna pojava i taj period se izučava i u osnovnim i u srednjim školama. U Velikoj Britaniji je to već pet godina dio nastavnih planova i programa, također u Australiji, Njemačkoj… Zbog ustavnih nadležnosti mi u BiH to moramo raditi parcijalno, Sarajevski kanton je to već učinio, a evo sada ćemo i mi – pojasnio je Čaušević.
Također, već od naredne godine u svim školama u TK trebala bi biti postavljena topografska karta genocida, kojom je predstavljen genocid nad Bošnjacima zaštićenih zona Srebrenice i Žepe. To je rezultat incijative zastupnice Nerminke Aljukić, koja je jučer, također, jednoglasno usvojena u Skupštini TK.
– Topografska karta genocida sublimira činjenice utvrđene pred Haškim sudom i našim sudovima. To je svojevrstan historijski dokument koji zaslužuje da bude prisutan u obrazovnom sistemu – rekla je Nerminka Aljukić.
Vrijeme je da se sadašnje generacije učenika, a i one koje dolaze, suoče sa činjenicama iz devedesetih godina prošlog stoljeća, kako ne bi formirali stav o pomenutom periodu na osnovu interpretacija, poluistina ili netačnih činjenica, navodi se u inicijativi Midhata Čauševića.
– Učenici trebaju znati simboliku “bijelih traka” iz 1992. godine, kao što znaju simboliku “žutih traka” iz 1942. godine – poručio je Čaušević.
Inače, kada ovaj incijativa bude implementirana učenici osmih razreda umjesto jednog, imat će dva časa historije sedmično. Sve to da bi se stvorio prostor da se u završnom razredu izučava recentna historija BiH.