Komisija za islamska pitanja saudijskog savjetodavnog vijeća šure, razmatra prijedlog da se tokom vršenja obreda hadža i umre, odrede posebni termini u kojima bi samo žene mogle prilaziti Hadžerul-esvedu radi njegovog doticanja i ljubljenja, što je sunnet Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.
Prijedlog je podnijela članica šure Mudi El-Degajser (Modhi Aldeghaither), a sadrži prijedlog da se tokom navedenih obreda odrede tri termina u trajanju od po dva sata, kako bi se omogućilo ženama da tokom tavafa na hadžu ili umri nesmetano prilaze Crnom kamenu radi doticanja i ljubljenja.
Prema saudijskom dnevnom listu Okaz, očekuje se da će Komisija za islamska pitanja prihvatiti prijedlog, nakon čega bi on bio stavljen na glasanje na savjetodavnom vijeću.
Poljubiti ili, makar, dotaći Crni kamen san je svakog hadžije, ali mnogima, naročito ženama se ne ostvari, zbog velike gužve tokom obreda. Ovaj prijedlog bi mnogim ženama olakšao ostvaranje tog sna i ispunjenje jednog od sunneta prilikom hodočašća Kabi.
Mudi El-Degajser (Modhi Aldeghaither) rođena je 1965., doktorica je pedagoške psihologije i univerzitetska profesorica, a član šure je od prije četiri godine.
Hadžerul-esved – crni kamen
Hadžerul-esved je crni kamen koji je ugrađen u jedan od ćoškova Kabe. Sa spoljašnje strane je obložen srebrenim omotačem.
Taj ugao Kabe je ujedno i mjesto početka tavafa i uzdignut je metar i po od zemlje.
Crni kamen je iz Dženneta
Prenosi se od Ibn Abbasa, radijallahu anhuma, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Crni kamen je spušten iz Dženneta, i tada je bio bjelji od mlijeka, ali su ga crnim učinili grijesi Ademovih potomaka.” (Zabilježio Et-Tirmizi, vjerodostojnim ga je ocijenio Ibn Huzejme u svom Sahihu, a također ga je vjerodostojnim ocijenio šejh El-Albani.)
Crni kamen je dozvoljeno poljubiti i dotaknuti
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, podučio nas je ispravnom načinu na koji iskazujemo svoje poštovanje prema Crnom kamenu. Ez-Zubejr b. ‘Arabi prenosi da je neki čovjek upitao Ibn Omera, radijallahu anhuma, o propisu doticanja Crnog kamena, na šta je on odgovorio: “Vidio sam Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da ga je dotakao i poljubio…” (Zabilježio El-Buhari u svom Sahihu)
Hadžerul-esved je svojim rukama ugradio Muhammed a.s.
Ka’ba je kroz historiju ljudskog roda građena, rušena, popravljana i obnavljana. Muhammed a. s. je bio svjedokom rekonstrukcije Ka’be. Kada je za vrijeme Muhammed a.s. vršena rekonstrukcija Ka’be, pri samom završetku došlo je do spora među arapskim plemenima kome će pripasti čast da u zidove Ka’be ugradi Hadžerul-esved. Pošto dogovor nije postignut, riješili su da ko prvi naiđe u dvorište Ka’be razriješi njihov spor. Allahovom odredbom je prvi u Harem Ka’be došao Muhammed kojeg su svi poštovali, poznavali i priznavali kao mudra, pravedna, iskrena, poštena i pouzdana čovjeka. Svi su se složili da im on bude arbitar u sporu oko Hadžerul-esveda. Da bi zadovoljio strane u sporu, Muhammed skida svoj ogrtač, na njega stavlja kamen Hadžerul-esved, poziva predstavnike plemena da skupa uzmu za rubove ogrtača i podignu ogrtač sa kamenom do visine mjesta gdje treba biti ugrađen u zidove Ka’be. Iznenađeni, ali zadovoljni mudrošću, prvaci arapskih plemena uzimaju za rubove ogrtača i na njemu podižu kamen do mjesta ugradnje. Muhammed uzima kamen Hadžerul-esved i lično ga ugrađuje u zid Ka’be. Ovim činom svi su bili zadovoljni. Allahova je milost bila da mubarek ruke Muhammeda, koji će kasnije biti Božiji Poslanik, ugrade Hadžerul esved u zidove Ka’be.