SAFF

Šiijska zajednica iz Lješeva kod Ilijaša

Facebook
Twitter
WhatsApp
glavna

Piše: Ezher Beganović

U posljednje vrijeme u domaćim medijima intenzvirana je rasprava o prisustvu šiizma u Bosni i Hercegovini. Pa i pored toga, bh.javnost ima veoma malo informacija o ši'ijama u našoj zemlji. Osim Irana, na polju širenja šiizma u Bosni i Hercegovini djeluje više organizacija. Jedna od takvih organizacija je World Federation of KSIMC (Svjetska federacija ši'ija dvanaestoimamija – Shia Ithna Asheria) sa sjedištem u Engleskoj. Ova organizacija ulaže velika donatorska sredstva u širenje šiizma u BiH. U nastavku donosimo nekoliko važnih detalja o djelovanji Shia Ithna Asheria, prije svega, u Sarajevu.

U periodu od 22-26. maja 2013. godine, u Bosni i Hercegovini je boravila delegacija Svjetska federacija ši'ija dvanaestoimamija. Posjeta je protekla medijski neopaženo, baš kao što su u toku, i poslije rata istoimeni promotori došli među bosanske muslimane. Naravno, ovo nije prvi put da ova organizacija boravi u našoj zemlji, niti da bosanske ši'ije posjećuju Englesku,jer, svake godine toplo se dočekuju delegacije, sumiraju rezultati i daju nove instrukcije. Zamjenik predsjednika organizacije, Munawer Rattansey, izrazio je radost na toploj dobrodošlici i čestitao na dosadašnjim postignućima ove male, još uvijek. anonimne, ali itekako aktivne zajednice. Svjetska federacija ši'ija dvanaestoimamija – Shia Ithna Asheria uspjela je, uz pomoć iranskih centara Fondacije Mulla Sadra i Instituta Ibn sina, izgraditi čak jednu malu naseljenu koloniju u Lješevu kod Ilijaša. U Lješevu imaju izgrađen centar “Kuća bosanska”, a pored centra izgrađeno je više kuća. Prema vlastitom priznanju, koja se navode u izvještajima, u Bosni i Hercegovini ima između „250-300 ši'ija, koji se izjašnjavaju kao isna ‘ašerije (dvanaestoimamije), međutim, mnogi od njih, zbog straha ili nekgo drugog interesa, nisu spremni da se izjasne u javnosti kao ši'ije dvanaestoimamije”. Da bi vjerodostojno predstavili rad ove organizacije citiraćemo nekoliko dijelova njihovih izvještaja o djelovanju u Bosni i Hercegovini. World Federation of KSIMC pod vodstvom Mulla Asghara Alija dolazi u BiH zarad propagiranaj ši'izma, isna ašerijskog učenja. Početkom 2005.godine osniva se Život fondacija (Life Foundation), koja od tada samo dobija instrukcije Svjetske federacije ši'ija dvanaestoimamija. „ Naša vizija i misija. Vizija je imati nezavisnu, pouzdanu i ši'ijski orijentisanu zajednicu koja će u društvu biti prepoznata.Misija je promovisati način života, moralne i duhovne vrijednosti ehli bejta, naročito među omladinom. Ši'ije su manjina u bh društvu, koje je većinski sunnijsko i većina političara se identificira sa sunnijskim učenjem. Ono što je zanimljivo je da je i nekolicina djelatnika IZ-e uključena u politiku i njihov glas (podrška) je itekako bitna u predizbornim kampanjama. Vjerske manifestacije i obredi su ponekada zloupotrebljavani u predizborne kampanje. Potencijalno, lokalni imami i političari mogu doprinijeti netoleranciji animozitetu prema ši'ijama putem javnih i obrednih nastupa”, navodi se u izvještaju objavljenom na web portalu Svjetske federacije ši'ija dvanaestoimamija. U nastavku istog izvještaja dodaje se sljedeće. „Islamsk zajednica u BiH ima pozitivno mišljenje o ši'ijama, osim nekolicine koji su pod utjecajem vehabijskog učenja. Muslimani u BiH su stoljećima živjeli sa drugim religijskim sljedbama, stoga, drugačiji muslimani su lakše prihvatljivi društvu. Decenije komunizma su odvojile musliamane BiH od islama, međutim, to je u jednu ruku i prednost, jer su “otvorenog uma” i bez predrasuda o drugima. Jak vehabijski utjecaj. Također je primijetan broj uleme u IZ-e koji je sklon vehabijskom učenju i ambicijama da se probije u sami vrh uprave. Vehabije su uveliko doprinijele oživljavanju hanefijskog mezheba, koji je bio potpuno zamro, ali su “stalnim napadima na višestoljetnu” praksu muslimana u BiH proizveli takav efekat. Postoji velika mogućnost da će provehabijski elementi pokušati iskoristiti dešavanja u vezi sa ši'ijskom zajednicom u BiH, raznim kontroverzama i politiziranjem, a sve s ciljem da odvrati mase od očiju javnosti koje su uprte na njih”.

Kada su u pitanju pogledi na djelovanje šiitske zajednice, tj. taktike prikrivanja tu su originalni.

Bosanska ši'ijska zajednica. „ Pretpostavlja se da u BiH živi otprilike između 250-300 ši'ija, koji se izjašnjavaju kao isna ‘ašerije (dvanaestoimamije), međutim, mnogi od njih nisu spremni da se izjasne u javnosti kao ši'ije dvanaestoimamije. Također, činjenica da su muslimani u BiH okruženi Srbima i Hrvatima, često islamofobični mediji diktiraju u kojoj mjeri možemo promovisati ši'izam. Iz tog razloga, od bitne važnosti je da nas ne smatraju nekim ko doprinosi razdoru među muslimanima i dijeli ih na ši'ije i sunnije”, zaključuje svoju mudrost autor izvještaja. Iako govore kako je potrebno u javnosti se prikazati kao oni koji ne dijele muslimane na sunije i ši'ije, u praksi je sasvim drukčije. Šije dvanaestoimamije, odnosno Svjetska federacija ši'ija dvanaestoimamija – Shia Ithna Asheria stoji iza web portala www.shijeimam-ali.com, na kojem su nedavno objavljene ogavne uvrede na račun imama Abu Hanife, Šafije i ostalih alima sunijskih mezheba. Evo kako šije dvanaestoimamije pišu i propovjedaju o našem imamu Abu Hanifi. U tekstu naslovljenom „ Tajne širenja sunijskih mezheba” navodi se sljedeće. „Onaj ko pomno pročita knjige historije i ono što su prethodnici u njima zapisali naći će, bez sumnje, da su se četiri sunijska mezheba u to vrijeme proširila među ljudima voljom vladajuće vlasti i njenim upravljanjem. Zato su pristalice ovih mezheba mnogobrojne, jer ljudi slijede vjeru svojih vladara… Kada pogledamo povijest naći ćemo da je Malik, osnivač mezheba, približio se vlasti i vladarima i pristajao njihovoj povorci. Tako je postao poštovan čovjek i poznati učenjak. Njegov mezheb se širio metodama zastrašivanja i poticanja… Isto tako, nalazimo da je razlog širenja mezheba Ebu Hanife nakon njegove smrti bio taj što su Ebu Jusuf i Šejbani sljedbenici Ebu Hanife i njegovi najiskreniji učenici u isto vrijeme su bili bliski Harunu Rešidu, abasijskom halifi, i oni su odigrali veliku ulogu u jačanju njegove vlasti, pružali su mu podršku i pomoć. Harun nikom nije dozvolio da zauzme položaj sudije bez njihove saglasnosti. A oni bi se saglasili samo ako je dotični sljedbenik hanefijskog mezheba. Tako je Ebu Hanifa postao najveći učenjak, a njegov mezheb nejrašireniji mezheb na području fikha, uprkos tome što ga je ulema iz njegovog vremena, dakle, njegovi savremenici, proglašavali nevjernikom i smatrali ga bezbožnikom. ..”

Na Facebooku je stanje je još gore. Iz donatorskog presjeka vidi se da Svjetska federacija ši'ija dvanaestoimamija ulaže ogromna finansijska sredstva u širenje šiizma u BiH. Prioritet im je širenje zajednice u Lješevu kod Ilijaša. Za tu potrebu planiraju izgraditi jo kuća za domaće šiije. Svjetska federacija ši'ija dvanaestoimamija djeluje daleko odo očiju javnosti, niko im ne stoji na putu, rade i razvijaju se kako hoće i koliko mogu. Niko se ne brine što su njihove ideje opasne, kao što smo vidjeli iz tekstova koje objavljuju o imamu Abu Hanifi. Koga zanima ova tema malo više neka svrati u Lješevo kod Ilijaša i uvjeri se kuda idu bosanske šije.

 

zivot

Lista aktivnosti

Svjetska federacija ši'ija dvanaestoimamija svoje aktivnosti najviše obavlja u centru „”Kuća bosanska”. „Dnevne molitve su već odavno uvedene. Četvrtkom se organizuje program (namaz) i učenje dove Kumejl, kao i ramazanski programi i programi u mjesecu Muharremu. Fokusirani smo na ši'ijsku omladinu, koju podučavamo znaju i izazovima koji su pred njima”, navodi se u izvještaju. Pored centra dvanaestoimamije izdaju periodični časopis ‘Muslimanski život’. Ovaj časopis osnovan je prije nekoliko godina i ima za cilj da propagira, kako izvještaji kažu, islam sa ši'ijske tačke gledišta. Časopis se distribuira u Bosni i Hercegovini i 20 drugih zemalja. Također, tu su i sljedeće aktivnosti:

Unaprjeđenje internetskih i medijskih sredstava propagande

Kursevi engleskog jezika za lokalno stanovništvo

Povećati broj usluga poput:

Seminara za pridobijanje

Medicinske preglede i operacije

IT kursevi

Štampanje knjiga o šiitskom pogledu na islam i snadbijevanje istim lokalnih biblioteka

Finansiranje novinara

Uspostavljanje kontakata sa profesorima i studentima u školama i univerzitetima

Posebnu pažnju povesti na izgradni povjernja kod lokalnih džemata, a to se može postići povremenim posjećivanjem i praćenjem sunijiskih vjerskih aktivnosti

Biti daleko od stvaranja svađe sa drugim muslimanima.

Organiziranje putovanja šija konvertita ( ovaj izraz se koristi za one koji su napustili sunije i otišli u šije) iz Bosne sa šijama iz drugih zemalja

slika za antre LISTA AKTIVNOSTI

Abdullah Sahabar i Ertan Basarik, glavni misionari šija dvanaestoimamija

Abdullah Sahabar i Ertan Basarik, glavni su domaći misionari šija dvanaestoimamija u BiH. Abdullah Sahabar je priučeni misionar, inače je po profesiji mašinski inžinjer. Ertan Basarik je profesor teologije.

slika za antre Abdullah Shabar i Ertan Basarik glavni misionari

Prva dženaza šiijska dženaza

Abdullah Shabar se prisjeća prve šiijske dženaze u BiH. „ Sjećam se Ibrahima, katoličkog preobraćenika koji je prešao na ši'izam, živio je sa starom majkom, koja je bila pobožna katolkinja. Nedugo zatim je poginuo u nesreći i njegova majka ga je sahranila prema obredima katoličke vjere. Četrnaest godina nakon toga, naša mala ši'ijska zajednica je mnogo spremnija da odgovori na izazove “smrti”. Nakon tragične smrti (ovdje govori o smrti sina glavnog bh ši'ije Abdulaha Šabara, sin mu je umro 2011.), u obližnjoj džamiji je zakazano i obavljeno obredno pranje prema “ŠI'IJSKOM UČENJU (mezhebu)”. Predvodio nas je Sejjid Muhammed Džavid Vaziri, profesor fikha na univerzitetu u Komu, koji je u toku mjeseca ramazana boravio u Sarajevu. Dženaza-namaz je obavljena u Centru (Bosanska kuća), a nakon toga je ukopan u “naše lokalno muslimansko groblje”.

slika za tekst o prvoj sijjskoj

Pokušaj indoktrinacije studenata FIN-a u Sarajevu

Jedan od zabrinjavajućih primjera kako šije slobodno djeluju na Fakultetu islamskih nauka u Sarajevu jest prošlogodišnja podjela po tri šiitske knjige svakom studentu FIN-a. Knjige je besplatno dijelio Institut Ibn Sina. Svakome je jasno da je ova podjela bila od izuzetne važnosti za misionarsko djelovanje Ibn Sine. Naravno, nije čudo što je FIN ovoliko na „ udaru” šiijske dave. Odgovor zašto j eto tako znamo svi u Bosni i Hercegovini.

330075

Facebook
Twitter
WhatsApp

PREPORUKA