Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Ikrime ibn Abdullah, učenik Abdullaha ibn Abbasa, trudio se da znanje koje je posjedovao ne stigne do onih koji ga ne zaslužuju. Govorio je: ”Ne podučavajte znanju osim onoga ko plati njegovu cijenu.” Rečeno mu je: “Koja je njegova cijena?” Odgovorio je: ”Cijena je da učenjak prenese i dadne znanje onome ko će raditi po njemu.” (Abdul-Vehab el-Ša'rani, Tenbihul-mugterrin, str. 15)
Objašnjavajući Ikrimine riječi, Sufjan es-Sevri, rekao je: ”Ako vidite nekoga da traga za što više znanja, a ne radi po njemu, onda ga nemojte poučavati, jer je onaj ko ne djeluje na osnovu svog znanja poput gorke tikvice, što se više navodnjava postaje sve gorča.” (Tenbihul-mugterrin, str. 19)
Pjesnik je rekao:
Kad bi znanje bez bogobojaznosti čast priskrbilo,
Onda bi najčasnije Allahovo stvorenje Iblis bio.
Kada su neki ljudi tražili od Sufjana es-Sevrija da ih podučava hadisu, on im je postavio uvjet, rekavši: ”Kad primijenite ono što znate, onda dođite da vas podučavam.”
Zatim je dodao: ”Uprljaju svoju odjeću i onda kažu: ‘Dođi da je opereš.”’ (Hatib el-Bagdadi, Iktidaul-‘ilm el-‘amel, I/85.)
Sirri el-Sakti, govorio je: ”Što više znanja imate, to će argument protiv vas biti uvjerljiviji.” (Iktidaul-‘ilm el-‘amel, I/53.)
Na osnovu rečenog shvatamo da je vraćanje duši i njezinom odgoju najbitnija stvar u životu vjernika. U tom smislu je i predaja koju je zabilježio imam Ez-Zehebi o Abdur-Rahmanu ibn Šurejhu u kojoj se navodi da su ljudi u društvu Abdur-Rahmana ibn Šurejha raspravljali o mnogim pitanjima, pa im je on rekao: ”Srca su vam se zaprljala, pa idite Halidu ibn Humejdu el-Mehriju (umro između 161.-170. h.g.) i učite pobožnost i asketizam, jer će vam to obnoviti ibadet, povećati pobožnost i prijateljstvo, a umanjite rasprave o mnogobrojnim pitanjima i problemima, jer to otvrdnjava srce i rađa neprijateljstvo.” (Sijer el-‘alam en-nubela, VII/183.)