SAFF

Naša stranka i negiranje bošnjačkog i muslimanskog identiteta: Dva citata iz knjige Tarika Haverić “Kritika bosanskog uma”

Facebook
Twitter
WhatsApp

Naša stranka je politička stranka koja je utemeljena na ideološkoj brobi protiv Bošnjaka. U Našoj stranci sve počinje i završava se sa ciljem da Bošnjaci što manje poštuju svoj nacionalni i vjerski identitet. Najdosljedniji u tom pokušaju je član Predsjedništva Naše stranke Tarik Haverić. On je jedan od onih koji nikako ne može prežaliti komunističko doba. U nastavku prenosimo nekoliko citata iz Haverićeve knjige “Kritika bosanskog uma”, dio “Moralnost službi bezbjednosti”, a koji vjerodostojno odslikavaju na kakvim ideološkim matricama funkcionira Naša stranka.

Citat 1:
“Mladi muslimani suprotstavljali su se ateističkom poretku koji šikanira muslimane, i zalagali za islamski poredak koji fizički uništava ateiste. Stoga iz naše vrednosne perspektive ljudskih i građanskih prava i sloboda, i s vremenskog odstojanja, izbor između dva politička projekta ne bi smio da bude težak: ako se ni muslimani ni komunisti nisu zalagali za pluralističko društvo, onda prednost treba dati onom projektu koji neistomišljenike nije ubijao nego ih je samo progonio i koji je, u istim nedemokratskim i neliberalnim uvjetima, ostvario veći efektivni društveni napredak.”

Citat 2:
“Što Bošnjaci ipak postoje, zasluga je bosanskohercegovačkih komunista s imenima orijentalnog porijekla, koji su desetljećima radili na promjeni paradigme i ‘priznavanju’, na promjeni naslijeđene percepcije, na promjeni nastavnih planova i programa, na informativnoj i radiodifuznoj decentralizaciji, na promjeni kadrovanja i na ‘nacionalnom ključu’ u osjetljivim državnim službama, tako da je ‘muslimanskim intelektualcima’ suđenima na Sarajevskom procesu 1983. i njihovim sljedbenicima ostalo samo da deset godina kasnije na nekom opskurnom saboru promijene nacionalno ime, i da kažu komunistima ‘hvala’ (što oni, naravno, nikad nisu učinili!).”

Pored toga što se citati iz Hvaerićeve knjige pojedinačno mogu interpretirati kao šovinistički, njihovom kombinacijom dolazimo do zaključka da Bošnjaci muslimani trebaju biti zahvalni komunistima što su bili proganjanji i šikanirani jer, toboze, nisu u potpunosti nestali. Zahvalnost implicira uslugu, tako da po Haveriću, bilo bi legitimno da su komunisti u potpunosti asimilirali Bošnjake u jugoslavenski identitet (time bi po njemu i bio veći efektivni društveni napredak)?

I za kraj, citat iz njegove iste knjige, dio “Dolazište”:

“Stoga se njegov (bosanskog muslimanskog subjekta) zbiljski napredak povijesno ostvarivao kroz promjene koje su nametali drugi: najprije reformističke snage u Osmanskoj Carevini, potom Austro-Ugarska, pa monarhistička i socijalistička Jugoslavija. Protiv svih tih epohalnih promjena bosanski muslimanski subjekt, se borio koliko god je mogao, najprije s oružjem u ruci a zatim kulturno i intelektualno. Od 1996, otkad na dijelovima bosanskohercegovačkog teritorija vrši vlast samostalno i bez tuđih sputavanja, uspio je da kroz ‘islamizaciju Muslimana’ poništi sav prethodno postignut napredak na putu ka političkoj modernosti i razori materijalne i duhovne osnove svoga života.”

Živeći u nestvarnoj stvarnosti, bošnjačka ljevica u kulturi Bošnjaka vidi prepreku savršenom svijetu koji je, prema njihovom promišljanju, moguće kreirati. Ali, moramo se odreći islama, kako kaže guru bošnjačkih socijalista i moralista, Tarik Haverić. Citiramo: “Samorazumljivo je da Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini ističe islamsku, a ne neku drugu tradiciju Bošnjaka. No odsustvo protivteže, tj. ustanova jednakog ranga čija bi misija bila da na socijalno prihvatljiv način promiču odbacivanje islamskih tradicija, kao i nepostojanje svijesti da je takvo odbacivanje civilizacijski neophodno, jasno pokazuje da je bosanski muslimanski subjekt postavio svoje prioritete, i da će njegovo opredjeljenje “za Evropu” ostati na razini periodičnih deklaracija koje će, prateći ritam uvijek nekih novih tranši međunarodnih kredita, biti sračunate da zadovolje zapadne saveznike”.

Dakle, Haverić navedeno komunističko doba iz prvog citata smatra postignutim napretkom? I šta bi onda bio potpuni napredak po Tariku Haveriću, odnsono Našoj stranci? Da li je to totalno negiranje bošnjačkog i muslimanskog identiteta?

Facebook
Twitter
WhatsApp

PREPORUKA