Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Ko posjeduje bogobojaznost i lijep ahlak, voljet će ga Allah; ko posjeduje darežljivost i dobročinstvo, voljet će ga ljudi; ko posjeduje ljubaznost i lijepo ponašanje, voljet će ga komšije; ko spominje tuđe dobrote i vrline, a sakriva mahane i nedostatke, voljet će ga njegova braća i prijatelji; ko posjeduje dvije osobine voljet će ga njegovi učenici: ulaganje truda u objašnjavanju gradiva i blagost u komunikaciji; ko posjeduje dvije osobine voljet će ga njegovi profesori: brzinu shvatanja i razumijevanja njihovog govora i uvažavanje njihovog položaja; ko posjeduje dva svojstva voljet će ga njegova porodica: blagost i dobrotu u ponašanju prema njima i razumijevanje njihovih problema; ko posjeduje dva svojstva voljet će ga njegovi pretpostavljeni: pokornost i temeljitost u obavljanju poslova; a ko posjeduje dvije osobine voljet će ga i Allah i ljudi: činjenje dobra i ostavljanje ezijećenja i vrijeđanja ljudi.
Kad bi svaki dan bio Bajram
Da srca muslimana izgovaraju tekbire na dan Bajrama kao što ih izgovaraju njihovi jezici, u jednom trenu bi promijenili tokove povijesti, da se muslimani uvijek okupljaju onako kako se okupljaju za bajram-namaz, bez poteškoće bi porazili sve neprijateljske vojske, da se muslimanske duše grle i pozdravljaju onako kako se pozdravljaju njihove ruke na dan Bajrama, nestalo bi podjela i sektaštva među njima, da su muslimanske duše vesele i nasmijane kao što su im nasmijane usne i lica na dan Bajrama, meleki bi se družili s njima, kada bi muslimani žrtvovali svoj egoizam kao što žrtvuju životinje za Kurban-bajram, svaki dan bi im bio bajram, kada bi se zaodjenuli lijepim ahlakom i moralom, kao što se za Bajram gizdaju u najljepša odjela, ne bi bilo ljepšeg ni ponosnijeg naroda na zemlji od muslimana.
Knjige koje ne sadrže istinu
U pet knjiga nećeš naći potpunu istinu: kod autora koji je, pišući knjigu, želio da filozofira, a zna se da nije filozof, kod onoga koji je svojim pisanjem želio da dokaže kako je on nezavisni i slobodoumni intelektualac, a ustvari je slijepi sljedbenik tuđih ideja i uopće nema svog vlastitog stava, kod onoga koji piše knjigu da bi se čitatelji naslađivali i uživali u njegovoj umješnosti, a ne da bi se okoristili sadržajem knjige, kod onoga koji je ciljano sakupio historijske događaje čiji je i on akter bio, kod onoga koji piše knjigu u kojoj naglasak stavlja na kritiku određene osobe samo zato što joj zavidi i što je mrzi bez opravdanog razloga.
Čini drugima ono što želiš da oni tebi čine
Živi na dunjaluku kao da si putnik iza kojeg ostaje lijep trag, živi sa ljudima kao onaj kome je potrebno nešto od njih, pa je ponizan prema njima, ili kao onaj ko je neovisan od ljudi, pa im zbog svoje dobrote čini dobročinstvo, ili kao pastir koji se istinski brine o svome stadu, ili kao ljekar koji je brižan prema ljudima i koji ih liječi. Nemoj nipošto živjeti među ljudima kao vuk koji jede njihovo meso, niti kao lisica koja uvijek sprema lukavstva i spletkari među njima, niti kao lopov koji čeka svoju priliku da ih pokrade. Znaj da je njihov život i tvoj život, i da je tvoj stalni spomen u njihovim pohvalama nakon tvoje smrti, zato ne spajaj dvije smrti u jednoj, i ne izlaži se dvostrukom sudu i dvostrukom obračunu, a zaista je ahiretski obračun teži i gori od dunjalučkog.
Znakovi na putu
Znak uzvišene težnje je da nisi zadovoljan ni sa čim osim ako je najbolje i najvrednije, znak asketizma je da se odričeš dunjalučkih blagodati onda kad ti se nude u izobilju, a znak istinske pobožnosti je da izbjegavaš sve sumnjive stvari, znak plemenitosti je da ulažeš više truda u činjenju dobrog djela koje ljudi neće pohvaliti i o kojem neće pričati od onoga koje će pohvaliti i razglasiti. Znak ljudske veličine i ponosa je da ti se poveća postojanost na putu istine kad god se povećaju problemi i iskušenja, znak istinoljubivosti je da tvoj govor bude jednak u strahu, u sigurnosti, u rahatluku, u očaju i tuzi. Znak mudrosti je da činiš ono u šta ljude pozivaš, znak lijepog ahlaka je da ti ahlak u tvojoj kući bude ljepši nego van kuće, znak poniznosti je da se pretjerano ne raduješ pobjedi. Znak ustrajnosti je da ne mijenjaš svoju dobrotu s promjenom stanja, znak iskrenosti je da se brineš hoće li Allah biti zadovoljan tobom prije nego što te zabrine hoće li ljudi biti zadovoljni tobom, znak strpljivosti je da se ne žališ puno ljudima, a znak zahvalnosti je da se stidiš što, na dobro koje ti neko čini, ne možeš uzvratiti istim dobrom. Znak duhovnog sljepila je da osjećaš tjeskobu zbog tame u kući, a ne osjećaš tjeskobu zbog tame u srcu.
Nespojive ljubavi
Dvije ljubavi su nespojive: ljubav prema Allahu i ljubav prema grijesima, ljubav prema džihadu i ljubav prema lagodnom životu, ljubav prema žrtvovanju i ljubav prema imetku, ljubav prema istini i ljubav prema vodstvu, ljubav prema miru i ljubav prema osveti, ljubav prema reformi i ljubav prema spokojstvu, ljubav prema pravednosti i ljubav prema apsolutizmu, ljubav prema narodu i ljubav prema nasilju i tiraniji, ljubav prema dobru i ljubav prema izdaji. (Izvor: Hakeza allemetnil-hajatu, dr. Mustafa es-Sibai)