Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Šejh Ali el-Tantavi, rekao je: ”Kad bi devedeset i devet puta bio u pravu, a jednom pogriješio, ljudi bi te okrivili zbog te jedne pogreške, a zaboravili bi na devedeset i devet tvojih ispravnih postupaka. Jer, to su ljudi.
A s druge strane, kad bi devedeset i devet puta pogriješio, a samo jednom učinio dobro djelo, Allah bi ti primio jedno dobro djelo, a prešao preko devedeset i devet tvojih hrđavih postupaka. Jer, On je Allah!
Pa, zašto onda toliko trčimo za ljudima, a udaljavamo se od Allaha?!”
Čuvaj se harama i bit ćeš pronicljiv
Ibn Tejmijje, rekao je: ”Allah, dželle šanuhu, spomenuo je ”ajet svjetlosti” nakon ajeta o naredbi obaranja i čuvanja pogleda, objavivši: ”Allah je izvor svjetlosti nebesa i Zemlje! Primjer svjetlosti Njegove je udubina u zidu u kojoj je svjetiljka, svjetiljka je u kandilju, a kandilj je kao zvijezda blistava koja se užiže blagoslovljenim drvetom maslinovim, i istočnim i zapadnim, čije ulje gotovo da sija kad ga vatra ne dotakne; sama svjetlost nad svjetlošću! Allah vodi ka svjetlosti Svojoj onoga koga On hoće. Allah navodi primjere ljudima, Allah sve dobro zna.” (En-Nur, 35.)
Šah ibn Šedža’ el-Kirmani (1333.-1384.) bio je izuzetno pronicljiv i nije griješio u svojoj intuiciji. Znao je reći: ‘Ko god svoju vanjštinu uskladi sa slijeđenjem Sunneta, a nutrinu sa stalnom sviješću da ga Allah vidi i čuje, ko čuva pogled od harama, ko se suzdržava od strasti i prohtjeva duše i ko se hrani halal hranom, bit će pronicljiv i njegova intuicija (unutrašnji osjećaj) neće griješiti i neće ga prevariti.’
Uzvišeni Allah nagrađuje vjernika za njegovo djelo onim što je od iste vrste kao i njegovo djelo. Pa, onaj ko obara pogled i čuva ga od harama, Allah ga nagrađuje i nadoknađuje mu to nečim boljim, u ovom slučaju, podari mu pronicljivost i unutrašnje svjetlo koje mu omogućava da stvari vidi onakvim kakve one zaista jesu.”
Istinski sretnik
Upitan je jedan pobožnjak: ”Ko je sretan?”
Odgovorio je: ”Onaj koji kad prestane disati i kad ispusti dušu, ne prestaju njegova dobra djela.”
Pokvarenjacima se ne suprotstavlja njihovim oružjem
Mudri ljudi su kazali: ”Ako se pokvarenjaku suprotstavljaš pokvarenošću, ako se s lažovom koristiš lažima, a sa izdajnikom izdajom, i ako na svako zlo odgovaraš zlom, ti ćeš u tom slučaju sakupiti kod sebe sve loše osobine u kojima se oni razlikuju. Stoga, budi to što jesi i popravi svoj odgoj lijepim ahlakom.”