Svevišnji Allah osnažio je islam podarivši da neki kurejšijski velikodostojnici, poput Hamze b. Abdulmuttaliba i Omera b. Hattaba, radijallahu anhuma, između ostalih, prigrle Allahovu vjeru, tako da su muslimani postali jači i ponosniji, a samim tim i zaštićeniji nego što su bili do tada.
Rascjepljenje Mjeseca
Uzvišeni je Allah Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, prije svega kao vječito čudo i trajnu mudžizu, podario Kur’an kojim je izazvao i ljude i džine, pozivajući ih da napišu i donesu nešto slično njemu. Pored te trajne mudžize, Allah je Svome Poslaniku darovao i mnoge druge mudžize i znakove koji su nedvojbeno potvrdili istinitost njegovog poslanstva, a jedna od njih jeste i velika kosmička mudžiza poznata kao rascjepljenje Mjeseca, o kojoj je Uzvišeni Allah kazao: “Bliži se Čas i Mjesec se raspolutio! A oni, uvijek kada vide čudo, okreću glave i govore: ‘Čarolija neprestana!’” (El-Kamer, 1–2). Enes, radijallahu anhu, kazuje: “Stanovnici Meke tražili su od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da im pokaže neki vidljiv i sasvim očigledan dokaz, pa im je pokazao Mjesec koji se raspolutio.” (Buhari, 4867, i Muslim, 2802)
Izolacija
Plemena Kurejš i Kinana postigli su zajednički sporazum kojim su porodicu Benu Hašim stavili u potpunu izolaciju, te su zabranili svaki vid društvenih i ekonomskih odnosa s njima, poput sklapanja braka i kupoprodaje. Ovaj bojkot, nastao na temelju tog nepravednog sporazuma, ostao je na snazi skoro tri godine. U tom periodu muslimani i članovi porodice Benu Hašim bili su u toliko teškoj situaciji da su ponekad, zbog gladi i neimaštine, bili prinuđeni jesti lišće. (Buhari, 1590, i Muslim, 1314)
Smrt Ebu Taliba
U desetoj godini po poslanstvu umro je Vjerovjesnikov, sallallahu alejhi ve sellem, zaštitnik i pomagač, njegov amidža Ebu Talib, kojeg su i kurejšijski idolopoklonici izuzetno cijenili i poštovali. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ulagao je krajnje napore da svome amidži za života ukaže na Pravi put, međutim, on je, i pored toga, ostao idolopoklonik i u tom je stanju i umro, o čemu je Uzvišeni Allah objavio: “Ti, doista, ne možeš uputiti na Pravi put onoga koga ti želiš da uputiš – Allah ukazuje na Pravi put onome kome On hoće…” (El-Kasas, 56). (Buhari, 4772, i Muslim, 24)
Smrt Hatidže
Nakon smrti dragog amidže, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, u istoj godini ostaje i bez voljene supruge Hatidže. Njena smrt teško je pogodila Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, a taj događaj bio je jedan od najtežih i najbolnijih u njegovom životu. Imajući u vidu da ju je puno volio i da je ona ostavila izuzetno upečatljiv trag u njegovom životu, mnogo je za njom tugovao. (Buhari, 3896)
Sklapanje braka sa Sevdom
Vrla i plemenita ashabijka Sevda bint Zem’a, radijallahu anha, prva je žena kojom se Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, oženio nakon Hatidžine smrti (Taberani, 80). Sevda je majka vjernika koja je kasnije, nakon što je ostarjela, svoju noć na koju je imala pravo da u njoj Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, boravi kod nje, prepustila Aiši, radijallahu anha, želeći se time umiliti Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i zadobiti još više njegove ljubavi i pažnje. (Buhari, 2593)
Odlazak u Taif
Desete godine po poslanstvu, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, odlazi u Taif s namjerom da pronađe nekoga van Meke ko će povjerovati u njegovo poslanstvo i pružiti mu podršku. Međutim, u Taifu su mu idolopoklonici priredili neprijatno iznenađenje: žestoko su ga napali i izvrijeđali, i doživio je veliku patnju i bol. (Buhari, 3231, i Muslim, 1795)
Najmilostiviji čovjek
Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, bez ikakve sumnje, bio je najmilostiviji, najblaži, najplemenitiji i najdobrostiviji čovjek, što se najbolje pokazalo kada se tužan i zabrinut iz Taifa vraćao u Meku. Naime, tada mu je Uzvišeni Allah poslao Meleka brdā, koji mu reče: “Ako želiš, ja ću na njih ova dva brda strovaliti?”, a on odgovori: “Ne, jer ja se nadam da će Allah iz njihovog potomstva izvesti one koji će samo Njega, Jednog i Jedinog, obožavati, i koji Mu nikoga ravnim neće smatrati.” (Buhari, 3231, i Muslim, 1795)
Istinu je rekao Svevišnji Allah: “A tebe smo (Muhammede) samo kao milost svjetovima poslali!” (El-Enbija, 107)
Poziv arapskim plemenima
Ni nakon događaja u Taifu, Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, nije odustao od pozivanja u islam. Obilazio je ljude po pijacama i mjestima na kojima su se okupljali, a pogotovo je bio aktivan u periodu hadža kada su mnoga arapska plemena dolazila u Meku. Obraćao im se riječima: “Hoće li me neko od vas odvesti do svojih saplemenika? Kurejšije su me uistinu spriječili u namjeri da ljudima dostavim govor svoga Gospodara.” (Ebu Davud, 4734, Tirmizi, 2925, Nesai, Es-Sunenul-kubra, 7680, i Ibn Madža, 201)
Prvi susret sa stanovnicima Medine
Jedanaeste godine po poslanstvu započelo je novo razdoblje poslaničke misije. Te godine, koja se smatra početkom širenja svjetla islama i van granica Meke, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, susreo se sa šestericom ljudi iz Medine, kojima je predstavio islam i njegove postulate, proučio mi neke odlomke iz Kur’ana, nakon čega oni povjerovaše da je on Allahov poslanik, te se sretni i zadovoljni vratiše nazad u Medinu. (Taberani, 849)
Vjenčanje s Aišom
U mjesecu ševvalu jedanaeste godine po poslanstvu, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, sklopio je brak sa Ebu Bekrovom kćerkom Aišom, radijallaha anhuma, međutim, s njom nije stupio u bračni odnos sve do preseljenja u Medinu, prve godine po Hidžri. (Buhari, 3896, i Muslim, 1422)
Iz knjige: Upoznaj Poslanika u nekoliko minuta
Autor: Dr. Nasir b. Musfir el-Kureši ez-Zehrani
Prijevod: Amir Durmić
Minber.ba