SAFF

Ko odvrati napad na čast brata muslimana, Allah će odvratiti njegovo lice od vatre na Sudnjem danu

Facebook
Twitter
WhatsApp

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Ako bi čovjek svaki dan ogovarao (gibetio) po deset ljudi i ako bi, nakon punoljetstva, živio još šezdeset godina, to znači da će na Sudnjem danu morati da se parniči sa oko 65 hiljada ljudi koje je ogovarao i koji će tada tražiti svoje pravo.

Musliman je dužan da spriječi onoga ko u njegovom prisustvu ogovara druge muslimane, jer su onaj koji ogovara i onaj koji to sluša a ne spriječi ga, isti. U tom smislu je ajet: I sluh, i vid, i razum, za sve to će se, zaista, odgovarati.” (El-Isra’, 36.)  Prenosi Ebu Derda, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: ”Ko odvrati napad na čast brata muslimana, Allah će odvratiti njegovo lice od vatre na Sudnjem danu.” (Ahmed i Tirmizi)

– Ibn Tejmijja je rekao: ”U srce neće ući istinsko vjerovanje ako je zaprljano prljavštinom oholosti (kibr) i zavidnosti (hased), na šta aludira ajet: ”To su oni čija srca Allah ne želi očistiti.” (El-Ma'ida, 41.) To potvrđuje i sljedeći ajet: ”Odvratit ću od znamenja Mojih one koji se budu bez ikakva osnova na Zemlji oholili. I kakav god oni dokaz vide neće ga vjerovati: ako vide Pravi put – neće ga kao put prihvatiti, a ako vide stranputicu – kao put će je prihvatiti.” (El-A'raf, 146.)

Rekao je također: ”Onaj ko čita knjige iz medicine ili matematike ili neke druge nauke, zna da se mora potruditi da shvati i razumije terminologiju i značenja te nauke, pa kako je tek sa onim ko čita Allahovu Knjigu putem koje ga Allah upućuje na Pravi put i preko koje spoznaje istinu i zabludu, dobro i zlo!? Poznavanjem slova bez značenja ne postiže se željeni cilj, jer svaka riječ i svaki izraz u Kur'anu ima svoje značenje.

– Kada je Musa, a.s., došao da poziva faraona u vjeru u jednog Boga, Allaha, dž.š., faraon mu je rekao: “Zar te među nama nismo gojili dok si dijete bio i zar među nama tolike godine života svoga nisi proveo?” – reče faraon – “i uradio si nedjelo koje si uradio i još si nezahvalnik?” (Eš-Šu'ara, 18.-19.)

Ovo su zapravo metode svih tirana, glupaka i pokvarenjaka u pokušaju da odvrate ljude od istine, ili pak u pokušaju da kompromitiraju iskrene i ugledne vjernike kod naroda. Oni te podsjećaju na tvoju prošlost, djetinjstvo i neke greške i propuste koje si činio. Stoga, ne obraćaj pažnju na njih, ti si dijete tvoga danas, a ne dijete tvoga jučer.

– Kada je Allah, dž.š., izabrao učitelja Musau, a.s., pohvalio je tog učitelja riječima: I nađoše jednog Našeg roba kome smo milost Našu darovali i onome što samo Mi znamo naučili.” (El-Kehf, 65.) U ajetu je prvo spomenuta milost (rahmet) pa onda znanje (ilm), ukazujući da je najkarakterističnija osobina učitelja: milost. I to je osobina koja će učiniti da učenik prihvati znanje od učitelja i da se okoristi njime.

– Upitan je tabiin Osman el-Nahdi: ”Koji ajet, po tvom mišljenju, budi najviše nadu u spas?”, pa je odgovorio: ”Po meni, u Kur'anu ne postoji ajet koji više budi nadu od ajeta: ”A ima i drugih koji su grijehe svoje priznali, i koji su dobra djela s drugim koja su hrđava izmiješali, njima će, može biti, Allah oprostiti jer Allah prašta i samilostan je.” (Et-Tevba, 102.)

 

Facebook
Twitter
WhatsApp

PREPORUKA