Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Nakon što se, u tri slučaja, Musa, alejhi selam, nije mogao strpiti sa hazreti Hidrom i nakon što mu je Hidr objasnio razlog i suštinu svoja tri postupka, rekao je: ”Eto to je objašnjenje za tvoje nestrpljenje!” (El-Kehf, 82.)
Tri su stvari koje većina ljudi teško podnosi i na kojima se teško može strpiti:
– Neuspjeh u projektu kojem je čovjek bio posvećen.
– Gubitak voljene osobe za koju je bio vezan.
– Čekanje opskrbe.
Bušenje lađe, ubistvo dječaka i uskraćivanje (čuvanje) blaga siročadi, to je milost Gospodara svjetova i to su tri kazivanja koja simboliziraju tri stvari sa kojima se većina ljudi susreće u životu.
Probušena lađa simbolizira neuspjeh tvoga projekta. Međutim, zapamti da mahana i nedostatak koji se pojavi u tvom životu može biti tajna tvoga uspjeha, na šta aludira ajet: ”Što se one lađe tiče – ona je vlasništvo siromaha koji rade na moru, i ja sam je oštetio jer je pred njima bio jedan vladar koji je svaku ispravnu lađu otimao.” (El-Kehf, 79.)
Ubistvo dječaka simbolizira gubitak onoga što volimo. No, možda je gubitak onoga što voliš i koga voliš milost za tebe, kao što je Uzvišeni Allah rekao: ”Što se onoga dječaka tiče – roditelji njegovi su vjernici, pa smo se pobojali da ih on neće na nasilje i nevjerovanje navratiti.” (El-Kehf, 80.)
Smrću dječaka ispunjene su i ostvarene tri milosti:
– Milost prema dječaku – njegov ulazak u Džennet bez grijeha.
– Milost prema njegovim roditeljima – zamjenjivanjem tog djeteta boljim i poslušnijim djetetom.
– Milost prema društvu – zaštita ljudi od tiranije i nepravde.
Uskraćivanje i čuvanje imetka predstavlja kašnjenje tvoje dunjalučke opskrbe i nafake. Znaj da nekad odgađanje zapošljavanja, braka, djece i drugih blagodati može biti dobro i milost za tebe, na šta aludira ajet: ”A što se onoga zida tiče – on je dvojice dječaka, siročadi iz grada, a pod njim je zakopano njihovo blago. Otac njihov je bio dobar čovjek i Gospodar tvoj želi, iz milosti Svoje, da oni odrastu i izvade blago svoje.” (El-Kehf, 82.)
Dvoje siročadi su bili izloženi pohlepi ljudi prema njihovom blagu, a oni su bili nejaki i još uvijek nesposobni da upravljaju svojim imetkom, pa je preuzimanje blaga odgođeno na neko vrijeme dok oni ne porastu i dok ne budu u stanju samostalno upravljati svojim blagom.
Ovo su kazivanja ili priče koje predstavljaju tri glavne osovine naših svakodnevnih životnih priča. Uzvišeni Allah je htio da nam jasno stavi do znanja, putem ovih kazivanja iz sure El-Kehf, da je osnova u svim našim poslovima milost, kako ne bismo tugovali za prividnim nedostacima i gubicima, a zaboravili na Allahovu milost koja je u njima skrivena.